• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi4 - tack för hälsningen! Lycka till med magen så hörs vi när jag varit i Åbo - ska definitivt rapportera här!

Zin - roligt att du verkar må fint! Men hur går det med behandlingarna, vad har du på lut? Du är ju liksom rättesnöret här inne, blir nervös när du inte skriver   

• Ypke
    Zinfandel skrev 2013-04-16 21:46:33 följande:
    Någongång till sommaren när solen skiner,himlen är blå och fåglarna kvittrar är det dags FlörtSolig

När är det dags för dig?
    Vad hemlighetsfull du är nuförtiden, Zin ...
    Det är dags för oss v 19 antagligen. Så den där välbekanta men ändå odefinierbara känslan av förträngning/oro/förväntan börjar göra sig påmind ... Det har varit så skönt att vara i limbo i ett halvår nu och bara vänta på att kvarnarna ska mala och någon annan hålla koll på vår kötid. Men nu är det snart skarpt läge. Me no like!
  • Ypke
    hemulen skrev 2013-06-05 16:00:47 följande:
    Nu har mina två små hjärtan kommit till världen! Den 28/5 föddes först en flicka 3040g, 50 cm. 11 minuter senare kom en pojke 3190 g, 51 cm. Det känns helt ofattbart och jag önskar av hela mitt hjärta att alla här inne får sin efterlängtade bebis Stor kram!
    Hemulen - stort, stort grattis! Jag kan inte FATTA att det går att lyckas just nu, men jag ser ju bevis på det titt som tätt i trådarna. Fantastiskt att det går. Kram och lycka till!
  • Ypke

Hej!! Det var längesen! Vi5: stort, stort grattis, har ju följt din resa lite, helt fantastiskt, är glad för din skull.

Ser att ni börjat prata lite mer om ÄD. Jag har gått på Fertinova i Åbo och har helt otroligt nog lyckats bli gravid för första ggn nånsin med det allra sista frysta embryot från första donatorn! Är bara i v 6 än så allt kan hända. Men bevisligen kan även vi omöjliga fall lyckas, det är mest det jag vill säga. Stor kram till er alla!

Ypke (fd Victoria71)

• Ypke

Tack, Vi5. Ja, tänk va. Det är helt otroligt. Hoppas så innerligt att det är sant också.

Vad händer med Zinfandel, längesen jag såg något inlägg från dig. Hoppas du mår bra.

• Ypke

Hej Zinfandel, roligt att höra att du är kvar här! Som så många sagt innan mig, ge inte upp, plötsligt händer det! Kan jag kan du! Kram.

• Ypke

Tycker jag med Snorpan! Om nån seriös läkare tror på ytterligare Ivf så kör på Men ställ er i ÄD-kö samtidigt, det tar ju ändå en stund att vänta där.

• Ypke

Veronica - jag beklagar verkligen! V 13... Då har man verkligen hunnit vänja sig vid att det nog ska gå vägen, fy! Det känns som styv 12 är en magisk gräns, men uppenbarligen händer det mycket därefter också. Fick du reda på missfallet i v 13, eller vet man om det faktiskt var då fostret dog, eller skedde det mycket tidigare?

Vi4, tack för att du frågar, jag är i v 12+0 idag, därav detta nya nojande, precis när jag tänkte att jag skulle få slappna av lite ... Milstolpe på måndag då vi får vårt kub-resultat. Vet ju att oddsen är goda eftersom vår donator är tio år yngre än jag, men det känns helt enkelt för bra för att vara sant alltihop så jag är orolig att nåt ska vara fel.

• Ypke

Men shit, Veronica, hur är det möjligt, som du säger. Att kroppen inte märker nåt när det gått så långt! Ingen av oss går nånsin säker, känns det som. Jag hoppas att du snart kan hitta nytt hopp, det gör jag.

• Ypke

Tes, om du äter normal, nyttig och varierad kost räcker det att äta tillskott av folsyra både före och efter ÄP. Alla andra kosttillskott är tveksamma hjälpmedel för fertiliteten. Vet dock inte om de kan vara skadliga och bör undvikas, hoppas nån annan kan svara.

• Ypke

Åh, Zinfandel, så spännande, önskar dig väldigt mycket lycka till! Berätta gärna mer om du vill, har inte sett dig i någon ÄD-tråd. Kram

• Ypke

Lycka till, Zinfandel, hoppas innerligt att det lyckas för dig nu!

• Ypke

Hej Alla! Jag vill bara höra av mig och säga hej och tack för allt under de ... kan det vara fyra? ... år jag figurerat här och fått allt tänkbart stöd. Den 15 juli i sommar föddes vår oerhört efterlängtade lille kille, efter 5 misslyckade Ivf-behandlingar och tre insättningar med äggdonations-embryon. Det känns fortfarande, tio veckor senare, helt overkligt att allt blev bra till slut, att just vi fick vårt barn.

Ett stort tack och en stor kram till alla er som jag följts åt med under den här tiden, hoppas ni mår bra och känner tillfredsställelse med livet, oavsett om era barndrömmar besannas eller inte.

• Ypke

Tack, Zinfandel! Lycka till själv, du har varit fantastiskt hjälpsam här i tråden. Kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?