• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-10-31 10:46:07 följande:
    Käraste InannaHjärta - så tungt att befinna sig i livskris mitt i allt kämpande! Stor kram! När det gäller behandlingen så tror jag att det är bra att ni väljer Gonal-F som bevisat kan resultera i en graviditet. Hoppas så innerligt att du får ett plus som stannar den här gången. Jag tror på dig! 
    Tack min vän Hjärta! Det är IVF-behandlingen som håller mig flytande just nu! Jag hoppas så att det ska lyckas!
  • Inanna Li
    myran6801 skrev 2011-10-31 10:56:42 följande:
    Inanna, stackars dig att vara mitt i en livskris o samtidigt börja behandling. Var och en är ju jobbig i sig. Hoppas du känner att du kan få stöd av oss här! Angående din dos är det i mina ögon ingen hästdos jag har fått 450 menopur vid tre av mina fem försök! Kram
    Tack vännen!Solig ! Hoppas högre dos på mig ska ge bra resultat! Jag har ingen tid att förlora och vill hinna med en behandling före jul hur dåligt jag än mår. Jag hoppas allt jag kan att psykisk stress inte ska påverka behandlingsresultatet negativt. Min mens kom redan på CD 23 den här cykeln och förra cykeln när FET misslyckades blev 36 dagar (pga progesteronet) och jag brukar normalt ha cykler på 29-33 dagar så bara det är ett orosmoment för mig just nu.

Fortsatt lycka till med inseminationen! Hoppas så att det bir Plus för dig! Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Inanna Li
    myran6801 skrev 2011-10-31 11:50:38 följande:
    Inanna, ja vi 43are har ju inte mkt tid på oss så jag förstår verkligen din stress! Jag känner likadant vilket jag förstår inte är någon tröst! Kram vännen
    Tack och kram tillbaks Hjärta
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-10-31 12:01:12 följande:
    Innana: Lycka till nu! 325 ´är väl inte ens maxdosen? Jag tror inte att pyskisk stress påverkar behandlingsresultatet, mer än att det inte är så roligt för dig. Hoppas du får må bättre snart!
    Nej, 450 är nog maxdosen även om när man kommer upp i höga doser så gör det inte längre så stor skillnad. Hoppas jag slipper höja i alla fall! Tack för omtanke Solig
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-10-31 12:03:34 följande:
    Inanna: Hjärta 
    Känns bra att vara här igen Hjärta! Utan mina vänner här blir det outhärdligt just nu!
  • Inanna Li
    Victoria71 skrev 2011-10-31 12:17:44 följande:
    Inanna! HEJ! Roligt att se dig här igen! Heja dig som börjat ny behandling trots allt. Kan vi hjälpa dig med något som tynger extra mycket just nu? Vi lyssnar gärna. 

Tack! Solig Det är lite privat att skriva för mycket om det här men det handlar om arbetslös sambo och kraschad ekonomi bl a.  I kombination med barnlöshet , ångest och förtvivlan!
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-10-31 12:19:04 följande:
    Kära Inanna, skönt att höra från dig och givetvis hoppas jag något så oerhört mycket för dig nu. Tråkigt att du har det så jobbigt nu. Vi finns här så skriv av dig allt det jobbiga. Du får gärna inboxa mig om du vill skriva mer privat. Många många kramar Hjärta
    Tack kära Enya Hjärta!
  • Inanna Li
    Maryhe skrev 2011-10-31 13:21:45 följande:
    Skönt att se dig här igen Inanna! Du är ändå tuff som orkar ta dig igenom en behandling trots att ni har det jobbigt. En behandling är ju så full av känslor, hormoner som får humöret att gå upp och ner. Fast en behandling inger ändå hopp. Minns att jag under behandlingen ändå kände mig hoppfull trots påverkan av hormoner som fick mig att må fysiskt dåligt. Jag önskar av hela mitt hjärta att det går hela vägen denna gång. Hjärta
    Tack min vän Hjärta! Hoppas det går bra för dig också snart! Det känns bra att hinna med en behandling innan jul. Du som är vår expert på Inofolic, visst tog du vanlig Inofolic på förmiddagen och Inofolic plus på kvällen fram till ÄP eller ET? Jag har börjat med det upplägget nu och undrar om det är Ok?
  • Inanna Li
    Victoria71 skrev 2011-10-31 13:36:03 följande:
    Kära Inanna, tack för att du ändå delar med dig litegrann. Skulle så gärna vilja hjälpa! Det är skitjobbigt att vara i ett mellanläge, som vi väl är här allihop, att inte veta riktigt vart livet är på väg, eller inte kunna styra det i alla fall. Att då dessutom dras med att tillvaron inte är ok och hållbar som den är under tiden är etter värre. När det också rör någon annan än en själv, som ju som bekant är svårare att påverka, kan livet kännas outhärdligt. Jag önskar verkligen att du har någon att prata med 'på riktigt', och att du har vattenhål i allt det här, något som får dig att känna dig lite bättre till mods. Och att du kan ta en sak i taget, och en dag i sänder. Livet kommer inte alltid att vara så här, oavsett hur det går med bebistillverkningen. Det gäller bara att härda ut tills det blir bättre. 
    STOOOOR KRAM!
    Tack vännen för stor kram Hjärta! Det var den korta sammanfattningen av min lvssituation just nu! Det är som att leva i en mardröm, förhoppningsvis med ett lyckligt slut men just nu känns allt väldigt osäkert! Samtidigt kommer jag också oroa mig för hur äggblåsorna kommer växa, hur många ägg jag får ut, hur många som befruktas och om något/några kan frysas för att inte tala om ruvandet! Jag blir inte yngre och förmodligen inte heller rikare så det känns svårt att inse att detta förmodligen blir vår sista chans!
  • Inanna Li
    tjorven01 skrev 2011-10-31 17:17:29 följande:
    Inanna mina tankar till dig.
    Hoppas du snart börjar må bättre.
    Tack snälla rara Solig! Jag håller tummarna stenhårt för ditt lilla embryo.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?