• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Sunseed

Vill hoppa in och önska trevlig helg! Själv har jag börjat få vårkänslor den här veckan. Kanske för att jag har slutat med tights under jeansen. Skrattande Det är ju plusgrader för första gången sedan i november! Och sol! 

I samråd med min akupunktör kommer jag att vänta med FET till i maj. Vi kör hemmaförsök tills dess. För att göra en lång historia kort så har jag en skada i ryggen (syns inte men känns) och har blivit iproppad mediciner i många år. I december valde jag att abrupt sluta med både det och nikotin och i januari körde vi IVF med dess hormoner = min kropp har tagit lite stryk + en viktuppgång på 9 kilo (6 kvar nu). Det blev kanske lite väl chockartat att göra allt på en gång, men sån är jag. Allt eller inget.  Så, nu tänkte vi jobba med att stärka mig rent generellt under någon månad eller två. Men SEN - kör vi igen. {#emotions_dlg.flower}  Och akupunkturen har gjort underverk med min kroniska ryggskada dessutom, så är det något jag tror på kan fungera för mig så är det just TCM. 

Eftersom jag fortfarande anser att jag är inne i IVF-svängen så fortsätter jag tassa runt här bland er härliga tjejer.

Stor kram till er kämpare!! 

• Sunseed
    Zinfandel skrev 2011-03-04 11:21:47 följande:
    Sunseed - då är det du & jag då Skrattande
    Jajamensan! Vi kör på vårsolen! Nu jäklar! Kyss
  • Snösport

Sunseed:  Härligt här är det också vår ska vårskidåka i Riksgränsen imorgon så här ler jag också!
    ahqa, jag har också lite rygg"skador" 1-2 buktande diskar ...hmmm men jag blev bättre sedan jag började göra lite övningar och halvyoga på morgonan ...ska igång med det igen då jag vilat från det i flera månader för min rygg har varit hyffsat stabil så länge jag inte gör ngt av mina crazy aktiviteter som att åka skidor---verkligen wild...hmmm.
    Jag hänger också här i valet och kvalet om vi ska göra fler så kan man väl alltid pigga upp ngn eller gratulera någon .

Kram på er också....bara 47 mil till Gränsen ...är ju en bit iaf...när man bodde söderut så såg det ju inte så långt ut på kartan. Cool 

• Sunseed
    Snösport skrev 2011-03-04 11:31:16 följande:
    Sunseed:  Härligt här är det också vår ska vårskidåka i Riksgränsen imorgon så här ler jag också!
    ahqa, jag har också lite rygg"skador" 1-2 buktande diskar ...hmmm men jag blev bättre sedan jag började göra lite övningar och halvyoga på morgonan ...ska igång med det igen då jag vilat från det i flera månader för min rygg har varit hyffsat stabil så länge jag inte gör ngt av mina crazy aktiviteter som att åka skidor---verkligen wild...hmmm.
    Jag hänger också här i valet och kvalet om vi ska göra fler så kan man väl alltid pigga upp ngn eller gratulera någon .

Kram på er också....bara 47 mil till Gränsen ...är ju en bit iaf...när man bodde söderut så såg det ju inte så långt ut på kartan. Cool 
    Ljuvligt med lite vårskidor! Ja, det är lite diskbuktningar hos mig också..mm. TCM-akupunktur, TA (Tillämpad Avslappning) och Pilatesboll står på mitt schema. Eventuellt Yoga längre fram, men man får ju inte ta ut sig fullständigt. Man måste ju hinna vila också *haha*.

Hur skulle man någonsin kunna lämna den här tråden utan att få veta vad som händer och hur det går?! 
  • Zinfandel

Här är en til med gammalt diskbråck. Jag kör förträngningstaktik haha ;) Nädå, det har hållt sig bra i nåt år nu, peppar, peppar Flört

• Sunseed
    Zinfandel skrev 2011-03-04 13:53:47 följande:
    Här är en til med gammalt diskbråck. Jag kör förträngningstaktik haha ;) Nädå, det har hållt sig bra i nåt år nu, peppar, peppar Flört
    Haha! Är det diskbråcket som kastat oss in i IVF-världen! Solig
    Förträngning låter som en bra sak. Jag ska prova den!
  • Zinfandel
    Sunseed skrev 2011-03-04 14:05:54 följande:
    Haha! Är det diskbråcket som kastat oss in i IVF-världen! Solig
    Förträngning låter som en bra sak. Jag ska prova den!
    Fast den taktiken är tyvärr inte så pålitlig Skrattande Tror dock jag utövar den på min (bristande) fertlitet också haha Skrattande
  • Fjällsippan

....hmm, här är en till med diskbråck . Mina sitter i nacken. Det har dock blivit betydligt bättre sedan graviditeten *peppar, peppar*. Hoppas innerligt att ni får genomgå samma "gravidkur" som jag!

Snösport: har inte ni full storm däruppe? Tyckte att det såg ut så på väderprognosen igår. Idag har vi regn i Stockholm, ett mysigt vårregn. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?