• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

MissBoring, usch, jag förstår själva känslan av att en sådan kommentar ligger i vägen för vänskapen! Jag hoppas att du kommer att kunna släppa det, men kanske måste du prata med henne om det om det inte försvinner med tiden? En tanke bara...Du låter som en fin vän som kan se att det inte var så hon menade det, men att det bara kom ut så... Själv har jag en vän som när vårt barn dog (han var 1,5 år), sa till mig att det finns en mening med allt och något om att jag kanske inte just då kunde se det, men att jag nog skulle förstå meningen med det med tiden. I min värld kan det aldrig finnas någon mening med att ett barn dör i en olycka och jag kan inte släppa det hon sa, jag har jättesvårt att prata med henne sedan dess och vi har verkligen glidit ifrån varandra. Om jag ska ta upp kontakten igen måste jag prata med henne om det känner jag, men det knepiga här är att jag tror att hon verkligen tänker så, hon har ett sådant sätt att se på livet. De har fått tre barn, precis de årstider de planerat och det mesta i hennes liv går som på räls...Det gör det nog ännu lite svårare tror jag. En lång utläggning som inte hade med saken att göra riktigt, men jag ville mest säga att jag tror att jag förstår...

Anne, tack det går rätt bra, jag går mest och väntar på att det ska bli maj. Maken åker bort nu precis vid äl-tider, så i april blir det inte ens hemmaförsök. Jag grämer mig lite för jag har dumt nog fuskat och ätit lite godis i helgen och ångrar mig, jag som hållit mig undan sötsaker så bra. men det kanske vägs upp av bra mat i övrigt, akupunktur och mycket motion Drömmer

• Vi 5

Skytten, eftersom du ännu är inloggad slänger jag in ännu en varm kram med massor av lycka till! Sedan måste jag erkänna att jag fortfarande är nyfiken på vad du brukar föreläsa om Jag hoppas du kan njuta massor av din fina familj!

• Vi 5

Zin, så härligt! Håller mina tummar stenhårt för att allt ska klaffa när ni väl kämpat så för att få rätt behandling innan!

Maryhe, jag tror inte heller att man behöver känna så mycket så tidigt, låter inte så tokigt att ha mycket annat att tänka på så länge det inte blir för mycket förstås.

Anne, jag har tyvärr inga tips, låter inte så kul att beghöva tänka på sådant med! Kram

Bengalen, åh jag är så glad för din skull! Helt fantastiskt! Skönt att de ändå kunde ändra sig så att de tar det säkra före det osäkra. Heja äggen stanna nu kvar och mogna fint allihop!!!

Victoria, hur går det? Hur mår du?

Poppy, välkommen hit,  hoppas du känner att du får bra stöd här så att du orkar med ert försök nu före sommaren. Då kanske vi följs åt, jag ska göra vårt andra ivf i maj och håller på att försöka sträka mig för fullt 

Sunseed, jag har tänkt på dig och hoppas att du har det bra!

• Vi 5

Myra, välkommen hit!

Uppdaterar mig och hoppas att de nygravida vill lägga till sig så det ser lite roligare ut i statistiken Även Söte fattas där så hon får gärna lägga till sig med (om hon vill förstås) tänker jag.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i maj/juni, CFC.
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, neg. 
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
    Victoria71, Göteborg, Carlanderska, gör IVF-försök nr 3 i mars 2012
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon
    Vi 4, 40 år, IVF nr 1 på Carlanderska gbg blev mf, IVF nr 2 är planerat i maj på CvL. 

***SÄNGHALMSLIGAN*** 

***SPRAYAR*** 

***SPRUTAR***
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, nu IVF/japanen på CFC
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland, 2:a försöket i Falun, sprutar Menopour 450 ie.

***ÄP/ET/FET*** 

mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) ÄP 23/3
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket på CFC med immunterapi à la Dr D, ÄP v 16

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Hemulen, 38 år, 2 IVFer, 4 FET. IVF 1 pos, MA v10.  Testdag 4/4. 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3-  FET 3/4 TD 17/4

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012 

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1. 

• Vi 5

Inser att jag och Slemmis uppdaterade samtidigt så jag ändrar så att vi kommer med båda på samma lista.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i maj/juni, CFC.
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, neg. 
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
    Victoria71, Göteborg, Carlanderska, gör IVF-försök nr 3 i mars 2012
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon
    Vi 4, 40 år, IVF nr 1 på Carlanderska gbg blev mf, IVF nr 2 är planerat i maj på CvL. 

