• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Leukocyter, thrombocyter & Neutrofila = antagligen immunattack. Han har inte gett fel men vi kunde satt in annat/höjt doser tidigare....

• Zinfandel

Tack Anne, ja du kommer alltid att vara "värst". I get the point, vi försöker skämta bort det istället och det är tur att vi kan, det är en bra taktik SkrattandeFlört

Hitcher: jag tycker du gör rätt!

• Zinfandel

Fjällis: det var tankeöverföring, tänkte på dig i går em flera gånger!!

Vi4: tack, det var ett riktigt bra argument! Dr D mailade igår och förvånas över mitt superimmunförsvar och att det hade slagit till redan dagen efter. Jag har redan fått mer IL och högre dos Pred än de andra men vi får ha en ännu bättre och mer noggrann plan med fler provtagningar nästa gång, detta hade antagligen inte kunnat avvärjas denna gång.  

Hitcher: en del säger att hormonnivån i kroppen efter ett MF är gynnsamt och många blir gravida direkt efter men sannolikheten & sambandet är densamma som att folk blir gravida så fort de bestämt sig för att adoptera... I IVF-världen rekommenderas det att vänta en cykel, dels för påfrestningen på kroppen som behöver nollställas, dels efter allt "rotande" där inne. Inom österländsk medicin brukar man (säger inte alla & alltid...) tycka att 3 IVF/år är vad kroppen klarar och att det tom bör gå 3 mån emellan. Kroppen måste vila och återhämta sig.

• Zinfandel

Härligt Fjällis att du är på gång igen!! Glad

Enya: är du på gång just nu kanske?!

Pralinen: lycka till!!

Anne Hjärta 

• Zinfandel

Den dagen det går att lita på "ekologiskt" så är kanske tanken god, tills dess föredrar jag närproducerat så jag vet hur råvarorna hanteras Tungan ute

• Zinfandel

Hitcher: nu är det inte en diskussion vi ska föra här men svar: allt, om jag vill, eftersom jag arbetar med det. Ännu mindre insyn har man ju med varor från andra sidan jordklotet. Personligen väljer jag först kvalitet och njuter av produkter från hela världen. Lita inte alltid på etiketteringen, vi förutsätter att nån kollar den och helst hela kedjan, men vem är nån och när och hur ofta..?! Japp, skörda från sin egen täppa är mumma Solig

Padelin: var bor du och vilka prover?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?