• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Mimmsann72

Snösport och Södertjej: Stor kram till er. Jag tycker också att det är skönt att komma till jobbet när det inte har gått så bra. Då känns det som om jag har en plats i livet, trots att jag inte har lyckats bli bilogisk mamma ... ännu {#emotions_dlg.flower}
    Sköt om er!

• Sunseed

Snösport: Ursäkta svordomen men förbaskat jädra skit. Gråter Bryt ihop och kom igen Snösport, och testa IGEN. Varför skulle det bli ett litet streck för? Jag har aldrig sett tillstymmelsen till streck på mina (ja, man har ju tagit några), och då har jag stirrat konstant på dom i flera minuter....

Fy tusan vad det verkar motigt på barnfronten. Har parallellt kontakt med en kollega som förlorade sitt första barn i samband med förlossningen. Det känns liksom som att... det räcker nu. Någon gång måste ju trenden vända så att man får höra lite positiva besked runt omkring. 

Hönan: Jag håller med Zinfandel. Bättre service och bättre information behövs. Jag har fått ta reda på 80% själv i min första IVF-sväng. Hoppas att du får tag på någon som kan hjälpa dig.

Södertjej: Jag dricker två MEGAmuggar med kaffe varje dag, men då ska tilläggas att mer än hälften i muggen är varm mjölk, så det blir ca 2 minikoppar med kaffe. Jag kommer möjligen dra ner till en om dagen framöver, men kaffe vill jag ha om det så är ett stänk av den varan. Resten av gifterna försöker jag hålla mig ifrån.

Ha en bra dag flickor - och lycka till med allt.

• sushikatten

Snösport: Nääää och det är skit att det ska vara så svårt! Jag förstår dig helt och hållet. känslorna efter åter ett minus känns tungt och då vill man bara att det ska ta slut. Jag kände likadant inför förra ruvningen men nu tar jag lite mer avstånd och låter kroppen vila i två menscykler och sen kanske kör vi sista gången i maj. Låt det sjunka in och ta ett test imorgon oxå, för jag hade som du första graviditeten. Ja livet är orättvist. Massor av styrkekramar. Sunseed: Jag fortsätter att dricka kaffe oxå men minskar lite grann i samband med ET. Barnmorskan tyckte att man inte ska ändra sina levnadsvilkor för mycket. Självklart försöker jag med att minska lite grann.

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-03-01 08:10:18 följande:
    Inanna: lägger ut mitt lilla resultat i em så du hinner få kött på benen inför ditt samtal med läkaren imorrn.

Tack! Spännande!
  • Inanna Li

Snösport - Nej, vad fruktansvärt hemskt! Speciellt när jag tänker på det där strecket som dök upp och försvann! Testa igen imorgon! Starkt att du orkar gå till jobbet! Massor av kramar till dig och ta hand om dig Hjärta!

• Inanna Li

Angående IVF-info har jag lärt mig mer här på FL och genom att läsa vetenskapliga artiklar på nätet och kolla in utländska klinikers hemsidor. Jag kan varmt rekommendera http://www.advancedfertility.com/. Oerhört mycket bra information! Av kliniken har jag blivit nada klokare men de jobbar ju mer efter löpandebandprincip och traditionella metoder.

• Snösport

Tack alla!
    Innan68: nä jag började lipa just när jag skulle gå till jobbet så beslutade att stanna hemma och har inte gråtit sedan dess....lite känslig nu, kollegor och chefen förstår skrev de tillbaka i sms så jag fäller en tår här och var och har fixat och planterat med inneväxterna och gett näring...hade det inte varit att räkningen på 18 200:- skrattar oss i ansiktet nu och ska betalas hade jag unnat mej en lyxansiktsbehandling Kyss men nu är det lite tufft i ett par månader.
    That´s life!
    Kanske gör en IVF till? kanske inte gör ÄD? ...vi får se...vi har inte pengarna och i diskussioner vill vi inte stå där med lån om det inte lyckas så är det bara. Men vi får se, vi tar upp det om ett tag...ska köpa en lott...inte så stor chans där heller då jag redan har tur i kärlek!
    Kanske dags att gå vidare i livet? Mirakel kan ju hända så varför inte chansa på det istället och ha kul hela vägen istället och ha en kropp som vill göra alla steg i livet och inte bara behandlas med en massa mediciner. Får se!!

• Fjällsippan
    Snösport: nej, nej, nej -  är så ledsen för din skull! Mycket tårar och fix med blommorna låter "bra", en dålig dag som denna. Jag tycker att det låter som att du är bra att ta hand om dig själv trots alla orättvisa motgångar, att du vårdar din själ med omsorg. Tycker också att du ska dubbelkolla med ett nytt test imorgon, för det låter märkligt att det blev ett streck som försvann. *kramar om*

södertjej: stor kram till dig också! Så oändligt ledsamt när det inte funkar. Skönt att du kan se framåt mot  FET.

Jag ska själv ringa till min klinik idag och höra mig för hur vi ska gå vidare med FET.
  • Fjällsippan

*uppdaterar*

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mars? 

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , ÄP11/2,ET 14/2, ruvar på 2 st, TD 1/3
    Thuleslapper 38år, IVF2, Kristinehamn, ÄP 7/2, ET 9/2, TD 26/2, går på Gripen/ USÖ

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    pp08, syskonförsök nr3 (=IVF5), BF 19/10, Stockholm
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  BF 26/10.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 

• pp08
    *uppdaterar*

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mars? 

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , ÄP11/2,ET 14/2, ruvar på 2 st, TD 1/3
    Thuleslapper 38år, IVF2, Kristinehamn, ÄP 7/2, ET 9/2, TD 26/2, går på Gripen/ USÖ

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  BF 26/10.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Flicka 2009 ; MF feb2011
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?