• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2012-05-29 19:31:14 följande:
    Fjällis, Fjällis, saknar dig... Och saknar Calimero... Och Myran, tack för att du tittade in! Linköping, läget? 
    Ni ska bara veta hur mycket jag saknar er ocksåHjärtaHjärtaHjärta!

Det finns helt enkelt inte en gnutta tid över för tråden just nu när jag har ett nytt intensivt arbete. 

Jag är helt ouppdaterad på er allaSkäms, och ber om ursäkt för det. Och jag är helt bortkopplad för egen del vad gäller vår IVF i sommar, men i skrivande stund känner jag att i min "inre agenda" ligger fortfarande planen kvar på ett försök i juli på CFC.
  • Fjällsippan
    Nu Syskon skrev 2012-05-29 17:04:24 följande:
    Äntligen hemma efter en kaotisk dag på jobbet. Grattis mamma gås vilket kanonresultat Jag gjorde VUL i morse. 8 fina jämnstora blåsor och några strösselblåsor vi får se om de hinner ikapp. Det blir ÄP på fredag.
    Härligt att läsa att du är på gång igen, och med 8 jämnstora blåsor! Stort lycka till på fredag!
  • Fjällsippan
    Mamma gås skrev 2012-05-29 11:08:57 följande:
    Haha... Kan inte sluta skratta!! Är glad å chockad!! Kliniken ringde och berättade att 16 ägg av de 19 ägg som de fick ut är befruktade!! Jag har ju inte ens fått ut så många förut!! Återinföring på lördag kl 11.10.
    Wow, Mamma gås, vilket resultat !!! Supergrattis, och lycka till på lördag!
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2012-05-15 02:18:30 följande:
    Hej på er alla Goa vänner! Vet ni igår morse (söndag) kl 8:57 kom vår fantastiska prinsessa äntligen ut till oss! 3640g och 51cm och helt underbar givetvis
    Ett på tok för sent, men ett gigantiskt stort grattis, mamma Enya till lilla EnyaHjärta! Här rinner en lyckotår, och jag tänker att jag så glad över att få ha varit med på din resa genom otroligt kämpiga tider med massa behandlingar fram till en liten bebis. Jättegrattis igen, vännen{#emotions_dlg.flower}!
  • Fjällsippan
    hemulen skrev 2012-05-29 22:34:34 följande:
    Så, nu har jag lagt tre artiklar i en mapp som heter "DHEA artiklar". Nu är jag ännu mer uppskruvad över resultaten jag läst om, får nog svårt att sova nu...  Flört Bla står det att DHEA har bra effekt även på kvinnor 40-47 år, ger större möjlighet till spontangraviditet, även hos dem som blivit rekommederade ÄD!
    Snälla Hemulen, kan du uppdatera mig kort var och vilken sort DHEA jag ska köpa? Eller finns den bästa sorten bara receptbelagd?
  • Fjällsippan
    Vi 4 skrev 2012-06-21 22:59:12 följande:
    min hjärtklappning har avtagit, tog en paus en dag med DHEAt och har sedan ätit i två dagar till. Den finns kvar, men svagare. Mejlade läkare i New York på Human Reproduction Center som svarade att det var ytterst ovanligt med sådan biverkning med bara 25 mg, var även ovanligt vid 75 mg som de brukade använda i sina studier. Jag blev inte klokare på om det kunde vara farligt på något sätt, men funderar på om det annars kan vara någon tillsats i tabletten, ibland tillsätts väl tex efedrin i sådant som säljs som bantningspreparat, uppiggande osv och det kan ju ge hjärtklappning. men då borde någon aver andra som köpt på samma ställe kunnat känna av det tycker jag.
    Vad spännande att du har börjat med DHEA, men jobbigt med biverkningarna. Jag vet hur jobbigt det kan vara, jag får exempelvis hjärtklappning av Rosenrot och med Levaxinet var det ju helt galet i början. Men min kropp har nu vant sig vid Levaxin dock, och nu kan jag ta (och får huvudvärk om jag missar) 50mikrogram/dag. Numera känns det som att det är rätt behandling för mig; även om mina TSH-värden var helt ok. Många av mina eksem har förbättrats betydligt  (bl a mina besvärliga handeksem som såg ut som begynnande psoriasis). Hur går det för dig och dina tankar kring Levaxin?
  • Fjällsippan
    tjorven01 skrev 2012-06-21 14:25:26 följande:
    Såja
    Har nu lyckats skrapa ihop pengar så att vi kan finansiera ett IVIG själva kan dock bara få ihop 80% av mängden vätska då förpackningsstorleken ser så ut
    Fick oxå reda på att det pågår ett utpressningskrig mellan återförsäljare och tillverkare på medicinen då återförsäljaren vill att den ska ingå i högkostnadsskyddet men inte tillverkaren då de vill ha mer pengar därav är produkten borttagen så länge
    Så ja vad säger man utpressning på mediciner?????? känns som att tillverkaren kommer att vinna tillslut
    Folk (inte jag för jag är inte sjuk) som är sjuka måste ju till slut ha medicin

Och vi bor i Sverige!!!!!
    Åh vilken oro och pärs, Tjorven! Skönt att höra att det har ordnat sigHjärta.
  • Fjällsippan
    Linköping: ledsen för er skull att det inte gick vägen den här gången; men ändå glad över att behandlingen funkade så mycket bättre den här gången! Nästa gången ska det gå hela vägen!
  • Fjällsippan

Även om jag inte hinner vara ett dugg aktiv i tråden (och saknar er alla som bara denHjärta) så vill jag berätta att jag har börjat nedräkning mot sprutstart och min sista IVF. Räknar med mens om cirka 2 veckor (om vi inte mot alla odds skulle få till det på hemmaplan då jag romantiskt nog verka pricka ägglossningen på självaste midsommarafton i år ). Hur som haver så vill CFC VUL'a redan CD 2-3; med andra ord vill de ta en titt innan jag börjar med stimuleringen. Lite omständingt eftersom jag måste ta mig till Köpenhamn; å andra sidan bra att de är noggranna. Tyvärr har jag inte kommit till skott vad gäller att preppa med "förbehanding", förutom om man kan räkna Levaxinet.  Slarvig och lat har jag varit. Men nu kör vi, och det känns ändå bra. Tror jag.

Glad midsommar alla underbara kämpare!!! 

• Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2012-06-18 18:36:42 följande:
    Ego: Startskottet för Fet- & Irapbehandling har gått! Vi är på G igen Skrattande 
    Var befinner du dig i cykeln? Stimulerad eller au naturale? Snälla berätta mer, tänker på dig så mycketHjärta!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?