• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya - Vilken underbar upplevelse det måste ha varit att få se det lilla fostret vinka! Blev alldeles tårögd av glädje när jag läste vad du skrivit! All lycka till dig och ert kommande barn! Kram och grattis SoligHjärta{#emotions_dlg.flower}Glad

• Inanna Li

Syskon - Fruktansvärt att gå igenom! Jag har själv varit med om samma sak 2 gånger det senaste året så jag vet hur det känns: Tröstkram till dig {#emotions_dlg.flower}

• Inanna Li
    pralinen jessica skrev 2011-10-17 17:00:50 följande:
    Halloj tjejer!!

Nu har jag kvicknat till, har varit en jobbig dag. Dom punkterade 30 (!!?) äggblåsor på mig
    och fick ut 10 fina ägg... Nu är den största oron ifall jag blivit överstimulerad, ska dit på UL
    på ons morgon och då avgörs om det blir någon ET denna månaden. Dom började knorra
    om det här med att sätta tillbaka 2 embryon oxå, jag trodde det var klappat och klart att det
    skulle bli så.

Boombabymamman - Grattis till fin skörd!!!

Syskon nu - Beklagar verkligen!!!{#emotions_dlg.flower} Kram
    Grattis till 10 fina ägg Solig! Hoppas du klarar dig undan ÖS-symptom!
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-10-17 17:15:29 följande:
    Tack snälla du! Ja jag sitter här och bara känner mig superduperglad. Vilken grej alltså. Åh vad jag önskar att du och alla andra här snart får uppleva precis detta. Kramar SoligHjärtaSolig
    Du ger mig stort hopp om att jag också ska lyckas {#emotions_dlg.flower}
  • Inanna Li

Myran - Vilken oerhört besvärlig sitiuation att befinna sig i! Hoppas verkligen det kommer lösa sig på bästa sätt så att det blir antingen ET eller insemination! Tänker på dig och håller tummarna! Kram {#emotions_dlg.flower}

Kalimero - Bra att du har fått ett nytt jobb men så fruktansvärt tråkigt att det ska krocka med fortsätta försök på CFC. Hoppas att det kommer finnas ett ägg för dig att få tillbaka eller insemination när du kommer till Köpenhamn. Kan inte komma med något råd men vill visa mitt stöd med en kram Hjärta!

• Inanna Li
    pralinen jessica skrev 2011-10-19 13:33:22 följande:
    Halloj tjejer!

Nu har jag varit i väg och gjort UL, jag är lätt överstimulerad men kommer få göra ET idag ändå.
    Vi kommer få tillbaka 1 embryo och inte 2 som vi ville. Tydligen är tvillingrisken större med detta
    embryo... Ser de verkligen sånt så tidigt??! Sammanlagt var det 5 embryon som klarat sig, så skönt
    att ha 4 i frysen! Känner mig riktigt laddad inför ET:t idag!!!
    Ha en fin dag vänner!!!{#emotions_dlg.flower}
    Grattis till jättebra resultat!
  • Inanna Li
    callimero skrev 2011-10-19 13:44:12 följande:
    Tack Inanna, kommer inte göra ÄP det blir insemination på fredag.
    Håller tummarna allt jag kan Solig!
  • Inanna Li
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )  
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Oceanney, FET2 i januari 2012
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst 
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET i slutet på Nov hoppas vi 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien början av nov.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 2: 24/10

***SPRAYAR*** 
    Maraki73, 38 Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF) 14/10
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 

***SPRUTAR***
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gör insemination 21/10
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4

***JAPANSKA METODEN*** 

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  TD 2/11
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11.
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvar för sextonde gången; fick en son på tionde. CvL, TTD fr o m 3/11.

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Inanna Li

Hej alla! Tack för era hälsningar och ert stöd! Jag befinner mig i en svår livskris men ska ändå starta min fjärde behandling ikväll. Det blir Gonal-F som de tidigare 3 gångerna och med hästdosen 325 IE för att försöka få fart på mina blåsor. Jag har också börjat med Inofolic sen igår. Eftersom detta förmodligen blir sista färskförsöket hoppas jag på så bra resultat som möjligt.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?