• pp08

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Slemtorsk: när man går privat i sverige ingår det i högkostn kort.
    Ska du gå utomlands se till att ha en distansläkare i sverige inkopplat. Tror inte recept av utländska läkare faller under skyddet. Mrn distansläkaren kan sköta recepten.

• pp08

Söte: tror det är lika mycket chans. Det sägs att pojkspermier är snabbare men kortlevande och oftast i första satsen. Men eftersom allt samlas och behandlas samtidigt har båda lika mycket chans med ivf.

• pp08

Linköping. Jag fick glad gubbe för äl jättetidigt efter mf. Du kanske har missat den precis?? Eller så lär den dyka upp när som helst.

• pp08

Zinfandel: vi fick också ta nya prov på mannen då de gamla var för gamla. Gick dock bra på ÄP dagen på plats då jag fick veta på fredagens vul och äp var på tisdag.

• pp08

Varför kan man få utslag på äl test när man är gravid? Är ju olika hormoner som testet reagerar på. Läste att ngn testade med äl test, hade många kvar så jag gjorde det också

• pp08

Hemulen: tack för föklaringen. Det har jag kollat upp nu och stämmer. Ägglossningstest ger utslag på LH och hcg. Men graviditetstest enbart på beta hcg (det har man enbart när man är gravid). Därför kan man se utslag på ÄL test nar man är gravid. Vet dock inte hur känsligheten är eftersom de är utvecklade för att visa LH stegring; men har man kommit en bit in i graviditeten borde nivåen av hcg vara rätt så högt och kan det ge utslag. Själv är jag i v6+4 idag och det blev en stark strecka på ÄL teststickan (som jag hade liggandes hemma )

♀ 090619 och BF 121203
  • pp08

Jag har vul på tisdag. Kommer då att vara i v7+0. Hade för mig att det var fler som har vul närmaste dagarna. Spännande! Själv fick jag 2 st tillbaka, spännande att se OM det finns liv därinne och hur många.
    Ciara: visst fick du också 2 st tillbaka?

• pp08

Tjorven: om du hade utalag på äl testet den 12e få släpa väl ägget inomde närmaste 48 timmarna? Kanske vi ligger lika då.

V7+0 blir det på tisdag.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?