• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

MammaGås: Spännande att du gör korta metoden. erfaren nu på långa men ny på korta..bytte du bara medicin eller även från långa till korta?

Dodotta:
    Nja jag har en mage som stannar och är stopp länge , där det märks mest men jag mår även sista IVFen helt psykiskt dåligt vilket är så långt från mej  man kan komma och det gick på tre dgr efter jag startat spraya...så kände jag att detta är medicinens fel...med alla symptom så sa läkaren att mitt värde ev gått upp vid alla IVFer och att vi inte ska köra långa metoden på dej mer. Jag gick till sköldkörtelspeciallist för att se om jag till vardags har ett problem mellan T4 och T3 vilket jag inte har alltså utan bara underfunktion i sköldkörteln och äter Levaxin sedan snart ett år nu men som sagt som svajjat endel. Även märkt det då jag trillade i vikt 5 kg i maj/juni och nu i början av november efter IVF ökade 4 kg på två veckor..väger mej varannan vecka...och alltså nu för en vecka sedan börjat gå ner något kg igen. Jag tycker inte jag ändrat ngt vare sej när jag gick ner eller i november...dock åt jag mer och drack jag mer läsk, alkohol i julas än jag gör normalt. Är nyttig men kakmonster i perioder
    Men jag mår bra alltså och nu funkar magen ganska bra men hård så jag vet inte varför den krånglar endel fortfarande det kasnek var efter mens som den var hård. Ska väl kolla det också.
    Nu ska jag ringa Falun idag  

• Snösport

turild:  Angående spray och nedreglering så avvaktar jag svaret från mitt mail till Falun då de inte svarade.

När vi hade telefonmöte några veckor efter mitt sista IVF-test sa han att jag nog inte borde nedregleras utan köra korta metoden och mår jag så dåligt med långa så kan man eventuellt reagera bättre med korta ...eller inte, de vet inte i mitt fall då jag enligt läkaren aldrig reagerat lika i hormoner, värden eller utveckling på ngt av mina IVFer som de säger att man brukar få en bild av det perfekta men det får de inte med mej tyvärr. 

Menar att om de vet någon annan medicin som är bättre så har han nog funderat på det nu.
    De ville testa så jag vill testa ...jag är alltså inte superpigg på att köra långa en gång till om de inte kan garantera att mina värden inte ballar ur då det kostar pengar i sjön, lång tid att komma tillbaka flera månader att få ner TSH värdet känner jag i kroppen och sett tidigare och jag är i mars 42,5 år...så tid för mycket exprement finns inte. 
    Då får vi helt enkelt tänka om, så är det för jag är inte beredd att må så och som sagt tror inte man blir/ jag blir med barn när jag mår så och värdena ej heller varit gravidfina vid ET.

Får väl svar inoom några dagar.

• Snösport

Mamma Gås: 
    Jag hade gonal-f dos 300 elller högre tror jag första gången men fick inte superfina ägg. Däremot är sprutan lätt som en plätt att ta, som en penna. Jag hade den m mej på julfest så går du från menopur till den kommer du inte förstå om ngn klagar på att det är krångligt att ta den..hi,hi,hi!  
    Alla utgår ju från sina erfarenheter menar jag.

Nja nu har jag vant mej igen och tar ju progesteron i vanlig cykel denna gången...testar lite och hade ju mega symptom(biverkningar) ett par dgr sedan vande jag mej nog eller gick det ner...vet faktist inte. Jag verkar vara en biverkningstjej...min kropp har aldrig gillat mediciner så jag brukar ta det sällan och har också haft en riktig reaktion på medicin så jag är väl dessutom lite småfundersam och rädd för mycket mediciner i kroppen. Men nu testas det hit och dit.
    Trött, illamående på fm, pulsande värk i brösten till och från och bubblig mage men hård, lös om vartannat....kan ju hoppas det nappar när man gör detta frivilligt nu då...är jag dum eller?  

Ja, ja....hejjar på alla här inne, jag har ju vilat flera månader nu så jag har inte gjort annat än att försökt må så bra som möjligt och därför blir ju lite biverkningar nog också värre, för vem vill inte må toppen alltid!!

• Snösport

TIPS!
    Min kollega rekommenderade mej att titta på en repris på lördag kl 12.20 SVT på ngn kanal.
    Korrespondenterna om IVF och ÄD sa hon, det gick tydligen på tv igår

• Snösport

Hoppas på en liten , Mamma Gås:  repris på Korrespondenterna går idag också såg jag nu i tidningen,19.30 eller ngt.
    OK, svt-play tänkte jag inte ens på, aldrig tittat på deras playsite. Men det kan man ju göra om det inte kostar ngt

• Snösport

dodotta: ja tror det tog ngn vecka eller lite till innan mina bröst slutade värka efter negativt test och avslutat men jag har som sagt vätskefyllda cystor i brösten som går upp och ner sedan jag var 28 år och undersökte dem för jag trodde jag hade canser. Nu på 3:e och 4:e IVFen kändes de värre och jag kände mej sliten då det tar på kroppen att gå runt och ha ont och det gick ju inte att undvika eller träna bort heller.
    Min TSH värden verkar gå ner till väldigt bra värden på ca 1,5 månad.

Tror inte du ska vara nervös, och skulle det hända ngt är det ju bara att flyta med liksom, ingen kan säga hur du reagerar eller hur nästa reagerar. Men jag som kan stå för att jag är mycket stark i psyket och ser en ljus framtid i livet oavsett vad som händer kände att när TSH ballade ur helt sista gången och magen kändes som magkatarr och jag blev orolig och bara grät i ett par veckor innan det blev bättre. DÅ mådde jag också sämre av allt som inte gjorde ondare än innan.

Jag är själv en som har småskador i ligament, runt kotor och i några leder pga för vilda aktiviteter som barn och vuxen--jag kan säga att åtminstone jag har valt att se positivt och realistiskt på livet för jag har haft mycket värk och den blir absolut mindre om jag är positiv i sinnet och inte oroar mej och om jag försöker röra mej eller träna eller yoga/meditera. Har varit orolig för min värk, bekymrad och stillasittande jobb(sista har jag nu igen delvis)  och det hjälper faktiskt inte kroppen att må bra eller sinnet att bli ljusare.  Kanske lite dumt då jag vill lita på läkare men borde gått till annan hemgyn direkt men det var då och nu är nu,fråga, fråga mer än jag  gjordei början men inte överoroat för då kasnke man inte får så sakliga svar.

Önskar dej stort lycka till!!!

• Snösport

MammaGås: Det är väl tvärt om på antal ägg och medicin. Menopur är känt för att förfina äggen på äldre men att det även kan bli färre sa de till mej som är nere på de antal som alla verkar tycka är väldigt dåligt antal skörd, behövs bara ett har läkarna alltid sagt till mej.

Men alla kroppar reagerar olika så en medicin är bra för en person men inte på nästa.
    Själv ska jag har Fostimon nu, helt nytt för mej och läst väldigt lite om.
    Jag har provat 1 ggr gonal-f, 3 ggr menopur så det ska bli spännande eftersom jag bara hade 1 ägg sist

• Snösport

Sushikatten: nä det är inte många ägg men jag tror du får två tillbaka om några dgr. Håller tummarna!!!

Zinfandel: var du överstimulerad då eller vad berodde andningsvårigheterna på?  Obehagligt de där. Lycka till

• Snösport

Till mej har de sagt att jag måste ha 5 eller fler ägg för att de ska långtidsodlas...kommer jag ju aldrig upp i.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?