• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70

Hej vänner! det var verkligen evigheter sedan och jag tror inte att jag kan läsa ikapp allt som hände här.

Utgår från senaste lista och Först av allt vill beklaga sorgen alla ruvare, jätte jätte jätte ledsen för er skull Gråter. Hittar nog inte tillbaka det men pp08 vad hände, du plussade ju om jag minns rätt?

Mamma gås super grattis, kul att se dig längre ner på listan! Solig

Själv har jag varit i Dubai i 9 dagar, hastigt och plötsligt bestämde vi oss sticka dagen efter avslutningsfesten på gamla jobbet och kom tillbaka i måndags. Igår började jag på nya jobbet och hade häcken full, även idag och redan imorn åker jag till en kund och fixa deras problem, helt snurrig var det mig de väntade på? Jag skulle ju få det lugnt första veckorna, sa min nya chef, som inte ens är där just nu. Vad händer när han kommer tillbaka tro Obestämd?

Hur som trodde inte att jag skulle greja det, mensen var som en klocka sist, inte en dag försenad, och jag trodde att ÄL kommer på fel dag igen denna gång också, men fick en glad gubbe igår! Inte direkt på morgonen iofs men jag hade inte kissat sedan kl 12 på dagen och fick en glad gubbe när jag kom hem. Ringde till kliniken och sa att jag fick utslag igår och dem frågade inte vilken tid, har nog pågående ÄL just nu. Så på fredag em blir det återföring av det sista lilla embryot vi har kvar. Hoppas bara att det klarar upptinnningen.

Stor varm kram till er alla!

• turlid70

Tack för att ni håller listan levande!

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mars? 
    Mimmsann72, 39 år, återbesök 3/3-11 efter misslyckat IVF 1
    Mia, 42 år, IVF1 planerad sprutstart 19-20/3

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, p-piller start 25/2, FET

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.9 på HS, bor i Norrtälje
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, troligtvis v 13, Falun

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Thuleslapper 38år, IVF2, Kristinehamn, ÄP 7/2, ET 9/2, TD 26/2, går på Gripen/ USÖ

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• Thuleslapper

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mars? 
    Mimmsann72, 39 år, återbesök 3/3-11 efter misslyckat IVF 1
    Mia, 42 år, IVF1 planerad sprutstart 19-20/3
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, p-piller start 25/2, FET

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.9 på HS, bor i Norrtälje
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, troligtvis v 13, Falun

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• underverket 06

Har inte haft Internet på ett några dagar, men nu är jag inne o läser ikapp. Funderar på om detta att en del lyckas till slut är bara slumpen eller har det psykiska ändå en inverkan, även om det inte finns något belagt bevis för det. Pratade med en kollega på jobbet o hon berättade em s

Har inte haft Internet på ett tag, men läser nu ikapp. Undrar om det bara är slumpen som gör att vissa lyckat till slut eller finns det psykiska med trots allt, trots att det inte finns belägg för att det är så? Pratade med en kollega idag o hon berättade följande solskenshistora för mig. Hennse svärdotter har en kusin som haft jättesvårt att få barn, tydligen varit tillsammans med sin man sedan de var runt 20. När de började försöka blir gravida förtäljde inte historien men runt 35 hade hon fått ett barn genom IVF o sedan gjort flera syskonförsök med IVF, men sedan till slut gett upp, eftersom de aldrig lyckades med syskon. Vid 42 års ålder blev hon gravid på naturlig väg, hade nu tydligen gått halva graviditeten. Träffade även en mamma på Öppna förskolan förra året som vid 43 fått tvillingar på naturlig väg. Hon hade fått en son vid 37 på naturlig väg o sedan försökt få syskon o 3- 4 år innan hon gav upp o då blev hon gravid. Själv blev jag gravid vid 35(fick dock missfall) innan jag o sambon börjat försöka på riktigt. Vi hade pratat om att skaffa barn, men inte börjat försöka med att pricka ÄL o sådant. Varför var det så lätt då, bortsett från att jag bara var 35 då, men ändå?+

• Thuleslapper

Jag håller precis på med att försöka ladda inför IVF3.
    Fredag ska jag på akupunktur/ homeopati, ser verkligen frame mot det.

