• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ha ha
    Ser man på
    Nyss hemkommen från gyn och vad sa han
    Jo Amh bra MEN.....
    För lågt på östrogen och progesteron
    Och tom tendens till PCOS
    Det var ju det jag visste
    Varför kan ingen läkare här tala klarspråk
    Jag blir galen morrrr
    Så naturligtvis skrev han ut östrogen till vårat sista FET men progesteron i injektionsform ville han inte ge
    Någon som vet om det finns receptfritt utomlands Aten eller kanske Italien
    Ska försöka med en gyn till
    Så det där med att alla värden är såååå bra så jo tjena
    Tycker att man ska kunna lita på läkarna men inte
    Fast det visste vi ju redan

• tjorven01

Nej han tyckte att det räckte med progesteron lokalt och ville inte diskutera mer men jag ska kolla vidare på mina gamla kontakter

• tjorven01

Tack Zin
    Det var ett tag sedan jag kollade Agates faq så det var bra att få en påminnelse om att den finns.
    Ska kolla med Poussin om hon vågar ta in Gestone åt mig

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01
    Söte79 skrev 2012-01-11 15:28:57 följande:
    Usch vad jag blir ledsen ibland... Läste precis en tråd och då är det någon som skriver: jag blir faktiskt lite rädd när jag läser vissa IVF trådar och det finns folk som gör 10 IVF, någon gång måste dom väll fatta att det inte går. Blir så jäkla arg att jag kokar!! Jäkla tur att jag och många fler inte ger upp efter 3. Då hade jag inte suttit här gravid i v 12 efter just 10 st IVF!! Varför ska andra tala om för dig när det är nog?? Man vet väll bäst själv hur mycket man orkar och vill?? Sjutton vad less jag blir... (förlåt för argt inlägg!!)
    De kanske bara avundas andras kämparanda och önskar att de själva var lika starka........
    you go girl!!!!! jag går för min tionde i sommar.......
  • tjorven01

Söte vännen
    Tack jag förstår precis hur du menar. Det är aldrig ok att nedvärdera andras beslut men jag brukar tänka att det är dem det är synd om.
    Vi är oerhört starka som orkar fortsätta och jag tror ibland att det är för att läkarna inte har hittat rätt metod eller behandling som det tar så lång tid för vissa av oss. Det brukar heta trägen vinner men själv tvivlar jag och hoppas att det är mörkret som tar positiviteten ifrån mig.

• tjorven01

Åhhh Oceanny
    Som om inte ivferna vore jobbigt nog.
    Men jag får väl känna på det där till sommaren då det mest troligtvis blir IVI Barcelona för oss så då blir det väl oxå till att bosätta sig där i tre veckor Skrattande

Och sedan är det väl så att barn är olika viktigt för oss alla.
    En del känner att det är nog efter tre medan en del vill göra fjorton.
    Man kan bara själv avgöra när det är dags att ge sig och vi har ju många som lyckats på sina sena försök sedan om det är 7e el 10e who cares och ingen kan ju säga att det är för många för ngn annan då man inte vet varför kanske lär man sig ngt av varje ivf oxå.

Jag tror iaf att vi alla är överens om att ingen vill behöva göra ivf öht men själv ångrar jag inte ngn av mina ivfer och jag är definitivt en ödmjukare människa nu efter dem än innan. Jag förstår att uppskatta livet och tar ingenting för givet längre.

Men jag ska inte heller fortsätta denna diskussion bara konstaterar att vi alla är olika, och tur är väl det.
    Och förresten så vill nog ingen sitta där efter sin 27e misslyckade ivf men jag vill heller inte tänka "tänk om.... det hade gått på mn 10e"

• tjorven01

Maryhe hjärtat
    Du är för söt
    Om du har vägarna förbi får du gärna fråga. Jag behöver iaf från ET till TD så 18dagar men kan gärna ta några dagar xtra så att jag har några dagar på mig att fixa mer OM det skulle behövas.
    Det vore skönt att slippa stångas med svenska läkare om en sådan sak.
    Du är för söt
    HjärtaHjärtaHjärta

• tjorven01

Maryhe skrev 2012-01-11 17:06:29 följande:
    Tack! Kan inte lova något men kan ju i alla fall försöka!

Är det bättre att injicera progesteron än att ta vagiatorer? Tänkte om jag skulle försöka byta.

Vet inte riktigt men i England brukar de få injektioner istället för vagitorer.

Jag antar att det lättare tas upp av kroppen då.

Min tanke var att efterso jag har för låga nivåer och dessutom aldrig går ens 14 dagar efter ET innan blödning så tänkte jag att det kunde vara ide att prova byta.

Sökte förresten på Gestone på Fass men fick ingen träff alls.

Finns det som läkemedel här ens? Någon som vet?

• tjorven01

Ooouuuups
    Ja det vill vi ju inte riktigt men en snurrig läkare skrev ut det till mig när jag ville ha högre dos prednisolone
    Jag visste dock att det var fel och hämtade aldrig ut det

• tjorven01
    Zinfandel skrev 2012-01-11 18:41:44 följande:
    Vilken styrka är Clexane?
    Jag har fått ordination på 20mg/dag från och med dag 5 i stimuleringen. Uppehåll på ÄPdag och sedan 40mg/dag från ET.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?