• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia69 skrev 2011-10-05 15:12:39 följande:
    Är på RD 10 och är på väg att få mens känner jag tyvärrRynkar på näsan. BIM imorgon men trodde att det skulle bli någon dag förskjutet pga progesteronet men det verkar inte så. Har redan typisk före mens missfärgad flytning och känner i kroppen att mensen är på gång ( Ingen mol/mensvärk utan får en känsla av att hormonpåslag släpper sedan brukar mensen komma. Jag känner så väl igen denna känsla. ). Tror inte jag hinner med mitt tjuvtest denna gång.
    Tråkigt, men jag har ju fler frysisar så jag får bara kämpa vidare med dessa.

Hoppas det nu går bättre för er andra ruvare!!!Hjärta Håller mina tummar för er!!!
    Neeeej Mia, så TRIST! Nu börjar det tunnas ut här i ruvargruppen, det är ledsamt. 
  • Ypke
    Inanna Li skrev 2011-10-05 15:30:19 följande:
    De tre försök jag misslyckades på var det så att på två av dessa fick jag mens precis vid BIM. Första ET fick jag mens på RD 12 och CD 29 trots att jag tog progesteron. FET 2 som jag också misslyckades på var helt ostimulerat och jag fick mens på RD 8 och CD 29. ET 2 fick jag mens RD 15 och CD 32 och det var det enda försöket som progesteronet sköt upp mensen utan att jag var gravid!
    ... så då räknar du alltså från senaste mensens första dag (trots att sprayandet kanske stökade till det där)? Antal dagar sedan ÄP är inte relevant? 
  • Ypke
    Inanna Li skrev 2011-10-05 16:32:16 följande:
    Jag har aldrig sprayat eftersom jag bara gjort korta metoden så jag har alltid räknat från första mensdagen och börjat med sprutorna dag 2 eller dag 3. Så det har blivit som en vanlig menscykel! ÄP brukar räknas som ÄL-dag. Den gången jag gjorde ÄP dag 15 i cykeln kom mensen på CD 29.
    Aha... tror jag lägger ned det där med att räkna dagar ...
  • Ypke
    Nu Syskon skrev 2011-10-06 08:27:45 följande:
    Eviglängtan1 skrev 2011-10-06 07:32:09 följande:
    Syskon nu: yes, ÄL stickan ger utslag när man är gravid, jag har test, så grattis till dig.Glad
    Då gav det ingen ledtråd om när jag blev gravid. Trodde jag hade ÄL i fredags då det kändes så och gav utslag. Tutarna slutade ömma när jag fick "mens" senast men har varit väldigt ömma nu någon vecka.
    En liten liten spotting igår gjorde mig misstänksam + dålig sömn några dagar. Hm.... vi får se vad stickan visar.
    Ja, kroppen, den kroppen ... tänk vilka hemligheter den bär på Stort grattis till dig, Syskon!

Inanna, håll dig i skinnet - inte gå på toa!!

Här är det RD12 och 2 v sedan ÄP - HÅLL I MIG!!!
  • Ypke
    Mia69 skrev 2011-10-06 09:36:13 följande:
    Gårdagens menskänsla försvann igår eftermiddag. Testade imorse och var stensäker på ett minus, men jag HAR ETT PLUS!  Solig
    FY FARAO, MIA! VA' ROLIGT! Skrattande
    Stort grattis, tänk va'! Kroppen är konstig, som sagt. 

Ska du fira nu?  
  • Ypke

*Kollar ruvarlistan*
    Bellami - hur har det gått för dig? 
    Och Mammagås - hur mår du idag? 

*Inte rastlös alls* 

• Ypke
    Inanna Li skrev 2011-10-06 15:08:47 följande:
    Victoria - Hejar på dig! Ruva lugnt Glad! Mår du bra?
    Så lagom lätt att vara lugn här ... är alldeles uppe i varv!
    Mår bra i övrigt, lika lugnt på alla fronter som innan, lite molvärk bara, ev. extra kissnödig på nätterna. Tutarna inte ömma längre, dock lite större än vanligt.

Det vore ju HELT osannolikt om det här skulle gå vägen på första försöket. Men det GÅR liksom inte att tro lite mer för varje toabesök ändå. Usch, jag kommer bli SÅ besviken! Foten i munnen
  • Ypke
    oceanney skrev 2011-10-06 15:51:55 följande:
    Vad tråkigt! Kram! Hjärta

Hade ni nåt i frysen?

Grattis till alla plussare i tråden (Mia69 och Syskon nu om jag minns rätt) och Innanna som klarat ännu en dag utan BIM.  
    Hur mår du, Oceanney då?
  • Ypke

Zin: Nix! Inget tjuvtestande här - 12/10 it is! Det är en HEL evighet dit.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?