• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70

Välkomna hit alla nya kämpare! Vad många vi blir, det är ju super roligt.

Det är så många som ruvar, undrar hur det går för er? Snart är det ju TD för några, berätta gärna.

Själv känner jag stark mensverk just nu och önskar att den kommer snarast eller håller sig borta till helgen, måste pricka ÄL nästa gång på rätt dag ju. Minus på gravtest imorse förresten, inte så oväntat, men trist ändå.

• turlid70
    oceanney skrev 2011-02-16 03:58:36 följande:
    GRATTIS!!!! Vad kul! {#emotions_dlg.flower}SkålPlusGravid
    Har det blivit någon bebis leverans än?
  • Fahlvik
    pp08 skrev 2011-02-11 07:07:17 följande:
    CB digital visade GRAVID 1-2veckor idag på RD13
    Grattis! Du satte in två, väl? När har du återbesök för UL då ni får veta om det blir en eller flera ;)
  • pp08
    Fahlvik skrev 2011-02-16 09:07:32 följande:
    Grattis! Du satte in två, väl? När har du återbesök för UL då ni får veta om det blir en eller flera ;)
    Tack
    Ja, det var insättning av två. Tid för VUL ganska sent (v. 7+4), dvs om 3v är idag i v.4+6.

Lite orolig dock eftersom jag har lite bruna flytningar. Förmodligen pga min hemska förskylning, alla slemhinnor är ju påverkade och jag har hostat så mycket. (hade även dessa flytningar under hela förra grav.)
    Flicka 2009 & BF okt 2011
  • Snösport

pp08: hoppas förkylningen försvinner så du kan andas ut lite mer.

Turild: nä jag vet inte än om mina 2 som odlas vidare klarat sej...det vet jag väl imorgon senast...hoppas där med, men eftersom vi tror det ska fastna ngt nu så kanske jag ändå inte behöver dem...hoppas på det. Min ålder gör ju att nu efter 3 års försök eftersom jag träffade min kille sent så  får vi ett barn är vi mycket nöjda att ha fått vår familj...hoppas det blir så...tror det till motsats bevisats Skrattande ok, född flexibel optimist!

• Inanna Li

För övrigt är det fantastiskt roligt att så många nya hittar hit. Det känns betryggande att veta att man inte är ensam runt 40 med att kämpa för ett barn!

• Sunseed
    Snösport skrev 2011-02-16 10:02:17 följande:
    pp08: hoppas förkylningen försvinner så du kan andas ut lite mer.

Turild: nä jag vet inte än om mina 2 som odlas vidare klarat sej...det vet jag väl imorgon senast...hoppas där med, men eftersom vi tror det ska fastna ngt nu så kanske jag ändå inte behöver dem...hoppas på det. Min ålder gör ju att nu efter 3 års försök eftersom jag träffade min kille sent så  får vi ett barn är vi mycket nöjda att ha fått vår familj...hoppas det blir så...tror det till motsats bevisats Skrattande ok, född flexibel optimist!
    Jag träffade min för tre år sedan - bättre sent än aldrig. :)
    Jag håller alla tummar för att ni får er familj snarast möjligt!
  • Thuleslapper
    Inanna Li skrev 2011-02-16 10:07:16 följande:
    Thuleslapper - Välkommen hit! Kul att se dig även i denna tråd!
    Tack tack... ja jag kollar in lite här och där och den här tråden tyckte jag verkade passa mig... kram

Kram och tack för välkomnandet

Här ska minsann plussas
  • Sunseed
    Inanna Li skrev 2011-02-16 10:08:56 följande:
    För övrigt är det fantastiskt roligt att så många nya hittar hit. Det känns betryggande att veta att man inte är ensam runt 40 med att kämpa för ett barn!
    Det verkar vara många fler än man tror. Jag håller mig mest här inne för jag har sett att man kan få mycket skit för sin ålder kontra barn ute i andra trådar, och det är ju liksom inte det man behöver höra i en sådan här situation.

Själv är jag oerhört glad och tacksam över att jag inte fick barn med någon av dom där killarna jag hade i yngre dagar. Jag hade inte träffat "denna där" ur familjesynpunkt.
    Jag är oerhört glad och tacksam över att jag äntligen har träffat en person som - oavsett om det skulle hålla mellan oss eller inte - skulle vara världens bästa pappa i alla lägen och jag är oerhört övertygad om att jag hellre skulle haft mig som mamma nu än när jag var 25. Men jag har inga fördomar om unga mammor, jag har väninnor i åldrar från 23 och uppåt 50 och alla dom pärlorna skulle vara eller är jättefina mammor. Folk får göra precis som dom vill om jag får göra som jag vill. Skrattande

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?