IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hej på er, jag har smygläst er tråd i några dagar och läste nogrannt de första 100 sidorna, därefter har jag hoppat lite Ni verkar vara ett trevligt gäng och jag funderar på om jag får hänga med här i tråden. Börjar med lite info om mig.
Jag är precis fyllda 40 år och jag och min man träffades för snart 8 år sedan. Vi bestämde oss snabbt att satsa på familj eftersom vi då kände oss "gamla" (tänk vilket perspektiv man kan få efter 8 år ). Vi fick ett ma i v 14 och därefter fick vi vårt första barn. Han omkom i en olycka bara 1,5 år gammal och vi bestämde oss snabbt för att försöka få syskon. Tack och lov lyckades vi med det efter 5-6 månader trots den stora sorgen. Nu har vi försökt få ett syskon till vår andra son (som nu är 2,5 år) i nästan ett år och det har inte tagit sig, jag har varit rätt lugn och tänkt att det nog bara tar lite mer tid när man närmar sig 40, men nu sökte vi hjälp på privatklinik iaf. Och idag var vi på första besöket där.
Tyvärr såg det inte alls bra ut, min ena äggstock är helt förkrympt och jag hade bara några få äggblåsor i fel storlek för cykeln på den andra De tror inte ens att jag kommer att få försöka med ivf för att det blir för dåliga odds. Min mans spermieprov var bra, men det hjälper ju inte. Jag fick göra AMH prov idag för det kan ta tid att få svar på, men ska ta de andra proven nästa vecka när det är cykeldag 2-3. Hon trodde att värdena skulle bli för dåliga för ivf men vi inväntar provsvaren och om det inte är så illa som det såg ut på ul så kanske jag får prova att provstimulera för att se om det kan gå att få ut något ägg iaf. Nu undrar jag om någon annan har sett med ul att det ser så dåligt ut och hur det gått för er?
Jag har också läst att ni skriver om CVC, vad är det för klinik. Vår klinik samarbetar med Göteborg OM det skulle gå att göra ivf, visst läste jag någonstans här att ni var positiva till dem? Tacksam för all input ni orkar ge till en nykomling som bara "stövlar in".