• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe
    Det är tack vare dig som jag har vaknat och förstått att det faktiskt FINNS kliniker som tar hand om sina patienter
    Och de verkar ju tydligen inte finnas här i Sverige iaf så då får vi ta oss utomlands för bebis ska det ju bli förr eller senare

• tjorven01

Oceanny
    Missade ditt inlägg och usch det lät inte alls som en trevlig upplevelse med både långt till kliniken, vinter och magsjuka stackars
    Och jag har faktiskt inte kontaktat kliniken än så helt 100 är vi inte på att det blir IVI men vi har hört att de har bäst statistik i Europa och i vårt fall griper vi nu i halmstrån
    Men det skulle ev kunna bli DK oxå
    Väntar nu först ut vårt FET nästa månad sedan ska jag ta nya tag och rådda inför sommaren eftersom jag blivit beordrad Ivf vila i 8 månader
    Har 6 månader kvar suck känns jobbigt att bara vänta och läka kroppen

Ni som har haft mycket svampinfektioner
    Inboxa mig gärna om ni har tips på gyn i sthlm som brukar vilja hjälpa
    Mina gyn menar bara att det inte är farligt och tror att jag klarar mig med en ynka flucozanol ð??? det krävs betydligt mer för att få bort svampen hos mig
    Dessutom är det varken mysigt eller särskilt gynnsamt vid Ivf

• tjorven01

Men Zin då
    Usch vad jobbigt
    Hur vet ni att du har skadade äggledare?
    Har själv funderat på det men allt verkade ju se bra ut på min äggledarsköljning men det var ju 4 år sedan hmmmm

Att det alltid ska vara något men du får tänka på att det ju är bättre att det kommer fram nu så du slipper göra alla beh i onödan
    Jag VET att du kommer att bli mamma och min känsla brukar inte vara fel men jag vet att det är jobbigt att vänta
    Kram vännen

• tjorven01

Tack Oceanny
    Nej jag ska inte vänta 6 månader med att kontakta kliniken eftersom jag faktiskt vill ha allting i sin ordning när det väl är dags
    Dvs alla prover och ev förbehandlingar avklarade
    Var det IVI ni oxå gjorde behandling hos????

• tjorven01

Åhhhh turild
    Fantastiskt underbart
    Stooooooort grattis njut av lilla Levi och vila upp er ordentligt så att du orkar börja ditt nya liv som mamma
    Miljoner grattiskramar till er

• tjorven01

Zin
    Jag har en burk Moducare hemma
    Eftersom det var någon som sa att det stabiliserar immunförsvaret sedan när jag kom hem och började läsa så vågade jag inte ens prova eftersom jag har för höga nk cells
    Såg att ni diskuterade LH
    Vad ska man ha
    Jag hade 2,2 på senaste mätningen
    Tyckte det lät lågt men Doc sa att det var inom referensvärdet på CD2
    Känner mig bara allmänt förvirrad idag
    Var hos en rysk gyn idag som absolut ville ha in mig på ngn slags livmodermassage eftersom hon menade att med mitt låga östradiolvärde och tydligen mindre livmoder än normalt så menade hon att mitt underliv skulle kunna vara outvecklat därav inga barn
    Östradiolvärdet kunde tydligen tyda på det
    Massagen kostar dock pengar 400kr och minst 20ggr rekommenderas
    Gick därifrån helt knäckt
    Även om jag tänker att hon bara ville sälja in sina behandlingar så
    Tänk om hon har rätt????
    Någon som har några tankar om det?

• tjorven01

Mitt östradiolvärde låg dag 2 på  75
    Men det ska ligga på mellan 100-200
    Och inte nog med det
    2008 när utredningen gjordes så låg det på 53
    I klimakteriet ligger det under 50 men detta kommenterades aldrig. Mitt amh var dock bättr än någonsin 2,2.
    Ja denna typ av massage menade hon absolut var tvunget att göras av henne och kunde asolut inte utföras av ngn sjuksköterska utan kirurgisk utbildning eftersom risken fanns att man skulle skada äggstockar.
    Det som gör mig tveksam är bara att det kostar så mycket 30ggr blir ju 24000kr och det är ju definitivt eftersom jag redan går på akupunktur för 4000kr i månaden
    Dessutom så tycker jag att de borde ha nämnt ngt sådant i Aten om det verkligen var väsentlgt.
    Inte så att jag tror att det skulle vara farligt men mest att hon tycktes mena at jag tom skulle skjuta på FET medan Penny tyckte att det bara var att köra på. Hmmmmm sex borde ju stimulera livmoden elller Flört

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Ha ha
    Började precis fundera över mina siffror
    Jag menade 12000kr så halva beloppet
    Ja den skulle alltså hjälpa livmodern att utvecklas och hon menade då att östrogen produktionen kunde öka
    Förstår ff inte riktigt

• tjorven01

Ff ang massagen
    Ja under follikelfas kan man ju tänka att det skulle vara bra men hon tycktes mena att bara ett par ggr inte gjorde ngn skillnad och denna skulle göras minst 2 helst 3 ggr i veckan så det skulle ju bli 2-3 mån och inga försök under tiden
    Hon menade att svenska läkare inte trodde på hennes ryska metoder
    Men det vet ju vi om några hur svenska läkare är?????
    Det som fick mig tvekan var att hon i våras sålde på mig ett doppler UL för 2400 som visade blodförsörjningen till livmodern
    Men nu tycktes hon inte lita på det
    Dessutom menade hon att då vi gjorde doppler så visste vi ju inte hur östradiolvärdet låg men nu var det ju dessutom nödvändigt :-/

• tjorven01

Missboring
    Jag håller med Zin
    Jag vet en tjej som hade jättelångsam hcg stegring men har nu en långt gången graviditet
    Åk in och ta ett blodprov

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?