-
Tack ! Hoppas Inofolic har gjort nån nytta för mig fast jag bara hunnit ta det i 2 veckor!Maryhe skrev 2011-11-13 21:16:46 följande:Jag håller tummarna för er imorgon fina tjejerna Inanna o Kalimero! Lycka till!
-
Jag har tagit Levaxin 0,25 mikrogram i 11 dagar nu. Jag försöker sänka mitt TSH som är 3,5. Har inte vågat höja dosen för att sänka värdet fortare. Vet inte heller hur lång tid det kan ta att få ner värdet.
-
Menar förstås 25 mikrogram
-
Och jag på dig !callimero skrev 2011-11-13 11:18:45 följande:Inanna - tänker på dig imorrn!Tack snälla EnyaEnya70 skrev 2011-11-13 14:28:15 följande:Håller tummarna för dig och Inanna imorgon.Tack snälla du! Håller tummarna för att dina embryon växer och frodassushikatten skrev 2011-11-13 17:52:10 följande:Kalimero och Innana: Håller tummarna och tårna stenhårt inför morrondagen!
TackFjällsippan skrev 2011-11-13 18:58:57 följande:Inanna och Kalimero: stort lycka till imorgon! Tummarna är redan blå, det vet ni! -
Man kanske ska ta 2 tabletter! Jag visste inte om jag vågade under spruttiden och när jag samtidigt tog Inofolic men från imorgon kan jag ju kanske öka dosen! Åtminstone varannan dag!Maryhe skrev 2011-11-13 21:50:55 följande:Om jag börjar i morgon har jag ca 3 veckor till ev ET. Undrar om det hinner gå ner tillräckligt...
-
TackVi 4 skrev 2011-11-13 22:00:32 följande:Inanna, håller tummarna imorgon!
-
Hej alla! Tack för all omtanke! Jag blev så fruktansvärt ledsen igår när resultatet bara blev 5 ägg. Jag hade i alla fall ca 10 blåsor som tömdes i vänster äggstock och bara 1 i höger. De flesta hade förmodligen inte hunnit mogna färdigt då allt gick alldeles för långsamt den här gången! Jag VET att det är bra för att vara 43 men jag jämför mig bara med mig själv och det toppresultat på 13 ägg och 10 befruktade jag fick för sex månader sen. Detta känns som ett enormt nederlag för mig. Särskilt som detta av ekonomiska skäl skulle bli sista behandlingen och både jag och min läkare hade förhoppningar på en större skörd med embryon till frysen. Nu vet jag inte hur många som blir befruktade. När jag fick ut 7 ägg blev bara 3 befruktade så det känns oerhört nervöst. Jag har använt mina sista lånade pengar till denna behandling och kommer att få leva oerhört knapert framöver då jag är ekonomisk utblottad. Kanske måste jag också leva barnlös resten av livet! Mitt i allt elände hade jag IVF som mitt stora hopp. Nu känns allt som ett totalt mörker! Förklaringar till det sämre resultatet går runt i huvudet. Den mest troliga är min ålder och förmodligen kraftigt försämrat AMH-värde på ett halvår! Men kan det i stället bero på att jag hade en alldeles för kort cykel på 23 dagar innan och kroppen inte hann med ordentligt? Kan det bero på att jag har för höga kortsisolnivåer i kroppen pga att jag lever under ständig stress och skräck för att jag ska gå under och att kortisolet undertrycker östrogenerna som behövs för äggmognaden? Jag vet inte och jag är så förbaskat orolig.
Jag är rädd för att kliniken när som helst ska ringa och säga att embryona blivit dåligt befrukade och att det inte ska bli ET!
Ursäkta denna långa klagosång!
Tänker på er alla -
Kalimero - Grattis till att alla blev befruktade! Så underbart !
-
Tack ! Jag hoppas tills imorgon i alla fall !kattenizze skrev 2011-11-15 14:10:55 följande:
Inanna: Hoppas alla fem blir befruktade och att ett guldägg väntar på dig! Det låter inte roligt alls, men som sagt ta inte ut sorgen i förskott. Tänk på att jag fick bara två ynkliga befruktat sist och ja du vet ju hur det gick. Och såååå himla mycket äldre än mig är du inte.
Kalimero: Låter ju toppen att alla tre tagit sig! Hoppas på ET imorgon då. Och vad härligt det låter med Köpenhamn det är en sån mysig stad. Ja, vad ska man säga om svensk IVF-vård egentligen....
-
Tack ! Du har förstås helt rätt! Jag borde inte oroa mig i förväg egentligen! Det kanske ser bra ut imorgon!Hoppas verkligen inte att de kommer ringa!myran6801 skrev 2011-11-15 14:53:42 följande:Inanna, jag tycker du ska försöka se lite positivt på det hela o vara glad över att det blev 5 ägg! Förhoppningsvis finns guldägget bland dessa fem! Tag problemet när det uppkommer som min kollega brukar säga. Ja, jag vet att det är svårt men det är ingen annan än man själv som mår dåligt av att inte göra det. Lycka till nu och ge inte upp!!!