• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vill bara meddela att vi nu har fått det 3:e plusset i Atentråden på kort tid Skrattande Vilken statistik!! Solig

• Zinfandel

Sunseed: asså jag sitter här och ler nu Glad bara så du vet Tungan ute

Lillstoran: jag LOVAR dig, det finns flera i din omgivning som har fått hjälp. Hela vart 6:e barn som kommer till i Sverige har kommit till efter nån form av assistens. Börja du fråga runt så ska du se att det finns fler som fått hjälp på traven. Och du - du måste börja läsa de svar du fortfarande får, och då menar jag läsa noggrant om och om igen och läsa mellan raderna. Gå gärna tillbaks och läs svar.

• Zinfandel

Myran: skit också Gråter usch ja vad tungt det måste vara. Hopplöst. Ledsamt. Besviket. Stor kram bästa Myran Hjärta

Skytten: mycket bra inlägg!!

• Zinfandel

Clara: välkommen hit! De flesta av oss har nog valt att inte hänga upp oss på det värdet, vi har med tiden lärt oss att det inte säger så mycket och inte är det mest avgörande. Javisst minskar det med åren men kan lika gärna vara lågt i 25-årsåldern. Jag kan inte ens mitt värde utantill eftersom jag inte vill lägga krutet där, då blir det bara jobbigare och vi har haft tjejer med lägre värde än du som lyckats väl Skrattande 

• Zinfandel

Puhh, hoppas SÅÅ att vi får lugn & ro i tråden, att vi får tillbaks den gemenskap och härliga ton som annars alltid råder här och att vi snart är tillbaks på den höga nivå vi brukar hålla. Hoppas att budskapet äntligen gått fram till Mrs Lillstoran. Hoppas att ingen som varit här länge lämnat oss längs vägen. Hoppas vi får vara ifred nu med våra seriösa tankar och vår enorma målmedvetenhet och längtan efter miraklet och målet som ska uppnås. Stor kram till alla fantastiska tjejer som alltid stöttar och hjälper varandra, ni är guld värda för så många. Hjärta

• Zinfandel
    Skytten skrev 2012-03-14 20:13:13 följande:
    Behöver era kloka råd nu.
    Står i grubbelval nu. Klar med Flagyl och ska ta Fluconazol. Halveringstiden är 30 timmar och det betyder att det tar 5 dygn för medicinen att gå ur kroppen. Då är jag på dag 15.
    Nu är risken att jag får äl-omslag snart och vad gör jag då om det blir FET före fem dygn har gått? Fluconazol är fosterskadande.
    Nu är frågan - ska jag nöja mig med bara Flagyl och strunta i Fluconazol? Men jag tänker att svampen nog kan vara ett problem och kanske en orsak bakom mina misslyckanden och det känns dumt att strunta i den. 
    Eller ska jag ta Fluconazol och strunta i FET om äl sker nu snart och avvakta med FET till nästa månad? Om vi undviker hemmaförsök så borde ju Flagylens rensning fortfarande sitta i. Eller?
    Snälla, alla kloka fina - hjälp!
    Klockan tickar..... 
    Vilken cykeldag är du på nu? Tror du att du får ÄL tidigare än CD 15? Jag tror det är bra att du behandlar mot svamp efter Flagylen men det finns annat än Fluconzol att ta också. Och om FET skulle bli på 4:e dagen så är det inte allvarligt på nåt vis.
  • Zinfandel

Ja, det var just Canesten, Pevaryl el Daktakort jag tänkte på. Men tänk på att vara riktigt ren om fingarna så inte skiten återvänder Tungan ute

• Zinfandel

Skytten: Du har tagit sista Flu nu då? Jag hade inte varit det minsta orolig om det gått mer än 3 dagar efter. Flagylen hänger ju lite på vad du kommer i kontakt med, om ni har sex, om du badar på badhus osv. Men det är klart du ska göra fet nu, du behöver inte vara orolig!!

Boring: tror de flesta testar med ÄL-test men det är ju bara om man gör ostimulerat.

• Zinfandel
    myran6801 skrev 2012-03-14 21:20:58 följande:
    Jag har en fråga till er finisar.
    Vi har ju avbrutit vårt försök igår så jag tog ingen Gonal-f eller orgalutran igår. Nu funderar jag på om jag ska ta Ovitrelle sprutan iallafall och prova med hemmaförsök (även om chanserna är mikroskopiska). Men är det bara att ta den nu eller funkar inte det när jag slutade med de andra injektionerna igår.
    Ja ja ja!!!! Köööör!!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?