• pp08

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag fick flest antal ägg och antal befruktade efter vår sista ivf. Amh inte så högt men mätades inte i början. Bara lite skillnad nu senare. Brukar alltid ha ett antal omogna ägg också.

Senast var ju 5 ägg befruktade och finfina varav 2 återförda och 3 till frysen. Gravid men ma/mf i v8 nu denna vecka.

Ska återhämta mig nu så får vi satsa på FET i augusti när kliniken öppnar.

• pp08

41.5 år nu. Blev gravid första gången vid ivf3 omkring 38års dagen

• pp08

Någon som vet vad är normal/ vanligt vid blödning efter MA/ cytotec? När ska man ringa eller fundera om blödningen räknas vara som den ska?

Hade stora klumpar första dagen på kvällen o mycket ont. Lite Mildare dag 2, som mild mens dag 3, men dag 4 idag fick jag byta flera bindor inom loppet på en halvtimme. Lite lugnare nu men molvärk o ryggvärk.

Men tror att det är normalt. Vad tror ni?

• pp08

Ursäkta för att vara äckligt. Idag kom stora klumpoe ugen ich en var liksom ljusare men tjockare i konsustwns. Inte vbara blid. Mer som vävnad. Kan det ha varit embryo rester eller hinnsäcken? Kändes nästan för stor att vara embryot. Trodde sånt hade kommit ut på en gång. Hade stor blödning på onsdag efter tabletterna, sedan igår/ lördag igwn och lite nu. Eller är det delar av slemhinnan som äe så tjock o välutvecklat med tydluga blodkärl o allt?? Embryot stannade av mellan v6 o 7 och fick tabletterna v8.

• pp08

Hemulen: kan vara olika för olika grav. Första graviditeten hade jag färgade flytningar o blödningar fr v6 och hela grav. Ut kom en frisk flicka 2v efter BF!

Förra årwt fick jag tidig missfall o blrjade med flytningar i v4 redan.

Denna gången inga färgade flytningar ellwr droppe blod alls.

Så tyvärr kan
    Man inte veta dock är det väldigt vanligt med små blödningar pga sköra slemhinnor. Speciellt efter ivf. Så länge du har inte ont kan du vara lugnt.

Ni väntar barn, inte missfall. Försök njuta så bra det går.

Kram allihoppa. Hoppas får återkomma med bättre besked efter sommaren då vi har 3 'syskon' i frysen.

• pp08

Har fått info att det kan vara moderkaksrester. Kan stämma. Tjock vävnad med tydliga blodkärl. För stor för att vara hinnsäcken/ säckarna.

Lika bra allt kommer ut. Trodde dock aldrig det skulle vara så mycket redan v8. Embryot stannade av v6-7 men resten av kroppen o livmodern fortsatte att växa och var som v8.

• pp08

Själv så fortsätter det här varannan dag med kraftigare blödningar och klumpar. Tar tid för kroppen att göra sig av med allt. fortfarande starka streck på gravtest. Hoppades de skulle minska fort nu efter dessa kraftiga blödningar och graviditetsrester. Snart en vecka efter Cytotectabletterna.

♀ 090619 och MA april 2012
  • pp08

vickan> det 'r helt normalt att känna detta nu. Jag hade det vid de två första gångerna jag testade positivt. Kände detta vid RD10 och vågade testa RD12, positivt.  Sista gången (förra månaden) testade jag redan positivt RD9 och hade också svaga känningar.

Det som händer är att man får en extra skjuts av hormonerna när man plussar och har gjort IVF. Jag kände mig därför också extra svullen de första veckorna, därefter återhämtade kroppen/äggstockarna sig. Vid VUL i v7 fick jag inget roligt besked men var lite öm och det visades att äggstockarna fortfarande var lite lite förstorade.

Lycka till och njut så bra det går. 

♀ 090619 och MF feb 2011, MA april 2012
  • pp08

Hemulen: tråkigt att höra!

Jag fick cytotec förra veckan v8+0 och fostret hade förmoglugen stannat för v7 för då gjorde jag vul. Har blödat mycket i form av bload, koagulat o grav rester, relativt lite rent bod och varannan dag klumpar. Idag 1 vecka efter åkte jag tillbaka till gyn. Bara lite blod och ett ställe på vul där det dtntes grav rester. Livmodern krampar väl för att få ut dessa, därför har jag ont nu. Blöder knappast.

Hoppas allt ser bra ut nästa vul. Annars mer tabletter.

Kram!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?