IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Grattis Zin och Slemtorsk
Grattis Zin och Slemtorsk
Ska ta nytt blodprov och VUL senare denna vecka. se om jag kan hålla mig till onsdag.
Borde vara i v8+0 imorgon men eftersom VUL fr förra veckan visade att det förmodligen stannade av har jag inga stora förhoppningar.
Jag har sedan ET använd lutinus/progesteron och efter de första veckorna har jag minskat fr 3x dagligen till 2x dagligen. Jag har inte sett en droppe blod hela tiden. Nu undrar jag om progesteronet kan göra att jag inte blöder även om embryot skulle vara död. Ska jag sluta med progesteronet eller ej?
Embryot visade sig vara för liten (v7+0, v7+2) och hade ingen tydlig hjärtaktivitet, dock tyckte båda IVF kliniken och gynakuten ana ngn form av aktivitet.....
Hemulen: det kanske var bara i v6 och inte v7 (ca 4mm).
Med min första grav var embryot också bara 4mm i v6+4 men hade hjärtaktivitet, tror det var 7mm veckan senare och 11mm ytterligare veckan senare. Även det embryot var alltså lite åt lite hållet.
Under hela den graviditeten blödde jag, fr v6+0 troligen pga livmodertappen som var känslig. Även förra året när jag blev gravid började jag först få färgade flytningar och sedan blödningar. det slutade dock i mf v5+3. Det är just därför så märkligt att jag INTE blöder alls denna gång.
Om jag gör VUL tisdag/onsdag då är det ca 1 vecka efter det första och borde någon förändring kunnas ses. Eftersom kroppen inte fattar antar jag att jag får hjälp att avsluta. Brösten känns likadana, tröttheten och lätt illamåendet också. Samt starka pluss på grav.testet.
Slemtorsk: jag testade positivt på rd9/ v3+4. Bara för jag kände att ngt var annorlunda. Skulle kanske varit pos rd8. De andra gångerna var det rd 12.
Gjorde vul idag. Samma resultat igen. 3-4 mm och ingen synlig hjärtakt Hcg ökades fr 17000 till 19000 på 5 dagar. V8+0 idag För litet men det gör att kroppen inte fattar att embryot stannade av för mer än en vecka sedan. Blir troligen cytotec för att få igång blödningen.
Cvl har ingen strikt 42 års gräns. Har man fått bra resultat och är man redan patient så slutar det inte vid 42 års födelsedagen.
Jag fick MA konstaterat nu v8. och vi har 3 st i frysen. Vill gärna ha ok fr cvl att få göra 1 ivf till om det skulle behövas. Fyller 42 till hösten. Ska göra FET tidigast efter sommaren.
Vickan12: rinexin kan du ta under ruvning o graviditet. Men är receptbelagd.
Är nu inte längre gravid. MA. Avslutades igår v8+1 med tabletter. Instisterade att få vara kvar på sjh. Har varit väldigt känslomässigt med denna MA/ MF, förra årets MF och alla ivf försök.
Mamman: jag förstår hur du mår. Är precis i samma situation. Mitt vul var förra veckan i v7+0 och då var embryot för lietwt med knappast ngn hjärtaktivitet. Läkaren på cbl gav mig inte mycket hopp men ville avvakta. 2 vul ich 1 vecka senare fattade min kropp fortfarande inte. Hcg steg fr 17000 till 19000 på 5 dagar men det räckte inte. Beslöt att få hjälp med tabletter och insisterade att få vara kvar på sjukhuset. Det var för 2 dagar sedan v8+1 Har återbesök om 10-14 dagar, hoppas allt kommer ut.
Har även som du några i frysen, 3 st. Men måste återställa mig mentalt och fysisk först. Fick även förra året tidigt MF.
Vilken vecka var du och när hade embryot stannat av? Om du vill kan du inboxa eller maila mig. Kram!!
Crinone klumpar ju när man får mens. Hur är det met Lutinus, är det ngt kvar eller mera slemmigt? Crinone har ju mera depotfunktion och ska vara kvar längre. Tror progesteron och lutinus försvinner lättare. Någon med erfarenhet av lutinus?