Bengalen skrev 2012-03-04 13:16:32 följande:
Grattis Sunseed till ruvarstatus!
Man behöver väl inte ha missfall i bagaget för att få Prednisolon utskrivet? Prednisolon eller Dexametason som jag fick i Riga när vi gjorde ÄD är ju kortison som ska hjälpa till att sänka immunförsvaret så att inte kroppen stöter bort/attackerar embryot.
För upprepade missfall är det ju i första hand Trombyl/Fragmin man får utskrivet, vilket är blodförtunnande.
Vi4: Usch vad tråkigt att ni ligger däckade i influensa. Precis som de andra skriver är det bra om du nämner detta för kliniken men jag tror att den största påverkan på spermierna har de som redan från början har problem med slöa/för få spermier.
Försök att få i din man så mycket febernedsättande medicin som möjligt så att han inte har hög feber i flera dygn i sträck.
För egen del väntar och väntar jag på att få ägglossning. Ytterst märkligt att den lille hypothalamus där uppe i knoppen alltid ska bråka och göra precis tvärtom mot vad jag vill. Förra cykeln hade jag ägglossning redan dag 9 och nu är jag på dag 18 och fortfarande ingen temp höjning. Suck! Vill ju bara få denna cykeln överstökad så att vi kan komma igång med IVF:en på CFC.
Det är ju helt riktigt att man får trombyl/fragmin vid upprepade missfall. Knasigt att Staffan i Falun då formulerade sig på det sättet som att prednisolon var för upprepade missfall...
Bengalen, hur mycket kostar en hel IVF i svenska kronor på CFC?