IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
maryhe, är det därifrån du fick statistiken (tänker på det du skrev om antal procent som blir gravida efter att ha använt infolic i cykeln före)? Eller har du någon artikel? Är intresserad
zin ska tänka på dig i morgon!!!
skickar också lite energi till Tjorven!!!
Lillstoran, ja det är nog bara så det är -att statistiken efter 40 är sämre, kvaliteten på äggen sjunker ju efterhand (med fler kromosomavvikelser osv som gör att det inte är livskraftigt) och för många över 40 kan man ju se synliga tecken på att äggstockarna blir mindre eller inte producerar lika många ägg tex...Det sker ju gradvis och verkar ju vara individuellt när det sker och i vilken takt. AMH värdet är jag dock ganska tveksam till vad det gör för nytta, finns det ett bra ägg (eller fler) kvar så räcker det ju. Det gäller bara att få fram det...Och ingen vet ju i förväg om man hör till de som det går fort utför med, eller långsamt...Det verkar ju också vara oklart om man kan påverka kvaliteten på olika sätt, det skulle man ju verkligen vilja veta mer om. Bara några tankar...
Tuvalina, jag fortsätter hålla tummarna för dig! Har du inte testat idag alltså? När blir nästa gång?
Ni som sprutat med både korta och långa metoden, har det behövts ungefär lika många sprutdagar? Försöer räkna på om maken kanske hinner hem från sin resa i april ändå...Om mina cykler nu bara håller sig normallånga och om jag skulle spruta lika länge (13 dagar och så äp 3 dagar senare). Fast det vågar man kanske inte chansa på eg.