• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • tvillingarnaAA

Vi fick vårt första IVF barn 1998 (jag var 35 år) efter 1 försök, försökte med nedfryst ägg igen efter några år utan resultat. 2003, när jag var 41 år påbörjade vi ett nytt IVF försök. 2 ägg sattes in och blev till tvillingar!!!!!!! Så jag tror det kommer att gå SÅ bra!! Lycka till

• Sunseed
    tvillingarnaAA skrev 2013-01-22 11:35:06 följande:

Vi fick vårt första IVF barn 1998 (jag var 35 år) efter 1 försök, försökte med nedfryst ägg igen efter några år utan resultat. 2003, när jag var 41 år påbörjade vi ett nytt IVF försök. 2 ägg sattes in och blev till tvillingar!!!!!!! Så jag tror det kommer att gå SÅ bra!! Lycka till

Ett stort grattis! Fantastiskt! {#emotions_dlg.flower}

Jag är 41 år, fyller 42 i februari. Började med IVF när jag var 39. Jag har gjort två fulla IVF:er och några FET med blastocyster. Den sjätte blastocysten valde att fästa i augusti, och jag är nu gravid i vecka 24.
    Det kan vara roligt med solskenshistorier ibland för att känna hopp. Det vet jag att jag tyckte när jag läste på olika forum.

Det är en bit kvar. Men so far so good i alla fall. Nu vet vi att det kan fästa, vilket det inte har gjort dom andra gångerna. 

Jag följer er alla med tumhållning och hejarop!

• MissBoring
    tvillingarnaAA skrev 2013-01-22 11:35:06 följande:

Vilken härlig historia! Jag fick för ett par dagar sen tillbaka två små finingar och oavsett om en eller två väljer att stanna så blir jag överlycklig. Så din historia med hopp kom passande för mig Glad tack!
  • Alohapingla

Hej tjejer!
    Har läst lite i er tråd tidigare men aldrig skrivit något själv.
    Har städat skåpen och har lite preparat över ifall någon vill ha:
    Progesteron MIC APL 400 mg, tre boxar med tio i varje.
    Lutinus, 12 st tabletter
    Inboxa mig om det är av intresse.
    Håller tummar för er alla. Vi har äntligen fått vår lilla prins efter mycket om och men.

• Anemon

Håller tummarna Susmar att de ser ok ut i morgon! Du hade om jag minns rätt ändå 6 blåsor på gång? Tog du E2 tidigare också så att du har något att jämföra med om det stigit? Om det ändå stigit så kanske du bara behöver lite mer tid den här gången.

• An onym

Hej
    Ni som använt Menopur, vad har ni fått för storlek på nålarna/sprutorna. Kan det bli fel storlek?
    Och har ni vart under läkartillsyn första gången ni tog/fick medicinen?

Tacksam för snabbt svar

• Zinfandel
    An onym skrev 2013-01-23 21:23:56 följande:
    Hej
    Ni som använt Menopur, vad har ni fått för storlek på nålarna/sprutorna. Kan det bli fel storlek?
    Och har ni vart under läkartillsyn första gången ni tog/fick medicinen?

Tacksam för snabbt svar
    Ja, det finns flera olika storlekar. Jag blandar med Sterican G18 VNR 2240457 och injicerar med G27 VNR 240325.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?