• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li

Sunseed - Grattis även i denna tråd till tre blastisar.  Och icke att förglömma den som växer och frodas i din livmoder! Härligt att ha reserver i frysen!

• Sunseed

Jag är GLAD. Gammtanter kan! Av dom 6 befruktade äggen var det 4 som klarade långtidsodlingen! Jag fick ett i måndags och frysen fick ett, och idag kom brevet att dom andra två också hade klarat sig.
    Nu har vi TRE i frysen. Vilken tur om det är så att det här skiter sig.

• Zinfandel

Sunseed - ja huuu vilka killar man dejtade Glad Håller helt med dig och är glad att jag väntade på den rätte även om jag nu får kämpa för annat......

39 gäller här i Skåne men jag hann precis ;)) 

• Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-02-16 17:03:52 följande:
    Jag är GLAD. Gammtanter kan! Av dom 6 befruktade äggen var det 4 som klarade långtidsodlingen! Jag fick ett i måndags och frysen fick ett, och idag kom brevet att dom andra två också hade klarat sig.
    Nu har vi TRE i frysen. Vilken tur om det är så att det här skiter sig.
    Det är ett fantastiskt resultat för en snart 40-årig "tant" och för vilken ung pingla som helst också!
  • Sunseed

En stor kram till er... Jag är på ruskigt bra humör just idag så jag vill sprida lite värme. En annan dag sitter jag väl bara och svär. Hjärta

• Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-02-16 17:08:02 följande:
    En stor kram till er... Jag är på ruskigt bra humör just idag så jag vill sprida lite värme. En annan dag sitter jag väl bara och svär. Hjärta
    Jag behöver smittas av ditt goda humör då jag själv nyss varit nere i helvetets absoluta botten. Nu börjar jag se framåt igen även om det känns lite läskigt inför en ny behandling.
  • Zinfandel
    Solig-seed, grattis till utmärkt resultat! Nä, än är vi inte utdömda här inne ;)) Och så skönt att ha frysen full!! 
  • Thuleslapper

Jaha ok, då förstår jag.
    Trodde att ni fick 3 försök också
    Vad härligt med flera pingviner!!!
    De kan ni spara till syskonförsökCool

• Sunseed
    Snösport skrev 2011-02-16 12:49:24 följande:
    Klocka saker du säger!
    Jag träffade min kille för 4,5 år sedan men vi satsade seriöst för barn sedan 3 år...flyttade ju aslångt fixade trivsamt jobb mm som man givetvis inte skulle gjort först inser man ju nu men sett folk sitta så trist i skiten när de inte tänkt något och får leva på samhälletsbidrag i många många år innan livet reder ut sej så jag är lite försiktig på det planet.  Men oavsett så har jag mannen i mitt liv och håller med dej sunseed, de andra ville jag inte ha barn med heller när man tänkter efter. 
    40 år var superhärligt och roligt att fylla om man inte är nojig om det förståss...Men då måste man köpa alla IVFer själv ochinte får köpa 3-pack heller,,,blev man rik när man fyllde 40 , jag fick ingen check på .
    VA? Jag som trodde att det skulle ligga en fet check i brevlådan om ett par veckor. Skit också. Skrattande
  • Zinfandel

Fasen, vad är det ni säger?! Jag hade verkligen räknat med checken i september. Inte nog med att det inte blir kottar, nu får jag dessutom reda på att det inte blir nån check :( Skrattande

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?