• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-02-06 13:09:34 följande:
    Här är allt snurrigt..... Började tyvärr blöda igår kväll och sen dess har det gått i vågor Tyst. Två test visar dock svaga plus (!), vilket kan bero på att ett embryo trots allt är kvar eller att de inte har gått ur kroppen riktigt ännu. Jag kan inte annat än att vänta och ta ett nytt test imorrn på officiella TD och se om det är starkare eller ej. Mår rätt risigt men nu blir det soffan resten av dagen, har man inte testats förr blir man det nu........

It ain´t over til it´s over Glad
    Det är verkligen en riktig rysare du går igenom nu. Synd att det inte går att göra något annat än att vänta på att ta ett nytt test imorgon bitti. Två test med svaga plus verkar ju lovande än så länge. Jag hoppas för dig allt jag kan! Ta det lugnt på soffan idag!
  • oceanney
    Zinfandel skrev 2011-02-06 13:09:34 följande:
    Här är allt snurrigt..... Började tyvärr blöda igår kväll och sen dess har det gått i vågor Tyst. Två test visar dock svaga plus (!), vilket kan bero på att ett embryo trots allt är kvar eller att de inte har gått ur kroppen riktigt ännu. Jag kan inte annat än att vänta och ta ett nytt test imorrn på officiella TD och se om det är starkare eller ej. Mår rätt risigt men nu blir det soffan resten av dagen, har man inte testats förr blir man det nu........

It ain´t over til it´s over Glad
    Fy bubblan vad trist med dubbla budskap från kroppen. Minst ett embryo har iallafall fäst vid någon tidpunkt och börjat producera HCG. Det är bara att fortsätta testa och se om de blir starkare. Jag hade väldigt svaga plus i början. Vilken ruvardag testade du på?

PS. I Frankrike tar man blodprov för att kolla hcg med några dagars mellanrum, oavsett blödning. Då slipper man sitta och spekulera själv med gravtest. Jag var dock i Sverige på semester under ruvartid och TD så jag gick igenom samma process med gravstickor och tolkningar.
  • Zinfandel

Är på RD13/14 idag, beror på var man räknar ifrån så det borde väl antagligen vara starkare idag men vem vet hur min kropp reagerar..... Kunde också gå och köpa mig ett digitalt test men jag väntar för spänningens skull, haha Flört Är det lika tvetydigt imorrn så får det bli blodprov. På vilken dag hade du starka plus?

• pp08

zinfanel.  jag hade svag streck under hela första veckan efter test. blodprov kan hjälpa om de gör flera test med några dagars mellanrum.

lycka till. hoppas på riktigt plus med 1 eller 2 till dig!

• Snösport

Zinfandeln: japp nu hoppas vi lite till för dej, HCG värden ändras inte så snabbt så man ska kolla varannan dag om du har tålamod till det. Håller tummarna, hoppet är det sista som överger en!!

• Zinfandel

Tyvärr, blödningen har nu övergått till mens och rejäl mensvärk men ska naturligtvis testa imorrn ändå.

• sushikatten
    Zinfandel skrev 2011-02-06 16:50:12 följande:
    Tyvärr, blödningen har nu övergått till mens och rejäl mensvärk men ska naturligtvis testa imorrn ändå.
    Nääää att det ska vara så himla svårt ! Det är klart att du ska testa imorgon. Det finns inga ord som kan trösta men vill bara säga att jag/vi förstår. Styrkekramar till dig.
  • oceanney
    Zinfandel skrev 2011-02-06 16:50:12 följande:
    Jävla skit säger jag bara! Demon

Men fortsätt att testa!! Du har ju faktiskt plussat. Det händer tydligen ibland med två embryon att man kan blöda och vara gravid samtidigt. Se tråden här tex:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m56160789.html

När du testar igen, tänk på det Snösport säger, att hcg inte ökar så jättesnabbt.

För mig tog det nog någon vecka efter TD innan plusset var så starkt så att jag verkligen trodde på det.
  • No Ka Oi

Inanna, jag beundrar dig att du kan vända tankarna på din gravida vän till något positivt!!! Jag tyckte det var så svårt när vänner blev gravida... Trist att embroyo inte klarade upptiningen... Håller tummarna för det du fick tillbaka!

Hej Sunseed!

Mamma gås, härligt med ET och tre till frysen!!!

Zinfandel, neeejj... Tänk att få plus och sen börja blöda...

Jag var på ET i förmiddags. Fick en mycket nervös väntan i en extra timme! Blastocysterna var tröga/långsamma och dom ville att dom skulle utvecklas lite till. Men dom tog sig och jag fick tillbaka en. Det fanns tre kvar men dom visste inte än om dom skulle frysas eller inte. Nu är det "bara" att vänta och hoppas!!!

• sushikatten
    No Ka Oi skrev 2011-02-06 20:42:46 följande:

Inanna, jag beundrar dig att du kan vända tankarna på din gravida vän till något positivt!!! Jag tyckte det var så svårt när vänner blev gravida... Trist att embroyo inte klarade upptiningen... Håller tummarna för det du fick tillbaka!

Hej Sunseed!

Mamma gås, härligt med ET och tre till frysen!!!

Zinfandel, neeejj... Tänk att få plus och sen börja blöda...

Jag var på ET i förmiddags. Fick en mycket nervös väntan i en extra timme! Blastocysterna var tröga/långsamma och dom ville att dom skulle utvecklas lite till. Men dom tog sig och jag fick tillbaka en. Det fanns tre kvar men dom visste inte än om dom skulle frysas eller inte. Nu är det "bara" att vänta och hoppas!!!

Grattis och välkommen till ruvargänget! härligt med blastis. ja nu är det bara att hålla tummarna.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?