• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas37 årsyskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v47-48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran,  ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)
    Eviglängtan, syskonförsök. FET (stimmulerad) 26/11, TD 12/12.

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, BF?, bor i Göteborg
    Betty Boop, 37 år, PGD  nr 2 på Huddinge sjukhus. BF 26/6-11

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
  • Snösport

Händer endel i tråden så all lycka till er alla

Många nämner spottings vid ruvningen mm...är detta vanligt? Jag har typ aldrig i mitt liv haft spottings före mens och då inte vid IVf heller...är det jättevanligt?  Dum fråga men sådan snackar man inte om så mycket (ok, haft mycket killpolare och typ alltid jobbat med män så de ämnena har inte diskuterats Skäms)

Jag blöder mycket och 4-7 dgr vid mens och mellanblöder aldrig men har ganska lätt för att få näsblod under mensveckan liksom så lite känslig känner jag mej.  Ni som får spottings vid IVF får ni det alltid vid mens också?

• Snösport

Betty Boop:  Hua, beklagar verkligen! Nä det finns inte ord.

ChippiChoppi: Trist att det inte funkade nu.
    Hemma verkstaden är ju mysigare, inte ont någonstans och bara mysigt!!   Jag kör också hemma verkastad men har en ÄLmonitor..ganska mycket testa men den är så lätt....får se om jag får ÄL denna gången fick inte det förra(tror jag inte då jag inte testade mer än några dgr).

jo, spottings Eviglängtan , ChippiChoppi: ok, jag får inte heller mens förrän 2-3 dgr efter progesteronslut och efter TD och som sagt aldrig spottings i vanliga fall heller men många skriver om det så det var intressant att höra lite, tack!

Fasen vi behöver lite goda nyheter i tråden.
    Kramar tjejer.

• Snösport

Turild : Grattis!!  nu kan du längta till julafton

• Snösport

Innan68: Helt rätt resonerat!! Hoppas på ett fint blasto i januari för dej!!

• Snösport

Mamma Gås:

Mej känner du väl igen Kyss

även om jag inte behövt bearbeta min klinik så är födelseåret -68 så är et inte alla kliniker som vill ha en där längre tror jag hon menar. Jag är också -68 men hade som sagt fina ägg och alla försök tror jag har TSH värdet gått upp så de vill gärna att jag testar ingen korta metoden även om jag underar om det går så ska vi testa.    Så alla kliniker är olika och även beroende på bakgrund hos pacienten , antal försök  mm.

• Snösport

God fortsättning på 2011!!!! 

Hoppas 2011 blir vårat år nu
    Själv var jag hos kiropraktor/kinologen som undrade om jag hade ngt att berätta när han testat mej som han gör...nä' sa jag.,..konstigt tyckte han för min kropp mår som jag är eller nyss varit gravid sa han.....jag testade 2 dgr efter att jag inte fått mens på rätt dag på nyår så jag kunde dricka lite vin på denna dagen och det var inget men jag hade flera riktiga hugg i livmodern dagarna innan och illamående på morgonen...men jag har ju kraftig mens och PMS i vanliga fall med illamående så jag tyckte ju inte det var så farligt alls jag som inte ens hade riktig PMS denna gången.......men jag fick ju kraftig mens i lördagskväll, men vem vet om det var något som fastnade ett tag denna gången eller ej men det kan jag tro på då det kändes endel innan så det kasnke inte är helt omöjligt 
    Kinologen sa att han lyckats med kvinnor äldre än jag så vi ska hoppas lite till....sambon är mer skeptisk till sådana behandlingar och kollar mer i plånboken där pengarna försvinner. 
    Men JAG mår toppen iaf.   

kram på Er alla.

• Snösport

Gnistan6666: Hoppas att det är något där inne. Kanske bra att du inte känner ngt 
    Jag har själv gjort 4 IVF och får aldrig mens förän flera dgr efter avslutad behandling efter test så alla reagerar olika och inte alltid lika gång efter gång i känningar eller krämpor så håll hoppet högt uppe.
    Jätte lycka till den 6 januari!

Sushikatten:
    Jag hade Gonal-f på första och det var väl ok men sedan fick jag menopur efter att ha frågat vad det var då en kompis på 41 1/2 år provade det och då fick en son. Jag fick då färre äggblåsor men lika få ägg som innan och de äggen är kanonfina Så jag håller tummarna för dej!!

Turild: massor med ägg (vill också ha !! )så nu är det väl de sista som är de bästa, eller hur!!

• Snösport

Fahlvik:
    Tjohoo! Har det redan gått 12 veckor    Äh, vad härligt!!!
    Vi gjorde ju sista IVFen nästan samtidigt trodde jag v 42?  eller du måste gjort det tidigare då om du redan är i v 12. Hoppas det går bra på fredag och hoppas du hittar din barnvagn...många veckor kvar så köp inte för tidigt för vi tjejer brukar ju hinna ändra oss många ggr om du hittar ngt som ser bättre ut på ngt sätt   

• Snösport

Turild: Härligt . hoppas på att eskimon vill in i värmen

Fahlvik: kollade almenackan och japp den 25 okt var måndag v 43 så det var kasnke uttag i v 42 då för jag minns ju dej så. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?