***SÄNGHALMSLIGAN*** 

***SPRAYAR*** 

***SPRUTAR***
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, nu IVF/japanen på CFC
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland, 2:a försöket i Falun, sprutar Menopour 450 ie.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI  försök 2 äggplock vecka 16

***ÄP/ET/FET***  
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) ÄP 23/3
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket på CFC med immunterapi à la Dr D, ÄP v 16

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Hemulen, 38 år, 2 IVFer, 4 FET. IVF 1 pos, MA v10.  Testdag 4/4. 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3-  FET 3/4 TD 17/4

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012 

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1. 

• Vi 5

Sunseed, så fint att du fått bsked! Håller med de andra om att det verkar klokt att "ligga på" lite och höra av dig då och då.

Victoria, fint att höra! jo tack, här väntar jag mest, verkar vara äl nu så nu är det bara ca 2 v kvar tills jag får dra igång igen. känns lite oroligt eftersom vi ju byter både upplägg och klinik, men hoppas det iaf inte ska funka sämre för då kommer jag nog ångra mig.

Söte, men fy så jobbigt att du blivit njursjuk igen! Du har verkligen ingen lätt resa! Går det att behandla trots graviditeten? Blir du kvar på sjukhuset hela tiden ut? Fint att de har koll på lilltjejen och att hon mår bra!

inanna, så glad jag blir varje gång jag läser dina inlägg! De ger hopp!

Myra, håller med Enya om att det nog är så att vi som dragits hit inte alltid har dn lättaste resan bakom oss. För mig är det nog så att det kan vara äggkvaliteten, mina embryon delade sig inte som de "ska" och trots att ett fäste så blev det sedan mf.

Anne, lycka till i morgon!

Bengalen, tänker på dig och hoppas på lyckat plock!

Zin, heja heja!

Slemmis, jag hade också så, och inga ägg stack iväg i förtid fast det verkligen kändes som att de skulle ha försvunnit allihop. 

• Vi 5

Sunseed, heja heja, jag har ju också börjat jogga, fast jag kallar det lufsa Jag gör som du tänkt och tar några minuter åt gången och går raskt övrig tid jag tycker konstigt nog att det är rätt skönt under tiden. Försöker med mindfulness och tittar på allt vackert i skogen (jag lufsar i ett spår). Mitt mål är att hålla hög puls i mer än 30 minuter, ska försöka öka till 45 under våren. 

Victoria, jo min hemortsgyn har samarbete med 3 st kliniker, så det är de jag kan välja på. Jag var ju inte helt nöjd med information på Carlanderska (även om de var supergulliga i personalen) så nu provar vi på carl von linné i Uppsala ist.

Bengalen, förstår om du är lite besviken, men nu håller vi tummarna för att de två som var fina blir toppkvalitetsembryon. 

Anne, hoppas det har växt fint till dag 10, du får ge dig själv omtanke och näring under tiden och föreställa dig hur det växer så det knakar där inne.

Själv har jag varit på apoteket och beställt menopur idag

• Vi 5

Zin, härligt, det låter ju toppen, då hinner de mogna fint

Bengalen tänker på dig och hoppas du är på väg på insättning! inbillar mig att anledningen till att vi inte hört från dig än är att du fått positiva besked och är på väg!

• Vi 5

Bengalen, stort grattis till att du är ruvare! Men vad 17 gör de med tången alltså? Kan inte sluta tänka på det

Maryhe, varma kramar till dig! så tungt!

Fjällsippan, jag har undrat hur det gått med Levaxinet, men inte frågat, så jag gör det nu Hur funkar det nu? Släppte biverkningarna sedan, eller har du dem än? Har du lyckats komma upp i dos?

Ciara, fantastiskt skönt med fint vul! Vad härligt!

Zin, äntligen får du det bemötande och de kontroller du saknat! Det är jag glad för! Och glad för att det verkar se så himla fint ut! Önskar all lycka till nu den närmsta tiden!

Linköping, trist med utebliven äl, kanske var förra månadens mf som ställde till det?

vickan12, önskar dig lycka till nu!

pp08, usch så himla tråkigt! Vill säga att du inte ska ge upp än, jag har varit med om att de sagt att det varit för litet för tiden och att det skulle bli mf, men där de hade tittat fel i tabellen kom de på 2 v senare (det är är mitt lilla mirakel här hemma nu 3 år gammal). Och jag har också hört om väldigt många sådana historier, där man sagt att det varit litet med vid nästa mätning lagom (det är ju svårt att mäta så tidigt) Men samtidigt vill jag ju inte ge "falska förhoppningar" det kan ju tyvärr även vara så illa som det verkar Usch, det är så fruktansvärt att leva i den ovissheten! Skickar mina varmaste kramar till dig!

• Vi 5

Anne, tänker på dig idag!

Tjorven, åh så glad jag blir för din skull!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?