• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

kattenizze skrev 2012-05-15 19:20:47 följande:
    Jag vill mest bara säga Hej då mina kära trådvänner, eftersom jag nu känner att det är dags att lämna den här tråden för gott. Jag kommer såklart kika in och titta hur det går för er alla då och då, men har inget längre att tillföra, då jag har det antal barn som jag önskade, och nu går vidare med andra saker. Jag kommer dock att med min erfarenhet säkert lämna bidrag på hemsidan som väl är under uppseglande, hoppas jag. Jag tycker att den här tråden har varit och är helt gudomlig, och vilka kämpare det finns härinne!
    Jag fick tre friska och alldeles  ljuvliga barn med en drös av IVF:er, vid 36 och 39 år efter många många långa tunga år av barnlöshet.
    jag har lärt mig så mycket här, och fått en helt annan syn på svensk sjukvård än vad jag hade innan.
    önskar alla så mycket lycka till som jag bara kan!!
    Nejnejnej Gråter Det högg till i magen när jag läste det Rynkar på näsan Du har varit en av de allra klokaste här inne, alltid med en massa bra tankar, insiktsfull och med massor av kunskaper. Jag kommer att sakna dig något oerhört. Jätteldsen att du redan har avreggat dig. Jag förstår dig samtidigt, det är väl dags att gå vidare. Snälla, låt oss höras emellanåt på mailen. Stor kram Hjärta
  • Zinfandel
    Sunseed skrev 2012-05-16 12:04:15 följande:
    Det är något med män + läkare + grått hår...
    Haha, eller hur SkrattandeSkrattande
  • Zinfandel

mamman: jag vill nog inte råda om nåt, det är för & nackdelar med båda. Ostimulerat har något bättre resultat och är hormonfritt. Stimulerat=bättre slemhinna, behöver inte oroas för att missa rätt dag.

• Zinfandel

Ja jag räknade inte in efterbehandlingen utan bara inför. Från dagen före eller 2 dagar för är det vettigt att komplettera med åtminstone prog.

• Zinfandel
    Victoria71 skrev 2012-05-16 14:51:10 följande:
    Piss. De små eventuella graviditetstecken jag kanske eventuellt känner, är precis samma som de vanligaste man kan få av progesteronet. Aldrig får man vara glad länge ;-(
    Du är för go FlörtDrömmerHjärta
  • Zinfandel

Haha Sunseed, du är underbar Solig

Exakt Bengalen, ruvargrejen är en FL-grej (precis som ÄP..) Flört inget uttryck man ska använda officiellt om man ska verka lite proffsig hihi Skrattandeoch Victoria, helt rätt, det spelar liksom ingen roll, därför räknar jag aldrig dagarna och vet inte vilken RD jag är på, det stressar bara och alla vet ju att testa 2 v efter ET med 2-3-dagars blir rätt bra och vill man testa tidigare så vassegoa Skrattande Tack för översättningen till hemsidan!!

Grattis Bombaymamman som många av oss trodde du hette ifjol Skrattande

Germany: ja, immunologi i massor och ja, du ska särskilt testa under behandling eftersom tsh har en tendens att stiga då, särskilt om du tar östrogen. 

• Zinfandel

Vad jag menar är att det förändrar inte resultatet beroende på hur man räknar men ju längre man väntar desto säkrare blir resultatet! Glad

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?