• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Nej nej
    Ingen oro bara bebis som växer

• tjorven01
    Fjällsippan skrev 2011-11-28 12:03:12 följande:
    Tjorven: men nu minns jag plötsligt att det var på Huddinge och inte på CvL som du gjorde senaste försöket  - hur som haver vore det väldigt intressant att låta någon svensk läkare bemöta Pennys förklaring till multinukleära embryon. 
    Ja visst tycker man att även läkarna här borde veta vad multinucleära embryon är.
    Men att skylla det på äggen och inte ta ansvar för att labbpersonalen inte kunnat hantera det tycker jag känns lågt.
    Egentligen så vet jag inte hur det kom sig att de började med ICSI på oss.
    När jag kollade mina journaler från cvl såg jag helt plötsligt att de gjort ICSI på mig när jag fått ut 13ägg trots att vi min man har mellan 2-5 miljoner bra spermier efter tvätt.
    Sedan erbjöd min läkare på HE mig ICSI när vi bara fick ut fem ägg så jag tänkte att det kanske var bättre och säkrare med ISCI för att garanterat få till en befruktning men så här i efterhand har jag ju förstått att så inte var fallet.
    Har alltid haft en bra dialog med den läkaren och vi blev så nedslagna av detta besked som han gav oss i somras att vi tänkte att nu är det bara att lägga ner. Penny menade ju att det endast kunde bli multinucleära embryon om det var befruktat av fler än en spermie. Ett kromosomfel på ägget skulle enligt henne INTE resultera i multinucleära embryon.
    Visst har jag lust att konfrontera kliniken med detta men å andra sidan har vi nu fått tre stimuleringar varav det som blev multinucleärt inte räknades så jag vet inte vad jag skulle ha att vinna på det. Vi har ju trots allt ett försök kvar hos dem. Men det bestämde vi oss nu för att byta till en ÄD och ha i backup om det inte lyckas med vanlig ivf. Eftersom jag är lite svårstimulerad inte nödvändigtvis med antal ägg utan snarare svårt att få jämna ägg av fin kvalitet så tänkte vi att vi tar oss vidare till Barcelona och nu lyder mantrat att vi inte använder oss av andra än de som är bäst.
    Har ingen lust att låta mig stimuleras av kliniker som väljer äggplockningsdag efter hur de har öppet och hur det passar i deras schema. Ska jag plockas fler gånger så ska det vara av någon som kontrollerar noggrannt och kan ta äggen när de är mogna oavsett om det skulle inträffa en lördag eller söndag.
    Jag hoppas att de kvinnor som donerar ägg är något mer lättstyrda än jag och hoppas då på att kanske få fina ägg av någon annan om inte mina vill ge mig ett barn.

Skytten
    Grattis till ruvarstatus Skrattande
    2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Spännande diskussion om folsyra/Folacin
    Fick av Penny nu Filicine som innehöll 5mg folsyra
    Såg precis att mina egna folsyratabletter bara innehöll 5microgram vilken skillnad.
    Dessa grekiska folsyretaletterna kostade bara 2euro per paket
     Är folacin annars dyrt eller?

Glömde
    Ja Fjällis
    Kombinationen folsyra och Inositol var fertilitetstabletter
    Köpte dem dock inte då jag fick dem presenterade för mig på apoteket i Aten när jag frågade efter Inofolic.

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Vi 4
    De försöker plocka äggen när de bedömer att så många som möjligt är mogna
    Ibland mäts det bara genom VUL men det bör även göras genom estradiolprov
    Jag har varit med om att läkaren när hon gissat äggplockningsdag enbart baserat på VUL gissat fel på två hela dagar då storleken på blåsorna varit bra men estradiolprovet visat att äggen inte varit mogna för att plockas förrän två dagar senare

• tjorven01

Kalimero Inanna och maraki
    Heja heja

Skytten
    Grattis till bra skörd. Nu hoppas vi på full fest i värmeskåpet och många fina befruktningar

• tjorven01

Men Inanna
    Jag har bestämt att ni ska bli gravida hela bunten nu
    Så ruva på lugnt du
    RD 13 du har kommit långt
    Och snart visar Stickan plus
    Kram

• tjorven01

Ha ha Zin
    Jag är gärna med och plussar men med tanke på att vi bara har två embryon i frysen som vi tar i jan och sedan är ordinerade hemmaförsök för att låta kroppen vila så ser jag det inte riktigt framför mig på länge
    Men hoppas kan man ju alltid
    Och positivt tänkande hjälper nog absolut

• tjorven01

Slemmis
    Precis så som du beskriver set brukar jag ha ett par dagar efter ÄP
    Så i mina öron låter det inte alls som ngt konstigt
    Lycka till på ET

• tjorven01

Men Slemmis
    Det var väl inga dåliga resultat
    Och två stycken
    Säger som de andra
    Grattis till PUPO

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?