• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Cathy
    Ingen fara
    Jag tog bara det från DHEA.com
    Eftersom jag blev dålig av de från biovea
    Fick vansinniga diareer ursäkta detaljerna och efter fem dagar utan att få behålla ngn som helst vätska så åkte vi in på sjukhuset för att vätska upp och där sa doc att det nog mycket troligt kunde ha med dem att göra men med det rena DHEAt från DHEA.com så fick jag inga biverkningar alls då det är rent dhea vilket jag tror är bättre och förutom multinucleära blastomerer fick jag dessutom färre ägg och nu har jag ju som sagt Ivf paus så nu äter jag bara inofolic och homeopatmediciner utöver örter d-vitamin, omega 3 och bidrottninggele

• tjorven01

Myran
    Vad härligt att det kändes bra med IVI
    Väntar själv på svar av dem huruvida vi kan ta medicin med oss från Sverige för Ivf där men hoppas på svar asap så att vi kan boka vårt första möte hos dem
    Om inte kommer vi tyvärr inte att ha möjlighet att göra ivfen där :-/
    CFCs priser är ju trots allt väldigt konkurrenskraftiga

• tjorven01

Myran hela paketet Ink med skulle kosta 6000€ men vet inte hur mkt det blir än utan mediciner de skulle dock med tanke på marknadsläget nu ha 20% på beh

• tjorven01

Ok så 5000€ då hmmmm sedan 20% rabatt borde landa på 4000€ då mmmm får fundera på det helt klart rätt dyrt om man jämför med CFC

• tjorven01

Så då är frågan vad som ger större successrate 3-pack på CFC el en Ivf på IVI?
    Kommer ju inte ha råd att göra flera men eftersom jag är så känslig vid stimulering så kanske det inte hjälper med CFC de har väl heller inte några direkt individualiserade beh eller? Fast med vårt bagage får vi kanske inte ens köpa 3-pack

• tjorven01

Ohhhh tack myran
    Precis vad jag var ute efter med det inlägget
    För oss verkar ju inte antalet beh vara avgörande utan snarare RÄTT beh
    Hade nog hoppats på att medicinerna skulle överstiga 1000€ eftersom mina mediciner här hemma snarare brukar ligga på 20000kr men men
    Får väl ta en diskussion med mannen
    Kram vännen

• tjorven01

Tack Zin
    Hoppas du mår bättre efter op nu
    Många säger ju att Ivf är ett numbers game
    Men jag känner samtidigt att vi nu gjort så många med så varierande resultat så att det skulle vara spännande att se vad en noggrant avvägd individuell behandlingsplan skulle kunna göra för oss och framförallt så måste vi nog dit en weekend för att kunna få klarhet i hur pass noggrann och individualiserad den är för att kunna ta ställning och jämföra med CFC
    Jag har ju tidigare fått allt från 10 poängare till riktigt skruttiga embryon beroende på metod och sprutdagar

• tjorven01

Sunseed
    Men då får du ett xtra grattis idag oxå
    Självklart ska du glädjas

Mamma Gås
    Allt bra med dig?
    Tackar för kramen och tankarna
    Ha ha jag tar åt mig

• tjorven01

Finfina
    Ledsen att det blev minus

Anne
    Håller tummarna för att det går bra med din pappa

Min gamla samarbetsläkare ringde nyss ang Amh provet som hade sjunkit till 0,83
    Blev lätt knäckt eftersom det i dec var 2,2
    Kan det verkligen variera så mycket?
    Det har tidigare varit allt mellan 2,6 och 1,5
    Snälla jag behöver peppning

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?