IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
jessica - Tröstkram till dig ! Hoppas allt jag kan på ditt FET i vecka 50!!
jessica - Tröstkram till dig ! Hoppas allt jag kan på ditt FET i vecka 50!!
sushikatten - Vilken sprutdag är du på?
Enya - Grattis till strålande resultat! Underbart !
Mina sprutpaket har rysk text och är överklistrade med svenska etiketter som sagt! Helskumt! Nu efter bara 3 dagars sprutande har jag lite värk i högra äggstocken och har redan börjat få ÄL-flytningar.Det känns lite väl tidigt. Känner mig vansinnigt orolig för att jag ska ägglossa för tidigt. Första Orgalutan-sprutan ska jag inte ta förrän imorgon kväll.
Har nu haft samtal med min läkare och hon nämnde också parallellimporten som orsak till jag fått ryska sprutor. Det var OK att jag sprutat med lite högre dos än vad som var avsett. På VUL imorgon kan man ändra om det skulle behövas. Och hon sa att mina flytningar och värken i äggstocken beror på ökad östrogenhalt förmodligen pga högre sprutdos! Tack till Fjällsippan och pp08 som gav mig helt rätt svar förut! Så bra att ha er kunniga tjejer här i tråden som tröstar, peppar och snabbt ger råd och lindrar oro.
Jag fick också svar på mitt TSH och det är nu på 3,9. Hon tycker det är ett helt normalt värde och att jag inte behöver ta Levaxin men att jag får göra det om jag vill. Jag har redan 100 tabletter hemma. Det har alltså ökat från 2,3 till 3,9 på 18 månader . Förmodligen pga hormonstumuleringen i samband med iVF. Jag kommer ta Levaxin även om det ger mig hjärtklappning (en biverkning som läkaren varnade för).