• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Bra ide om referens Zin
    Tror dock knappast att hon ger ut ngn av sina patienter
    Hon menade att de som gått för barnlöshet inte kommer tillbaka efter att de fött barn då det är så negativt förknippat menade hon
    Men till en bra gyn skulle iaf jag gå tillbaka
    Det är eg inte det att jag inte tror på den alls vilket antagligen är anledningen till att jag ff tjatar om den men tror att vi tar det efter nästa FET
    Känns bara lite otroligt att jag skulle ha ALLA problem
    Mina IVIG mediciner går ut i maj så jag måste få dem innan det
    Nåja nu släpper jag det så länge
    Hoppas ni andra får en fin dag

• tjorven01

Maryhe
    Vilka fantastiska äggstockar du har
    Grattis
    Såg att Anne redan svarat men här mäter de ju pmol/l

Victoria
    Det var ju toppenbra med 5 ägg
    Vi håller alla tummar för att de ska dela sig fint

Miss boring
    Kramar

Var det Boe som skulle få en flicka?
    Hoppas jag inte blandar ihop
    Grattis

Vi4 alla tankar och kram till er

• tjorven01

Förlåt men vaddå hakkat
    Jag fick ett mail från fl men råkade nog radera innan jag hann läsa snälla kan ngn förklara

Zin för gammal för op av äggledarna????
    Det låter ju helt befängt
    Ska vi sluta operera cancerpatienter oxå nu om de ha uppnått en viss ålder eller grrrrr?????
    Det är helt galet
    Stå på dig du är grym kvinna
    Det här grejjar du

• tjorven01

Hej alla fina

Jag ser att det är många som är på gång nu och ser oxå att det finns en viss oro.
    Jag håller alla mina tummar och tår för er ska ni veta och även om det har sagts förut så tål det att sägas igen.
    Det ÄR inte kvantiteten som räknas utan kvaliten.

En fråga
    Är det någon som vet om det finns ngn statistik över stimulerat vs ostimulerat FET?
    Min kropp har gått i totalstrejk nu ochdet verkar som att min lilla lilla pcos nu faktiskt är ett faktum.
    På kliniken har de tidigare sagt att de föredrar ostimulerat FET men eftersom mina cykler varierar mellan 32 och 45 dagar så är det omöjligt att planera.
    Dessutom så visar min LH topp bara glad gubbe under några timmar.
    Och eftersom jag behöver både IVIG och antibiotika som Penny ordinerat så blir det knepigt med planeringen.
    Vill inte riskera att göra IVIG och sedan missa ÄL heller.
    Dock verkar kliniken prompt föredra ostimulerat så jag vill ju inte chansa och minska mina odds.
    Någon som har några tankar?

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Syskon nu
    Grattis till 6 ägg
    Nu hoppas vi på att guldägget finns där

Hemulen
    Jag fattar inte
    Vad tänker folk med?????
    Bra att du gick därifrån
    Hur länge ngn vill försöka med IVF är inte en enda läkares business så länge klinikerna tycker att det är ide att fortsätta
    Blir så bestört av alla dessa idiotiska uttalanden från osympatiska gynekologer som själva säkert har både barn och barnbarn
    Blääää

• tjorven01

Skytten
    Fantastiskt bra med snabb remiss

Ang att proverna från både Grekland och England skickas till Chicago är ju för att det bara är där det än så länge finns kompetens att analysera dem
    Nk cellerna analyseras på flera olika cd nivåer vet inte vilka nivåer som kan göras här i Sverige men det är inte alls samma
    Jag hade tex förhöjda nivåer av cd56 som visserligen kan bero på den dolda chlamydiainfektionen som jag gick och bar på men oavsett vad det berodde på så visade det att mitt immunförsvar var förhöjt
    Sedan testades detta blod även mot både IVIG och IL för att se om jag svarade bättre på ngt av dem
    Alla är tyvärr inte en bra match för IL och jag var det tyvärr inte
    Alla proverna analyseras sedan på the Frankin university of Chicago så till skillnad från vissa andra kvasi analyser av allt möjligt så ska de vara seriösa

Tack för länken
    Jag ska absolut kolla upp den

• tjorven01

Oceanny
    Usch vad fruktansvärt
    Jag mådde fysiskt illa när jag läste artikeln över hur man som patient ska behöva dö för att man inte tas på allvar i vården
    Sådant här SKA INTE hända!!!!!!!!!! ð??

• tjorven01

Tack fjällis
    Nästa FET blir på cvl och det blir våra sista två eskimåer
    Men det skjuts nog till mars eftersom jag träffade homeopat som tyckte att jag skulle vänta en månad och hon har nog rätt
    Så om mensen bara kan dyka upp snart så får jag FET i mars

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?