• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Men oj, Bengalen, låter inte roligt med den där tången. Men härligt att du fick tillbaka en liten fining. Grattis till ruvningen{#emotions_dlg.flower}!

• Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2012-04-16 12:52:16 följande:
    Det börjar bli tungt i magen, folliklarna är mellan 12-16 mm och slemhinnan finfin men de vill ge det ytterligare 1 dag och jag litar helt på dem Solig
    Åh vad glad jag blir av att läsa att allt ser så fint ut, Zin! Låter prima att de drar ut på sprutandet i ett par dagar. Lycka till imorgon{#emotions_dlg.flower}!
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2012-04-15 12:38:50 följande:
    Nojjar lite över att ngt ska hända under förlossningen så att lilllflickan skadas el ve o fasa inte klarar sig. Bryr mig inte så mycket om mig själv på smärt el sprickfronten. Har man tagit sig igenom 10 fulla IVFer överlever man förhoppningsvis en förlossning oxå tänker jag... Bara lilltjejen kommer ut o mår bra.

Min man oroar sig dock mer över hur han ska klara av att se mig ha så enorma smärtor. Han har tyckt ÄP varit mycket värre än jag... Ha ha så vi tar hand om varsitt orosområde...

Håller tummarna för din fortsatta behandling Zin. Jag har ju en stafettpinne som jag vill överlämna till dig!!!
    Men, vännen, visst ställde du en fråga till mig angående förlossningsbrevet och vilket gehör jag fick för det. Förlåt att jag inte har svaratSkäms.

Jag hade samma inställning/och farhågor som du inför förlossningen. Inte ett dugg orolig för mig själv, men för lillkillen. Det är svårt att sätta ord på vilket sätt jag fick gehör för förlossningsbrevet, men jag upplevde att jag fick det. Som sagt så inledde jag brevet med att berätta kort att det hade tagit många försök för att bli gravid, och att jag därför hade ett generellt "orospåslag" inför förlossningen. Sedan så efterfrågade jag explicit att barnmorskan skulle ge mig så mycket information som möjligt under förlossningen, för jag tänkte att det skulle bli ett sätt för mig att minska oron. Och det funkade jättebra för mig. Hon peppade mig med info hela tiden om "att allt ser fint ut", "hjärtslagen är bra", "barnet mår bra" osv och då kunde jag fokusera på mitt. Jag har ju ingen annan förlossning att jämföra med, men jag tror att jag fick mig en extra dust med allehanda information vilket passade mig. För mig funkade profylaxen över förväntan, jag som knappt hade övat på andningen stånkade och pustade som aldrig förr. 

Tänk att det snart är dags för dig. Vilken lyckaHjärta
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2012-04-17 12:11:11 följande:
    Nu är det bestämt att det blir ÄP på torsdag Glad Godingarna är nu 16-20 mm så det var rätt beslut att spruta en dag till och ett vul extra, en noggrannhet jag aldrig skådat i Sverige, en stor eloge! Nu hoppas vi på att ET går att genomföra på söndag istället för lördag eftersom jag tyvärr har ett stort jobb då... Vi håller tummarna! 
    Perfekt, Zinfandel ! Hoppas att CFC kan anpassa sig och göra 3-dagarsodling istället, men det borde väl inte vara några problem. *tummar till tusen*
  • Fjällsippan
    kattenizze skrev 2012-04-17 10:55:56 följande:
    Enya: Får jag svära i kyrkan lite? Varför är det så självklart att du ska förlösas vaginalt? Jag menar såhär, att många av oss är "duktiga flickor" som gärna vill ha kontroll på saker och ting och det tillsammans med våra historier borde göra oss berättigade till ett snitt - om man vill ha det givetvis. Jag som upplevt en vag fl och ett snitt som jag till en början absolut inte ville ha, upplever förlossningen med snittet som helt underbart i jämförelse med den normala. Nu hade jag iofs en extremt jobbigt förlossning, men jag tror ändå jag upplevt snittet som mera positivt. Jag vet givetvis att en normal förlossning är att föredra rent medicinskt, men ekonomin är ju det som styr sjukvården i allt högre grad. Nu ska inte jag ha flera barn, men om jag skulle det skulle jag kräva ett snitt igen. Mentalt mådde jag oändligt mkt bättre efter snittet än efter den första förlossningen, och det mentala är så oerhört viktigt. Vad jag försöker säga är att du ska tänka över detta noga och känna efter hur du vill göra, det har du säkert redan gjort, men jag ville ge min input. Det är så mycket "ska" och "måsten" jämt och alla experter talar om för en vad man ska göra, men innerst inne är det ju du som bara vet hur du mår och känner.
    Ska bli så roligt sen när ni får er bebis!!!!
    Det kanske lät på mitt inlägg att jag är jättepro-vaginal, men det är jag verkligen inte . Jag tycker absolut att man ska välja det man tror funkar bäst. Sedan blir det som det blir ändå! Jag tycker inte att det är att "svära i kyrkan" att prata snitt, tvärtom tycker jag att det är jättebra att du delar med dig av dina tankar. Jag fick välja mellan snitt eller vaginalt, och i slutändan valde jag vaginalt. Men jag gillar inte en massa "ska" och "måsten" från experter, utan jag slog dövörat till och kom fram till själv att jag skulle satsa på vaginalt. Men i mitt förlossningsbrev hade jag en punkt som berörde ett eventuellt snitt.
  • Fjällsippan
    Ciara skrev 2012-04-17 10:08:43 följande:
     Jepp, jag gjorde första VUL igår efter ET. Och ja, det ligger ju faktiskt ett litet pyre där inne! Och ett litet pickande hjärta syntes tydligt! Eller rättare sagt, gyn och make såg tydligt det pickande hjärtat, jag såg det ärligt talat inte då jag låg tokigt till i förhållande till skärmen... De pekade ut hjärtat och jag försökte och försökte se, men det var stört omöjligt. Tungan ute Men jag såg pyret. Glad Skönt att veta att det faktiskt finns något levande där inne. Lär dock fortsätta oroa mig framöver ändå... Är nu inne i vecka 7.
    Jättegrattis till det lilla pickande hjärtat{#emotions_dlg.flower}!
  • Fjällsippan
    vickan12 skrev 2012-04-17 09:08:55 följande:
    Hej! Vickan12 här igen, ultraljud igår 4 stora fina ägg!!! Så rörd jag blev ville bara gråta av glädje 😄 Ovitrelle sprutan igårkväll kl 21.00 tagen nu väntas äggplock imorgonbitti 😁 och återförande på fredag hoppas hoppas!!! Kram på er alla
    Välkommen till oss , och stort lycka till på ÄP imorgon!
  • Fjällsippan

Någon som har fått förkortat menscykel när man  börjat med Levaxin? Jag som har en utomordentligt stabil menscykel på 28-30 dagar fick ÄL-omslag redan på dag 9 den här månaden, och därmed förkortas cykeln med cirka 3 dagar förmodar jag. Jag började med Levaixin för 3-4 veckor sedan.

• Fjällsippan
    vickan12 skrev 2012-04-20 16:38:28 följande:
    Hej har återfört 2 befruktade ägg idag!
    Grattis till dubbelruvningen !
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2012-04-20 18:05:54 följande:
    Jag tar mitt sista glas vin för i år SkrattandeSkålSolig
    Skål, vännen! Åh, vad jag tänker på dig och håller tummarnaHjärta! Jag finns här, även om jag inte skriver varje dag.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?