Skytten skrev 2011-10-13 14:42:25 följande:
Nu är jag på banan igen. Mensen har kommit och om allt går som det ska blir det FET den här månaden. Men jag ska boka tid för koll hos samarbetsdoktorn för att kolla så att jag inte fått nya cystor. Och jag kan eventuellt missa FET den här månaden eftersom höstlovet dyker upp och då ska vi resa bort. Det är bara att hålla tummarna för en tidig ägglossning. Jag kan ju ha allt mellan dag 11 och 19....
Annars blir det FET i november.
Usch, fick lite ont i magen när hon sa att de tinar ett i taget och att det kan bli så att ingen klarar upptiningen.
Tycker att det känns lite svårt att motivera sig igen, att orka hoppa på karusellen igen. Har på senare tid börjat få tvivel. Så här i efterhand inser man ju hur mycket det tog att misslyckas. Men tre fina frysta ägg får ju inte gå till spillo!
Fjällsippan - jobbigt med mammografin och resultatet. Skönt att de var godartade!
Maryhe - vad roligt att höra att du är på gång snart igen! Hur känner du inför det?
Victoria - så tråkigt att det inte gick vägen för er.
Håller med det som andra sagt bryt ihop och ta dig tid att komma igen. Jag lät det gå en menscykel och nu när mens två efter misslyckandet har kommit ska vi göra FET. Känns bra att ha landat i det som hänt. Hur många frysta ägg har du?
Och ni som mår illa - huuuuu, jag minns med fasa det konstanta illamåendet som höll i sig varje vaken timme i fem veckor.
Håll ut! Förhoppningsvis går det över kring vecka 12-13.
Skytten! Roligt att du tittar in och är på banan igen - trots allt du gick igenom! Precis, som du säger, frysta embryon får ju inte gå till spillo (såg du 'Barn till varje pris' förra måndagen? En kvinna på 46, tror jag, som åkte till Riga för att sätta in frysta embryon för att inte låta något gå till spillo: Trots att hon hade tre vuxna och tre små barn!!). Jag fick tyvärr inga frysisar, så det är påt igen från ruta 1. Som tur är så tyckte jag nog inte behandlingen var så jättejobbig, så jag är inte så rädd för den (ja, bortsätt från ÄP då, men det är ju över på en kvart). Ska bara undersöka om jag ska ta bort en polyp först, det gör att det drar ut lite på tiden vilket stör mig.
Känner mig lite piggare nu, var ute och sprang på lunchen i härligt vårväder och då blir man alltid piggare!
Kram.