Sen har jag spenderat ca 500:- kronor på diverse "häxprodukter":
    D-vitamin3, Omega3, Folsyra, Kelpasan, dessa tar jag på kvällen innan jag lägger mig
    Morgonen blir det Levaxin + ACO kvinna...

Det känns lite lite bättre nu, men ändå så är jag deppig, ledsen, grinig, sur, ettrig  ja jag vet inte vad det är för fel
    Hade jag inte vetat bättre skulle jag tro att mensen är på väg.... känns som PMS i bött 50 gånger om
    Vad har jag gjort för fel?
    Varför får inte jag ett litet knyte?
    Jaja, jag ska inte gnälla...... snart är det min tur..

Kram alla och sorry för att jag är så negativ....

• Snösport

Turild70: himla mycket lycka till på fredag    Får hålla tummarna för dej nu! 

• pp08

Tulrid: ja, tyvärr blödde jag ganksa tidigt och fick missfall i 6eveckan. Först såg det normalt ut på VUL (för tidigt att se hjärtaktivitet), men ett antal dagar senare, efter riktiga blödningar som mens var hinnsäcken borta; följdes sedan av kraftig sänkande hcg värden i blodet.

Men....... så verkar kroppen återhämtat sig på en gång och har vid olika tillfällen denna vecka märkt av ökade flytningar typ ÄL, testade och både i söndags och onsdagsmorgon var det glad gubbe (inte på dagarna emellan). FIck bli ett antal mysdagar denna vecka, så vem vet har vi prickat in rätt dag...........

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • Inanna Li
    Fahlvik skrev 2011-03-02 20:12:32 följande:
    Inanna: Håller med om att läkarna inte målar något i rosenrött utan är alltför realistiska... Fick du reda på ditt TSH-värde redan (förutsätter att T4 är bra i så fall men du bör få reda på det också)? Jag tycker TSH bör ligga under 2 för maximal chans.
    Jag hade 2,3 i TSH för ett år sen och det är bra. Det är OK att ha upp till 2,5 om man inte har bakomliggande sköldkörtelproblematik. Jag har tagit två nya sköldkörtelprover för att få aktuella värden.
  • Inanna Li
    Fahlvik skrev 2011-03-02 20:22:39 följande:
    Var förresten på rutinultraljud i måndags:

Berättade för dottern, 4 år, att vi varit på ultraljud för att titta på bebisen i magen. Förklarade också att vi fick med oss foton hem som hon kan titta på. Innan hon kommit fram till korten funderade hon en stund och frågade - Tog de ut bebisen och tog kort med kameran och sedan stoppade in den igen?

(Så självklart, hur skulle en 4-åring förstå vad ultraljud är ;o)
    Underbar fråga Skrattande!
  • Inanna Li
    Skruttefia skrev 2011-03-02 20:57:54 följande:

Sorry . inte meningen att vara negativ. Jag förstår vad ni menar och vet såväl hur känslig man är. Det är säkert en svår balansgång för läkarna också att å ena sidan ge realistiska besked och å andra sidan vara empatiska och även ingjuta en gnutta hopp!

Stor kram

Jag förstår att du är vansinnesarg på den gynekologen. Så oerhört bra att ni lyckades med IVF ett år senare. Jag har bara mig själv att skylla att jag väntade (plus andra skäl som förlossningsrädsla och min livssituation). Jag trodde att jag skulle bli gravid hur lätt som helst för att jag ser så oerhört ung ut så att det skulle funka direkt på första försöket. Tji, fick jag för det. Så himla naivt av mig och hade jag vetat allt jag vet nu hade jag inte väntat till 41-årsdagen med att försöka bli gravid.

Inför mitt första besök på min klinik förra året sa läkaren vid samtalet att det är jättesvårt, nästan omöjligt att bli gravid vid 41,5 års ålder, t om med IVF men när hon sett mina äggstockar och mitt AMH-prov var hon ändå tvungen att  låta oss pröva och gav oss 20-25 % chans per försök. Så man blir utdömd bara pga åldern direkt men så länge värdena är bra är det orealistiskt att neka ett par att få göra försök.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?