• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

6:e Skrattande Men det är mer skonsamt med laser så det är givet nu, ja på CFC.

• Zinfandel
    MissBoring skrev 2012-03-26 10:34:40 följande:
    som sagt jag är ju lite trög... gör du hela IVF:en nu på CFC och att det i Aten va hjälp på vägen dit genom att lösa eller ska du till Aten nu igen??
    Nähädå, inte lätt att hålla koll på allt & alla! Vi gör IVF i DK men immunutredningen i Aten. Så immunterapin som nu är inledd, ordineras via Dr D och blodprover, som jag tagit idag, skickas till honom. CFC ordinerar alltså IVF-medicinering, gör ÄP, berfruktning & ET. Efterbehandlingen är också grekisk! Låter kanske invecklat men det är nog inte konstigare än en läkare eller gyn och sin IVF-klinik.

Fjällis: jag kommer att "beställa" AHA redan innan Flört Vid immunlogiska sjukdomar är det än vanligare med hårt skal.
  • Zinfandel

Vi4: ja progesteron höjer temp.

Fjällis: ja, det har jag hört förr men inte på så låg dos. vad du kan göra är att istället be om Amour Thyroid, som är ett naturligt grishormon som funkar bättre på väldigt många. Det krävs dock licens för att skriva ut det men hör med din nye immunfarbror Flört 

Myran: jag tar verkligen sats nu när jag säger detta men jag hade nog gått vidare till ÄD nu, vilket vi själva kommer att göra till hösten, när mannen vant sig vid den tanken... Efter att ha följt Kvickan, som kämpat länge men som bestämde sig för att gå över till ÄD, fick tid snabbt och nu äntligen är gravid, så känns lyckan över graviditeten större än all genetik. Lyckan över att inte längre behöva känna IVF-ångesten, lyckan över att kunna se framåt, lyckan över att äntligen lyckats, ja, det har fått mig att tänka om, även om det såklart inte ger några garantier. Särskilt när jag nu läst studier som visar att fostret antar mycket genetik från kvinnan som bär det. Det ÄR ett steg att ta och långt ifrån självklart men jag har vant mig vid tanken nu. Jag förstår absolut alla som inte orkar med detta längre och går vidare. Vi har snart gjort allt vi kan sen är det inte lönt att göra mer, då är det uppenbarligen äggen som inte pallar mer. Hellre då ett ÄD-försök och förhoppningsvis ett barn, än den sorg det innebär att misslyckas och misslyckas. kramar Hjärta

• Zinfandel

Tack Syskon! Jo, för mig är det "bara" att beta av alla möjligheter, annars skulle jag bli alltför nedslagen, i så fall vore ju alla dessa insatser och ansträngningar nästan förgäves och bortkastade, känner jag.

Myran: Japp, jag har funderat igenom allt detta och följt flera ÄD i deras tankar & känslor så jag tycker inte längre att det är superjobbigt. Det kanske det blir när vi står precis inför det men inte just nu. Tänk krasst. Om 6 månader är det september. Behandlingen påbörjas då i augusti. Innan dess har klinikerna här stängt någonstans juli-augusti. Nu april. Ni skulle alltså inte hinna med mycket mer än ett försök hemma så 6 mån är inte så långt borta!

• Zinfandel

Jättebra Sunseed!

Myran: Nu är det bara mina tankar och inte mannens (han är heeelt övertygad om att det kommer att lyckas nu...) så det är inte vårt resonemang. Jag är öppen för båda alternativ. För nåt år sedan var anonymt det enda självklara och då av rent egoistiska skäl men efter att ha harvat runt i immunologi & genetik så vet jag hur viktigt det är att kunna spåra tex sjukdomar. Om dottern skulle hamna i samma sits som jag nu så vill jag göra det lite enklare för henne. Sen är det klart att man ska beakta det faktum att barnet kanske får en massa halvsyskon, att det kan bli ett ursprungssökande som man kan undvika och kanske förvirra mer än vad som möjligen är nyttigt. Det förenklar onekligen men är det rätt? Jag skulle iaf aldrig kunna mörka för barnet hur det gått till, vare sig det är med anonym donator eller ej. Däremot har jag full respekt för de som gör det och alla olika alternativ som finns, det är högst personligt och privat.

• Zinfandel

Fina goa människor!! Jag har inga problem med danska så jag skriver och pratar svenska men de är mycket öppna för en konversation på engelska, om det underlättar för patienten. Ang termer så lär man sig dem ganska fort och det räcker oftast att kunna tubes, uterus och endometrium ;) och undrar ni nåt så fråga hellre läkarna en gång extra!!

• Zinfandel

Goa Tjorven: Progynon har många fördelar och ett säkert kort vid FET. det är enkelt att styra cykeln, man behöver inte kolla ÄL och det är mumma för slemhinnan. MEN - det är en stor hormonpåverkan på kroppen, det är östrogen och påverkar ibland kommande cykeln. Så jag förstår ditt dilemma helt, när du nu fått ordning på cyklarna. Fjällis, du brukar ha så mycket klokt att säga, hur resonerar du här? Jag hade nog gjort ett försök om det är mer än 3 mån till nästa, med fortsatt akupunktur. Vilka doser Progynon var det tänkt?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?