• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Det är grymt frustrerande att det finns operationsmöjlighet men att resten inte funkar!!! Jo, om jag betalar själv, 40000 pix Skrikandes

Du Skytten förresten, ta och skriv dagbok över allt som händer i din IVF-värld, det är väldigt bra att ha och gå tillbaks till, allt från medicin, doser & sprutdagar till hur du mådde, vad du kände & tänkte.

• Zinfandel

Precis, den funkar alltså både upp och ner?! Skumt...... Vilken mirakelgrej i så fall.....!

• Zinfandel

Det tror jag inte på, att de ersätter i efterhand. Då har man ju redan betalt så varför ska de då betala, tänker de väl?! Nä, det vågar jag inte chansa på...

• Zinfandel
    Nu Syskon skrev 2012-01-17 20:48:57 följande:
    Det jag har fått höra är att kvalitén blir sämre på de kvarvarande äggen när den första ägglossar. Då börjar de andra tillbakabildas, så därför vill man inte vänta för länge och ha så jämna blåsor som möjligt.
    Det låter mer som en typisk svensk anledning för att ta de första.... Flört  Om man väntar en dag så hinner de inte tillbakabildas. Så som du säger vill man ha så jämna som möjligt (om det är möjligt!)!
  • Zinfandel
    Tuvalina skrev 2012-01-17 20:50:49 följande:
    Fjällis, jag har också skrivit till kliniken. Ni skulle se!!jag skickade med en bild på Tusse med så att läkaren ska få lite kontakt med verkligheten. Jag har börjat med Primolut nor och nästa vecka ska jag prata med läkaren som skrev in mig. Jag tänker att jag ska börja med gonal f när mensen dyker upp. Men ska kolla med läkaren nästa vecka om detaljerna. Jag har fått så mycket hjälp av er och dig för att kunna släppa det som hände igår!! Tack!!
    Bra gjort!!
  • Zinfandel
    tjorven01 skrev 2012-01-17 21:16:41 följande:
    Zin
    Jag har en burk Moducare hemma
    Eftersom det var någon som sa att det stabiliserar immunförsvaret sedan när jag kom hem och började läsa så vågade jag inte ens prova eftersom jag har för höga nk cells
    Såg att ni diskuterade LH
    Vad ska man ha
    Jag hade 2,2 på senaste mätningen
    Tyckte det lät lågt men Doc sa att det var inom referensvärdet på CD2
    Känner mig bara allmänt förvirrad idag
    Var hos en rysk gyn idag som absolut ville ha in mig på ngn slags livmodermassage eftersom hon menade att med mitt låga östradiolvärde och tydligen mindre livmoder än normalt så menade hon att mitt underliv skulle kunna vara outvecklat därav inga barn
    Östradiolvärdet kunde tydligen tyda på det
    Massagen kostar dock pengar 400kr och minst 20ggr rekommenderas
    Gick därifrån helt knäckt
    Även om jag tänker att hon bara ville sälja in sina behandlingar så
    Tänk om hon har rätt????
    Någon som har några tankar om det?
    Har du kollat Moducare med Dr D? Intressant att höra vad han säger! Hörde någon häromdagen som ägnat sig åt livmodermassge som blivit gravid och Randine Lewis "The Infertility Cure" rekommenderar det varmt så jag har bett min väninna massören göra det på mig Skrattande 
  • Zinfandel
    Tuvalina skrev 2012-01-17 21:39:17 följande:
    OKej!! Då kan jag tillägga i motsats till mitt förra inlägg att jag i början på 90-t var på äggstocksmassage... det skulle vara vitaliserande på alla sätt och vis! Så om det inte är farligt så kan det ju bara vara bra då! Men det klart... det kostar ju en hel del. Bättre med en vän då, eller hur?
    Fast man ska nog såklart tänka på att göra det under follikelfasen och inte sen. Sa hon nåt om det Tjorven? Ett bra test Flört
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?