• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Sunseed

Det som är bra med den här tråden är att det är så många likasinnade och att man faktiskt kan stanna kvar oavsett om det blir plus eller minus. Som ett gäng härliga nätvänner som man kan ha kvar länge liksom. Glad

• Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-02-17 18:11:22 följande:
    Det som är bra med den här tråden är att det är så många likasinnade och att man faktiskt kan stanna kvar oavsett om det blir plus eller minus. Som ett gäng härliga nätvänner som man kan ha kvar länge liksom. Glad
    Helt rätt! Det här är en permanent tråd med  nätvänner och som förhoppningsvis aldrig stängs Skrattande. Många andra trådar är ju tidsbegränsade till folk som ruvar i februari 2011 eller liknande.
  • Thuleslapper
    underverket 06 skrev 2011-02-17 15:08:26 följande:
    Sunseed: Vet att man inte får äta ipren, men tror att alvedon är ok. Det brukar stå i innehållsförteckningen som kommer me medicinen om gravida o sådana som vill bli gravida får äta den.

Thuleslapper: Krya på dig. Hoppas du känner dig bättre snart både med förkylningen o me jobbiga tankar. Ska inte säga att jag förstår hur du känner, för jag är inte riktigt i samma situation, då jag redan har ett barn. För några veckor sedan hade jag dock liknande tankar. Blev rikitigt ledsen när jag tänkte på att det kanske aldrig blir något syskon till min son. Sådana tankar har vi noga alla här i tråden, oavsett om vi försöker bli gravida me första eller andra barnet o längtan är kanske lika stor. Dock är det en stor skillnad på att ha fått ett barn. Sorgen att inte kanske få något barn alls måste vara mycket värre. Håller tummarna för att du för ett+. Hur du fåt ett eller två ägg insatta?
    Tack för omtanken
    Men förkyld är jag inte..... har jag skrivit fel någonstans?

Fick "bara" ett insatt då de fick ut ett ägg som var för bra...
    Hade jag bara haft halvdana ägg hade de satt in 2.
    Kanske nästa gång (ja jag är väldigt negativ men jag känner på mig att det inte blir något den här gången heller. Alla andra får ju barn så det räcker Gråter 
  • Snösport

Thuleslapper:  det kan ju hända annars hade de inte försökt sätta in embryot alls !  Allt är möjligt ...precis som endel kan vara omöjligt så jag föreslår att du tro hela ruvartiden sedan blir det smile eller hängande mungipor. 
    Hoppas hoppas liiite till!!!!  

• Thuleslapper
    Snösport skrev 2011-02-17 18:54:59 följande:
    Thuleslapper:  det kan ju hända annars hade de inte försökt sätta in embryot alls !  Allt är möjligt ...precis som endel kan vara omöjligt så jag föreslår att du tro hela ruvartiden sedan blir det smile eller hängande mungipor. 
    Hoppas hoppas liiite till!!!!  
    Tack tack..... BARA 9 dagar kvar....
  • Mamma gås
    Sunseed skrev 2011-02-17 14:48:09 följande:
    Jag vet att jag kanske får äta upp det här om 1.5 vecka då jag kanske sitter och gråter... men det känns som att jag är gravid.. Jag kan inte ta på det, det är bara en känsla. Sedan kan det ju försvinna ändå... men det känns så, just nu.
    Säger som Zinfandel - Lita på din känsla!! Solig
    Snösport skrev 2011-02-17 14:22:23 följande:
    Sunseed: nä det kan man inte men det skulle ju vara underbart om det blev en bebis och den kom ut med ett plakat att "det var jag som ni skrapade lite på som 8-cellig "
    SkrattandeSkrattandeSkrattande
  • Mamma gås

Jag har TJUVTESTAT.... både igår kväll å nu på morgonen.. Det visar Plus!!!!
    Har ju riktiga TD på månd så jag hoppas det håller i sig! Å så har jag bm imorn lörd, det är 31 dgr sen sista mensen då... 
    Då finns det ju en förklaring till varför magen helt plötsligt fick för sig av svullna till igen å börja värka utav h-vete (så som kliniken förklarade)

Ska köpa ett digitalt test till imorn oxå för å vara säker, det har lixom inte riktigt landat i hjärnan.. Tungan ute

• Sunseed
    Mamma gås skrev 2011-02-18 08:07:55 följande:
    Jag har TJUVTESTAT.... både igår kväll å nu på morgonen.. Det visar Plus!!!!
    Har ju riktiga TD på månd så jag hoppas det håller i sig! Å så har jag bm imorn lörd, det är 31 dgr sen sista mensen då... 
    Då finns det ju en förklaring till varför magen helt plötsligt fick för sig av svullna till igen å börja värka utav h-vete (så som kliniken förklarade)

Ska köpa ett digitalt test till imorn oxå för å vara säker, det har lixom inte riktigt landat i hjärnan.. Tungan ute
    Tjohooooooooooo! Grattis - för det känns onekligen som ett väldigt säkert Plus! *KRAM* {#emotions_dlg.flower}
  • pp08

Stort grattis Mamma gås:

Själv mår jag mindre bra:
    Är rädd för att det går åt skogen. Nu känns det som flytningarna blir mera som blod. Är i v.5+1 idag, upp till igår har dock grav testet varit starkare för varje dag.

Avvaktar hur det går idag, eftersom jag varit så förskyld är alla slemhinnor påverkade och efter att man har klivit upp på morgonen kan det rinna lite extra.

Även om det är för tidigt att se något foster eller hjärtaktivitet borde de kunna se om det finns en blödning i livmodern. Åker kanske till gynakuten idag.

Flicka 2009 & BF okt 2011
  • Mamma gås

Å tack Sunseed å pp08!! Solig

pp08 - Jag hoppas verkligen att det bara är lite mörkt blod pga av dina överansträngda slemhinnor!! Förstår din oro! Ja de kan vara skönt att en läkare tittar på dig å kanske kan lugna din oro, det kan ju vara helt naturliga flytningar så här i början, ja en del har ju det vid varje menstillfälle under nästan hela graviditeten t.o.m
    Håller tummarna att allt är bra!!!!! Att gravtestet varit starkare för varje dag ser jag som något positivt!! Sen vet jag att det är jäkligt svårt att vara positiv i den sits du befinner dig i nu..
    Skickar massor med varma styrkekramar till dig !!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?