Vi 4 skrev 2011-11-03 19:22:12 följande:
Viktoria, här är en länk som Zinfandel lade in förut, den som gjorde att jag började tänka i de banorna;
www.naringsmedicinsktidskrift.se/MichaelLam.h...
Inanna, jag är också lite hypokondrisk, så det kan nog vara så för mig med
Men allvarligt talat så har jag levt under väldigt stark press och känt att jag verkligen verkligen pressat mig över alla gränser under en rätt lång tid, med väldigt många symptom som jag gjort så gott jag kunnat för att ignorera (allt från svimning, yrsel, daglig migränliknande huvudvärk, extrem trötthet och hjärtinfarktssymptom). Nu har jag inte kunnat ignorera dem längre och försöker så gott jag kan att återhämta mig med hjälp av 25% sjukskrivning, och lite akupunktur, motion mm.
Tack för en mer vetenskaplig länk! Jag är stressad just nu och har säkert utmattningssyndrom pga min påfrestande livssiituation så egentligen borde jag inte skämta om det. Jag är mer än vanligt trött och känner yrsel och oro dagligen. Jag vet vad det beror på och hoppas allt ska ordna sig så småningom. Tror säkert att jag kan ha höga halter av kortisol i kroppen. Nu har jag inte testats för det men jag misstänker det.
Klokt av dig att ta det lite lugnt ett tag med motion och akupunktur!