• mamman0301

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2012-04-19 11:34:54 följande:
    Tillbaks! Ja, det var verkligen det smidigaste ÄP jag varit med om, härligt! Vilken skillnad det kan vara så nu vet jag att man inte måste ha skräckupplevelser från ÄP.... Leve CFC!! Och Svend är ju så charmig att man blir helt till sig Tungan uteFlört 6 ägg blev det och det bästa spermieprov vi någonsin haft. Nu kan vi bara hålla tummarna. Ont, yr & förbannat trött så nu blir det bingen i em. Tack för alla tumhållningar!! HjärtaSolig
    Grattis!!
  • mamman0301
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-20 11:38:17 följande:
    jätteledsen... fick precis veta att insättningen är framflyttad tills i morgon...mina ägg har inte delat sig tillräckligt och ligger en dag efter i utvecklingen...bara 2-celliga.... fan... höll på att bryta ihop. Skulle precis kliva på tåget till Göteborg men tog tåget åt andra hållet i stället....

Någon som varit med om detta och ändå fått ett bra resultat i slutändan?

så mycket för den glädjen över många ägg och spermier
    Fy så tråkigt, håller tummarna att dom blir fina till imorgon.
  • mamman0301

O lycka till alla andra som är på gång{#emotions_dlg.flower}
    Håller tummarna för alla att det ska gå vägen!

• mamman0301
    Tuvalina skrev 2012-04-23 12:47:12 följande:
    Nu är äggplocket gjord. Endast två ägg... Hoppas nu bara de är riktigt bra ochblir befruktade. Känner mig dock lite ledsen... Jag har ju bara en äggstock. Förra gången fick kag fyra ägg, tre befruktade men endast ett delade sig vidare. Det tyder väl på ganska dålig äggkvalitet?
    Jag håller tummarna att det är guldäggen du har där{#emotions_dlg.flower}
  • mamman0301
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-23 21:03:29 följande:
    här hålls tummarna för alla er andra också..

Angående att läsa journaler....jag tycker att det hör till självklarheten, men jag är väl naiv och väldigt bortskämd med att Sahlgrenska har haft totalkoll på mig, det står i min journal på datan att jag är extremt spruträdd och det läser alltid sköterskorna innan de börjar preppa för provtagning och frågar hur det känns, om jag vill ligga ner osv osv...

Samma sak med läkarna och barnmorskorna.. där har de verkligen koll!!

Och det är inte för mycket begärt tycker jag, kanske något man ska ta upp vid avslut sen för att uppmärksamma dem på det?

Ni som plussat......hur tidigt har ni plussat som tidigast? Jag är ju testomanen personifierad haha... testade i dag för att se om rester av ovitrell-sprutan fanns kvar men det var solklart negativt så nu tänker jag att OM något plus dyker upp för tidigt så är det inte sprutan iaf

Därför undrar jag, är ni alla duktiga och väntar till testdagen (som jag för övrigt inte fick någon direkt.. i dagboken står det 15 dagar efter insättning men det syftar ju till fredagen, då jag inte fick något insatt tänker jag) eller har ni börjat för tidigt att testa?
    Ruvardag 9 plussade jag.
  • mamman0301

Stort Grattis till er som fått plus!

Styrkekramar till er som det inte gått bra för!

Håller tummarna idag Vickan!

• mamman0301
    hemulen skrev 2012-05-02 14:56:46 följande:
    Grattis Vickan och Slemmis!

Mali, grattis till två fina ägg och Victoria, håller tummarna.

Här är det riktigt piss-uselt. Vul idag visade MA, fostret hade dött ca v5-6. Fy f-n, pisskropp! Kan den inte ha vett att stöta ut ett dött foster. Hatar detta så mycket just nu. Har nyss fått cytotec eftersom jag inte vill vänta på att det kommer ut av sig själv. Ut med skiten! Tårarna har sprutat, men inte just nu, nu är jag bara arg. Inget kvar i frysen och osäkert om vi får fortsätta på Ackis (vill helst ha samma donator till ev syskon, men det är iofs inte såå viktigt).
    Åh fy, jag vet exakt vad du går igenom. Sitter här och väntar på att mitt ska komma ut. Mitt hade med dött ca v 5.

Kram
  • mamman0301
    Victoria71 skrev 2012-05-07 12:02:18 följande:

Pratade just med kliniken: Ett av tre stackars fragmenterade embryon har överlevt helgen och blivit en fin blastocyst!!! Som jag ska få tillbaka i eftermiddag!!! Jävlar i min låda, DET trodde jag aldrig!

Grattis, vad kul!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?