IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
MsBoring, tack Jag hade missat att du fått någon sjukdom med kortisonbrist! Vad skönt att du fått hjälp och att du även känner att du mår bättre och känner igen dig själv!
Kvinna72, vi gjorde 3 IVFer först och fick visserligen tillbaka en varje gång, men inte av någon vidare kvalitet, inget till frysen. Jag åt DHEA i drygt 7 månader och åt extra stark D-vitamin, omega-3 och lade de sista tre månaderna till stark dos av Q10. Jag provade en låg dos kortison också. Jag fick även på akupunktur som jag börjat med redan innan DHEA, och märkte att det stabiliserade min cykel. I övrigt drack jag en kopp kaffe om dagen, drack i princip ingen alkohol (men det brukar jag inte göra) och motionerade lite mer än vanligt. Jag belv först gravid i december, men fick mf väldigt tidigt (v6). Straxt före missfallet fick jag lungsäcksinflammation och fick penicillin mot det, jag funderar ibland på om det hjälpte till, men jag vet inte, jag blev ju gravid även i december. I januari självmedicinerade jag även med 1/3 barnalbyl för att minska missfallsrisken. Så jag gjorde rätt mycket sammantaget.
Tjorven, det är planerat vaginal förlossning, men jag har önskat "lätt" igångsättning v 39 eftersom en vän IRL i somras gick över tiden och hennes barn dog i magen, så jag vill absolut inte gå över tiden. Efter att det blev bestämt att jag skulle få igångsättning upptäcktes i v 33 att jag redan hade öppnat mig och det var risk för prematur födsel så jag har fått sjukskrivning med vila, så vi får se om det inte kommer igång snart. jag har varit tacksam för varje dag bebis vill vänta