• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe: vilken galen historia, jösses!! Är det inte Lex Maria-varning på den..?!? Har du testat för Crohns..?

Katte: vad du är söt {#emotions_dlg.flower} Jag är med!!

Miss Boring: så jobbigt med mamma men skönt att vara hemma igen. Har också hört talas om gurkörtolja men aldrig provat. Här kommer lite provförslag!
    Tsh
    T4
    Tna-alpfa
    TPO-ak

Ego: lämnade en ordentligt massa blod i morse!! Det gick så snabbt att jag inte vet exakt vad läkaren kryssade i... Jag tipsade om att vi ju kunde säga att jag söker för reumatisk värk eftersom många av våra mediciner är reumatologiska men han hade kommit på en annan genväg som utnyttjades till fullo Skrattande Tyvärr är han grymt överbelastad men när han väl agerar så sker allt man önskar. Han blir min hjälp efter Aten Skrattande
  • Zinfandel

Sushi: CFC har lite bättre back-up för just MF. Väl värt ett försök!! Här får du lite sol Solig och en kram Hjärta

• Zinfandel
    Thuleslapper skrev 2011-12-29 21:50:00 följande:
    Jag har också funderat på det men det blev ju inget med mitt ex heller.
    Och alla spermatest har visat suveräna resultat, han ska ha elit-soldater.
    Plus att han har ju 2 barn sen tidigare..
    Men vi får se.... ska nog köra med Falun tror jag och se vad de tycker.

Guuuud vilken go läkare du harSolig
    Hoppas att allt blir bra i Aten, ser fram emot din rapport sen
    Kramar goaste vinsorten
    Tack goding Hjärta
  • Zinfandel

Maryhe: usch vilka tradiga saker du har drabbats av. Tipset: kolla med ytterligare en läkare först. Stor kram Hjärta

Enya: tack för länkar! 

• Zinfandel

Småchockad... Hade nog blivit megachockad!! Bra att du har familjen med dig i allt som händer. Vad tror du åtgärden blir?

• Zinfandel

Skickar en snabb hälsning från Aten som bjudit på härlig vårsol idag ;) Allt har gått bra o vi är nöjda! Kram till alla

• Zinfandel

Hej vänner!

Då var vi tillbaks ;)

Det var underbart vårväder i Aten, bara en sån sak kändes som ett lyft! Jag hade skickat all info väldigt detaljerad till Dr Dimitri innan och han hade verkligen satt sig in i vår historik och våra misslyckanden.

Han tog massor med blod som hämtades av Fedex en timme senare. Utöver den vanliga ransonen så la vi även på koagulationsprover när vi ändå var igång, så har vi testat allt. Medan vi satt där kom några provsvar från Sverige men vi körde allt ändå till Chicago.

Sen gjorde han VUL och då observerade han genast vätska vid vänstra äggstocken. Den högra är helt blockerad, det vet vi. Efter vul tittade han närmare på röntgenplåtarna som jag hade med och det kan tyvärr vara så att även den vänstra är blockerad. Tänk så många vul man gjort hemma och ingen har någonsin kommenterat den här vätskan, som naturligtvis inte kommit helt plötsligt. Eftersom äggledare oftast är blockerade pga en infektion så står vi inför verkligheten att ev ta bort båda äggledare, eftersom infekterade äggledare gör större skada än nytta. Vi är däremot överens om att göra ett försök innan vi tar bort dem, IL kan nämligen dämpa den infektionen.

Mitt tsh var nu 0,15 som jag trodde han skulle tycka var för lågt, men hellre det än över 1, sa han. Han tyckte också att vi ska köra på Menopur. 

På kvällen kom en sköterska till hotellet och gav mig första Intralipid (IL) i dropp som fick hängas på lampan Flört Efteråt gick vi ut och drack en massa vin, åt gott och bara njöt av Aten Hjärta

Dr Dimitri vill dra igång IVF direkt i nästa cykel, det hade jag inte räknat med så nu blir det snabba ryck!

Igår skulle vi hämta ut mediciner på apoteket, men se nästan alla var stängda.. Det 7:e var som tur var öppet och vi fick med oss allt innan vi skulle till flygplatsen ;) Om jag behöver mer så kommer Dr Dimitri att skicka det så jag slipper strul här hemma. Det blir bla kortison ända fram till BF.

Nu har jag en del att rodda, jag måste få tag på min läkare som ska gå med på att ta regelbundna blodstatusprover, någon som kan ge mig IL och så ska CFC sättas igång, jag börjar spruta om ca 10 dagar Glad. Om ca 1 vecka kommer provsvaren från Chicago, då får vi se om nåt behöver ändras i behandlingen. Jag föreslog bla Neupogen som Dr Braverman har börjat använda med riktigt bra resultat.

Det känns jättebra att vi har gjort detta, nu har vi gjort i stort sett allt vi kan för ett biologiskt barn, förutom äggledarna då. Nu blir det ett försök med äggledarna och sen ett utan så är jag inte gravid till sommaren så blir det ÄD till hösten. Känns jätteskönt med en klar plan och slippa våndas! Okej, 30 000 kr fattigare men vad är väl en bal på slottet Solig Vi hann tänka den förbjudna tanken vilken semester till Maldiverna vi fått för de pengarna men fy, inte tänka så, tänka bebis!!

Kalimero: Du hinner åka ner ena dagen, tex en söndag, ta proverna mm nästa dag och flyga hem samma eftermiddag, alltså måndag. Fedex hämtar bara måndag & tisdag.

Särskild kram till Mia Hjärta men också till alla er andra som skickat tankar till oss senaste dagarna! Nu börjar den riktiga fajten {#emotions_dlg.djavulsk}

• Zinfandel

Myran: Det är såklart ett av "problemen" med att skicka blod, hur det ska åtgärdas. Hidden Chl verkar inte finnas som diagnos i Sverige, här har man det eller så har man inte, inte mer eller mindre eller dold eller tydlig.. Jag fann vid ett tillfälle en kur som verkar vara den bästa i sammanhanget:

day 1 (12 days before period). 1g azithromycin
    day 2-24 (until day 12 of stimms/cycle). 100mg doxycycline morning and evening
    day 25.  (day 13 of stimms/cycle) 1g azithromycin
    from embryo transfer to test day 500mg clarithromycin twice daily
    then 5 days on and 5 days off clarithromycin until about 7 weeks of pregnancy

Problemet är då att finna dessa grejor. Azithromycin & Clarithromycin finns på fass men inte doxycycline, dock en antibiotika som heter Vibramycin som är doxycycline Flört.

Annars är nog Ludmilakuren (Doxyferm/Flagyl/Dalacin) det närmsta man kommer här.

Mina blockerade äggledare kan bero på kondylominfektion från ungdomen Demon så kolla äggledarna!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?