• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

sushikatten skrev 2011-11-03 16:21:56 följande:
    Hej Innana! Det är inte ÄL flytningar. Pratade med min läkare för jag hade samma och han sa att det östrogenet som gör att det blir flytningar. Tänkte samma som du. Så var lugn!
    Tack vännen! Skönt med ytterligare nån som kommer med lugnande besked. Har du ÄP snart?
  • Inanna Li
    Soligor skrev 2011-11-03 16:47:56 följande:
    Inanna68; Börja genast med Levaxin! Du ska ligga på maxmax 2.0 i TSH. Lite hjärtklappning får du ta ;)
    HjärtaHjärtaHjärtaHjärta´Skrattande! Mitt TSH-värde är 3,6. Skrev fel ovan men det är ju ingen jätteskillnad! Ska börja med Levaxinet ikväll!
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-11-03 16:33:21 följande:
     Innsns: ÄP imorgon och det känns ok men orolig som alla andra att det inte ska vara nog med ägg m.m. Dock mycket lugnare denna gången. Sjätte gången i gilt så vi får se.... Skönt att det är ni finns här och vi är i samma fas.  Förstår att du är orolig. Man hinner tänka så himla mycket. Tycker oxå att du ska ta levaxin för läste i en annan tråd att det är bra att ligga under 3. Själv kör jag på med nästan allt, levaxin, trombyl, pravidel för prolaktinel, predisolon, folsyra. Har även innohep men tror att jag hoppas över det för tillfället. Sprutorna är så grova och jag var helt full av blåmärken sist, Du har haft jätte bra resultat har jag sett förrut så det kommer säklert att gå minst lika bra. Förstår frustationen när allt är bra och det inte vill ta sig. Skit att man ska behöva gå igenom detta. För min del så blir det en paus efter detta och till våren får jag se vad jag har lust med. Funderar på Embryo adpotion,

Funderar oxå kring vad ni tänker på att öka predisolon till 15 kör för tillfället 10 mg. Det är så mycket tankar.

Oj, är det dax för dig redan imorgon! Varmt lycka till! För mig blir det "bara" fjärde gången men sjunde ruvningen! Jag inser att jag måste ta Levaxin även om min läkare tycker värdet är normalt. Jag vill helst ligga under 3 men gärna under 2. Vet inte hur lång tid det tar innan det sjunker. Bättre att börja sent än aldrig i alla fall. Hoppas det kommer se bra ut på VUL imorgon. Jag känner bara aktivitet i ena äggstocken men hoppas den andra också börjar jobba snart Skrattande!
  • Inanna Li
    Soligor skrev 2011-11-03 16:54:54 följande:
    Vilken dos har du på tabl hemma Inanna68?
    0,25 100 st. Tror det blir bra!
  • Inanna Li
    Soligor skrev 2011-11-03 17:12:52 följande:
    Inanna68; Nä ta 50 mikrogram dagligen, du måste ner fort, gör inget om du handlar under 1.0 i TSH för när du blir gravid måste du ändå omgående öka upp dosen. Trust me, jag är i branschen, utan att säga mer ;)
    OK! Får se om jag vågar det Skrattande!
  • Inanna Li
    Soligor skrev 2011-11-03 17:27:46 följande:
    Inanna68; Klart du gör! Kör halvvägs om inte annat, 25 varannan dag och 50 varannan dag och så kollar ni TSH och fT4 om 4 v. Det är mkt bättre att du ligger i nedre referensområdet än över 2.0. Jag är ganska övertygad om att min första IVF och följande FET sket sig pga okontrollerad sköldkörtel. Denna gång pressade jag ner TSH till under 1.0 och nu är jag gravid.
    Bra idé! Då kan burken räcka lite längre. Vet inte om jag kan få utskrivet mer Levaxin av samma läkare. Grattis till att du lyckades bli gravid när du fick kontroll på sköldkörtelvärdet! Tack för all bra info!
  • Inanna Li
    Soligor skrev 2011-11-03 17:47:01 följande:
    Inanna68; Fint! Gå då till annan kunnig läkare som vet att kvinnor med fertilitetsproblem, kvinnor med missfall i bagaget och kvinnor som är gravida ALLTID ska ligga på ett TSH om max 2.0. De läkarna finns ;) Lycka till med allt och jag följer den här tråden med spänning!
    Tack snälla du Solig!
  • Inanna Li
    Vi 4 skrev 2011-11-03 19:22:12 följande:
    Viktoria, här är en länk som Zinfandel lade in förut, den som gjorde att jag började tänka i de banorna; www.naringsmedicinsktidskrift.se/MichaelLam.h...

Inanna, jag är också lite hypokondrisk, så det kan nog vara så för mig med Men allvarligt talat så har jag levt under väldigt stark press och känt att jag verkligen verkligen pressat mig över alla gränser under en rätt lång tid, med väldigt många symptom som jag gjort så gott jag kunnat för att ignorera (allt från svimning, yrsel, daglig migränliknande huvudvärk, extrem trötthet och hjärtinfarktssymptom). Nu har jag inte kunnat ignorera dem längre och försöker så gott jag kan att återhämta mig med hjälp av 25% sjukskrivning, och lite akupunktur, motion mm.
    Tack för en mer vetenskaplig länk! Jag är stressad just nu och har säkert utmattningssyndrom pga min påfrestande livssiituation så egentligen borde jag inte skämta om det. Jag är mer än vanligt trött och känner yrsel och oro dagligen. Jag vet vad det beror på och hoppas allt ska ordna sig så småningom. Tror säkert att jag kan ha höga halter av kortisol i kroppen. Nu har jag inte testats för det men jag misstänker det.  
    Klokt av dig att ta det lite lugnt ett tag med motion och akupunktur!
  • Inanna Li
    Snölängtan skrev 2011-11-03 19:21:15 följande:
    Inanna: Kör på med Levaxinet!! Soligor verkar också ha bra "koll". Själv kan jag bara berätt aom hur (förvisso i mitt lilla enskilda fall...men ändå...) sjönk TSH från 38 till 2,6 på 2 månader med 25 mikrogram och därefter höjde endokrinologen dosen till 50 mg eftersom vi planerade IVF. En månad efter det var jag nere på strax under 1!  Glad Så nu på sprutdag 9 är jag mycket lugnare än för en dryg månad sedan. (På "min klinik" blir det VUL dag 5 och 10.)  Lycka till!!!!
    Tack för att du berättade detta Glad. Det visar ju på att TSH kan sjunka snabbt när man väl böjar medicinera. Lycka till med fortsatt sprutande och VUL! Antar att du ska på VUL imorgon?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?