• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Myran: har du test hemma oc hkan kolla ÄL? Normalt tar det 36 tim från sprutan men det vet du inte nu. Så jag hade tagit den nu bums, kallat in mannen i sovrummet och sänkt belysningen Cool och förfört honom imorrn igen efter jobbet Tungan ute Tjejen, du har inte tid att vara här nu, iväg med dig FlörtDrömmer

• Zinfandel

Miss B: jaha, förlåt, jag missuppfattade din fråga. Eles svar är helt korrekt! Jag tänkte bara på sänghalmen jag Oskyldig

• Zinfandel

Sunseed: nej så ledsamt Gråter Vi hoppades alla så. Bunkra nu med Pred till nästa försök eller häng med till Aten. Du får ju fina blastisar!! Skönt att du inte lämnar oss, vi tycker så mycket om dig Hjärta Följer din blogg, Kram

• Zinfandel

Tuva: om jag förstått det rätt så påverkar det mycket men det viktigaste är regelbundenheten och huruvida det är follikelfas eller lutealfas som är kort. Vid för kort follikelfas hinner inte slemhinnan växa till sig ordentligt men vid för kort lutealfas bildas inte illräckligt med progesteron för implantation och för att bibehålla graviditeten. En perfekt cykel på 28 dagar och ÄL på dag 14 är nog inte helt vanligt i vår ålder. En regelbunden cykel är dock inte alltid en garanti för en normal follikelutveckling och ägglossning.

• Zinfandel

Ska tillägga att jag har kort follikelfas men den förlängs ju vid IVF. Om man frågar någon inom den österländska medicinen så kan det vara en anledning till infertilitet och man försöker då förlänga cykeln.

• Zinfandel

Tllägg 3 Flört Den österländska medicinen anser också att en ganska lång mens (mer än 4 dagar) är att föredra, då är fertiliteten som bäst!

• Zinfandel

Tjorven: beskriv din värk, du skrev tidigare brännande, hur, var exakt?

pp: kul att se dig igen och grattis till jättebra resultat!

Tuva.: om man inte har ÄL själv så sätter man in hormoner för att få igång fungerande cyklar innan IVF men det är om man inte har det själv naturligt av olika orsaker men du har väl alltid tidigare haft ÄL?

• Zinfandel

Anne: ja precis, först brukar man börja med ett klomifencitrat och funkar inte det går man över till Gonadotropiner. Man kan även komplettera klomifencitrat med metformin.

Tjorvis: Jag tänker direkt på Vestibulit eller andra infektioner, UVI & GBS? Har du förändrade flytningar?  Tänk på att sköta sig "frenetiskt bra" kan vara för mycket Flört

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?