• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-02-06 08:55:56 följande:
    Kan man köpa DHEA apparaten via den hemsida som du skickade? Eller var köper man den då annars?
    Ja, du kan köpa via den sidan. Min väninna har köpt därifrån.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-02-06 08:54:11 följande:
    Förstår vilken chock man får när man mötts av ett sådant besked, men med störst sannolighet beror det på infrysning- upptinnings processsen inte på embryots kvalite och alla dina var ju av topp kvalite när dem frystes in, så att det som du ruvar på nu är ett super och jag hejar på det!
    Tack! Jag får kanske hoppas på det som inte klarade sig var av något sämre kvalité. Men frys- och upptiningsprocessen är nog en oerhört känslig process. Det tar ju två timmar att tina en blastocyst och de har varit chockfrysta innan! Så det är klart att det kan hända att någon "förolyckas".
  • sushikatten
    Inanna Li skrev 2011-02-06 08:22:19 följande:
    Jag har också alltid trott att man inte kan förbättra sin äggkvalité. Man kan ju försämra den med rökning, alkohol etc. Antalet ägg kan man givetvis inte göra något åt men tydligen kan det här preparatet DHEA ge förbättrad äggkvalité hos kvinnor med dåligt och t o m omätbart AMH-värde.

Hoppas dina sista ruvardagar leder till plus nu!
    Hej inanna68: Ja har hört talas om DHEA och ska börja läsa mig in på det! Har du tagit det själv? Skulle du inte kunna inboxa mig lite info. Skulle vara väldigt tacksam. Ja nu får vi se posititvt att du har fått ett fint embryo tillbaks men förstår att du blev jätte besviken. Det blir liksom mer press på en att lyckas och självklart skulle det vara bättre att ha en som reserv i frysen. Kanske skullle det inte blivit något av den och jobbigt att behöva ruva utan chans till resultat. det finns säkert en anledning. Nu h¨åller vi allt vi kan att den du ruvar utvecklas väl.
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-02-06 09:53:50 följande:
    Hej inanna68: Ja har hört talas om DHEA och ska börja läsa mig in på det! Har du tagit det själv? Skulle du inte kunna inboxa mig lite info. Skulle vara väldigt tacksam. Ja nu får vi se posititvt att du har fått ett fint embryo tillbaks men förstår att du blev jätte besviken. Det blir liksom mer press på en att lyckas och självklart skulle det vara bättre att ha en som reserv i frysen. Kanske skullle det inte blivit något av den och jobbigt att behöva ruva utan chans till resultat. det finns säkert en anledning. Nu h¨åller vi allt vi kan att den du ruvar utvecklas väl.
    Jag har inte testat DHEA själv. Jag har inte vågat göra det och har varit lite skeptisk fram till nu. Tyvärr har jag inte mer information än de länkar jag hänvisade till ovan. Du och alla andra härinne får gärna inboxa min väninna Nymåne som är aktiv här på FL. Det var hon som mirakulöst plussade vid 45 och hon inboxar gärna alla som är intresserade. Och det är många Glad!

Tack för att du hoppas för mig! Måtte den jag ruvar på bli en liten bebis!
  • sushikatten
    Inanna Li skrev 2011-02-06 10:02:10 följande:
    Jag har inte testat DHEA själv. Jag har inte vågat göra det och har varit lite skeptisk fram till nu. Tyvärr har jag inte mer information än de länkar jag hänvisade till ovan. Du och alla andra härinne får gärna inboxa min väninna Nymåne som är aktiv här på FL. Det var hon som mirakulöst plussade vid 45 och hon inboxar gärna alla som är intresserade. Och det är många Glad!

Det är klart att den som du ruvar p¨å ska bli en bebbis!  tack för hjälpen!
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-02-06 10:04:40 följande:
    Det är klart att den som du ruvar p¨å ska bli en bebbis!  tack för hjälpen!
    Kanske alla kommer ta DHEA och plussa av bara farten Skrattande!
  • Inanna Li
    oceanney skrev 2011-02-06 04:21:23 följande:
    Tummar och tår!!!
    Bara lite över en vecka kvar för dig! Så spännande!
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-02-06 10:02:10 följande:

Jag har inte heller vågat testa DHEA, det verkar ju vara så otroligt mycket biverkningar - men nu får man ju sig en tankeställare...

Någon som har beställt?
  • Zinfandel

Här är allt snurrigt..... Började tyvärr blöda igår kväll och sen dess har det gått i vågor Tyst. Två test visar dock svaga plus (!), vilket kan bero på att ett embryo trots allt är kvar eller att de inte har gått ur kroppen riktigt ännu. Jag kan inte annat än att vänta och ta ett nytt test imorrn på officiella TD och se om det är starkare eller ej. Mår rätt risigt men nu blir det soffan resten av dagen, har man inte testats förr blir man det nu........

It ain´t over til it´s over Glad

• Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-02-06 12:52:30 följande:
    Jag har inte heller vågat testa DHEA, det verkar ju vara så otroligt mycket biverkningar - men nu får man ju sig en tankeställare...

Någon som har beställt?
    Några har beställt i denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50095714.html

Jag är också lite skeptisk pga biverkningarna och avvaktar nog ett tag till. Om det var lättare med hemmaförsök (men är svårt pga manlig faktor) kanske jag redan hade testat.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?