-
MEN! Ska du inte testa idag?Inanna Li skrev 2011-10-07 07:52:06 följande:Åh, vad fin! Tack! Så glad !
-
Nä, Inanna, det förstår jag mycket väl. Det ska vara lugn och ro omkring en när man testar. Jag önskade helt egoistiskt ett litet avbrott i min neurotiska dag bara ...Inanna Li skrev 2011-10-07 07:56:28 följande:Tack alla för tumhållningar! Tyvärr har jag inte testat än! Hade en fullkomligt galen jobbkväll igår och kom hem sent och var tvungen att gå upp jättetidigt. Jag hade inte ork och lust att testa. Kom också på att jag hellre vill testa med Clearblues digitala test som de andra gångerna jag plussade. Tycker klinikens test är lite krångligare och tråkigare! Jag köper test på vägen hem (om inget hemskt händer innan). Så jag ska testa ikväll eller allra senast imorgon bitti!
Då håller jag tummen ett tag till då! -
Mmmmm ... blev också glad när jag hittade Tummen! Ser att de finns att köpa på nätet på LaRedoute.Zinfandel skrev 2011-10-07 08:13:09 följande:Inanna: du är skön
Victoria: Åhhhh Tummen!! Vilken flashback!!
Hur känner du dig nu när det gått en liten tid efter senaste pärsen? -
Halloj! Ser att du har testdag imorgon, åhhhh ... nu är det spännande, ska du testa imorgon? Låter lovande med kvällströtthet och att du gått längre än tidigare cykel! Då ska man ha magknip för både dig och Inanna det närmsta dygnet, jobbigt men skönt med något som distraherar mig från min egen nojaoceanney skrev 2011-10-07 08:48:40 följande:Tackar som frågar. Hur går det själv?
Inte så mycket att rapportera här förutom att jag klarade mig förbi cykeldag 27 igår, vilket var när jag fick mens förra månaden.
Idag på ruvardag 11. Njuter av kvällströttheten. Sen dottern föddes har jag haft svårt att somna på kvällarna och hon vaknar kl 5.30-6.00 oavsett när jag gått och lagt mig. Om det beror på progesteronet eller vad det beror på spelar ingen roll, det har varit ett välkommet break och jag känner mig som en ny människa. De två tre senaste kvällarna har jag somnat före vår sjumånaders bebis. :)
Jag läste "10 tidiga tecken på graviditet" som kommer upp här på FL direkt när man går in, och kunde väl med lite god fantasi tycka att jag passar in på några av dem ... Men trött är jag ofta, och dålig kondis har jag också ständigt Och det där med att behöva kissa på natten har avtagit ... och tutarna är inte ömma ... Å andra sidan har jag knappt känt av alla hormoner under hela behandlingen, så jag kanske är en som inte får så många symptom? Idag är det i alla fall RD13 och min mens är helt klart försenad. Den har å andra sidan aldrig varit något att ställa klockan efter och efter allt vi gått igenom kan den säkert se ut hursomhelst. Ja, Gud va' man kan babbla om detta, ni måste vara trötta på mig. -
Syskon! Det är ju helt galet! Så roligt för er! Mens är alltså inte nödvändigtvis ett tecken på icke-graviditet, hur fasen ska man då kunna veta något alls ... Jobbigt, jag vill ha EXAKTA indikatorer!Nu Syskon skrev 2011-10-06 19:25:10 följande:
Äntligen har jag tid att testa, läsa och skriva lite.
Grattis Mia, vad underbart att även du plussat.
Vackoindikatorn visade 2-3 veckor alltså skall jag vara i vecka 4-5 vilket inte stämmer med något men det kanske var lite lågt pga eftermiddagsurin.
Om det var IVFen som gjorde det så är jag i vecka 7 nu, om ÄL testet i fredags var just en ÄL så är jag bara i vecka 3 och frågan är om det ens hade gett utslag än. Så jag tror på IVFen.
Jag gav helt upp när jag började blöda efter mitt pyttesvaga plus och testade inget mer. Jag var säker på att det inte var något.
Dessutom ringde Svend från CFC idag trots avbokad telefontid i morse, när jag förklarade situationen så önskade han lycka till
-
Förlåt min klumpighet, Zin. Bara förutsatte att alla som går igenom IVF på ett eller annat sätt upplever det som en pärs. Men så måste det ju faktiskt inte vara. Hejja dig!
-
Ah! Där sa' du nåt! Jag har alltid ömma tutar före mens, men inte nu! De har dock varit extremt spända och känsliga under större delen av behandlingen så jag tycker det är lite konstigt att de slutat vara det nu eftersom det vanligtvis är ett vanligt gravtecken.oceanney skrev 2011-10-07 09:36:04 följande:Absolut inte trötta på dig. Det är bara jättekul att höra dina funderingar och hur du mår! Oömma tuttar och RD13 låter mycket lovande. Jag hade inte ömma tuttar när jag blev gravid och inte senare heller. För mig är ömma tuttar ofta ett PMS-tecken. Håller alla tummar och tår!
Gud, va' ni håller oss på halster, du och Inanna ... Får väl ge mig till tåls, buhuuuu!
Myran - ja visst är det typiskt att allt ska krocka jämt! Roligt att ni ska till Danmark. Vad är det som gör att ni har bestämt korta metoden? -
Men Gud, så jobbigt, Syskon! Att behöva pendla så, och nu behöva vänta så länge till nästa besök. Fy.Nu Syskon skrev 2011-10-07 13:10:28 följande:Jag har varit på VUL idag och tyvärr inte fått se något hjärta picka. Solskenshistorien verkar vara för bra för att vara sann
Det finns något där som är för litet för att kommit till vid IVFen och för stort för att ha kommit till i förra veckan så med största sannolikhet är det ett MA som stannade av när jag fick "mens" för drygt tre veckor sedan.
Det skulle kunna vara en "virgin birth" på gång också. (inte en helt och hållet virgin men ingen sexuell aktivitet matchar storleken )
De to ett HCG och jag skall in på ett nytt VUL på onsdag för att se om det är något som växer.
Den här omgången iVF har varit hur konstig som helst och jag har pendlat mellan hopp och förtvivlan många gånger.
Just nu känns det bara tungt. Varför skall man behöva sörja samma "missfall" flera gånger, men nu är det iallafall tredje gången gillt. Jag har tagit det med jämnmod hittill men nu känns det rätt tungt.
Hoppas du kan ta dig för något som distraherar tankarna lite i helgen. Men egentligen är det ett jäkla skit som bara måste genomlevas tills man kommer ut på andra sidan på ett eller annat sätt. Stor kram till dig! -
Men alltså. Det här med att det är plus och sen några dagar efteråt så är det inte det. Betyder det att det är lika osäkert att det blir/är en graviditet innan som efter man testat? Är alla dagar lika sköra till typ vecka 12? Det är ju horribelt!
-
Kära, kära Inanna! GUD så tråkigt! Jag riktigt kände hur du hoppades på detta i dina inlägg. Det måste vara en jättepärs. Önskar jag visste var du fanns irl så jag kunde komma med lite blommor och en kram. Tänker på dig jättemycket.
Jag är på RD14 idag, fortf knappt några känningar förutom extra kissnödighet möjligtvis. Tror jag ska ta och dämpa mina förhoppningar nu när Inanna testat -. Det är väldigt lätt att flyga iväg i tankarna.