• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Anemon

TSH har stigit kraftigt för mig också i samband ned behandlingar. Låg i höstas på mindre än 1. Gjorde en behandling i november och hade inte tänkt på att kolla värdet innan jag drog igång på nytt efter årskiftet men kollade förra veckan och då låg det tyvärr på 1,9. Så också upp 1. Nu har jag tyvärr fått avbryta pga få blåsor så det spelar mindre roll.... Nu ska jag kolla mer kontinuerligt och få ner det igen till en bra nivå och sedan satsa på FET i mars.

• Hoppas03

Hej
    Tack alla ni som svarat. Det uppskattas. Nu har jag fått besked från kliniken att det inte ser några problem med att göra ett Fet med mitt värde.Dem sa också att pergotime inte ska påverla TSH och att det var bra att jag höjt dosen i fall att jag skulle bli gravid. Det är svårt när man får olika besked från olika läkare. Jag har dock förtroende för min klinik och upplever den tillfrågade läkaren som mycket kompetent. Jag väljer att lita på min klinik och fullföljer behandlingen som planerat. 

• MissBoring

Tyckommig va det inte idag du skulle testa? Håller tummarna!

• MissBoring

Här fortsätter oturen att förfölja mig. Idag när kliniken fick mitt provsvar så hade Vc inte märkt röret så det va inte använt bart =\ så det känns mest som det blev pannkaka med det här försöket. Har ju inge aning om värdet är inom ramarna men öäkaren tycker vi kör på äl spruta ikväll ändå... han har gjort uträkningar som han tror på och att äggen ska va på topp. Hoppas han har rätt...

• TyckOmMig

MissBoring-testdag imorgon!
    Vilken miss att inte märka röret av VC håller tummarna att ÄL sprutan ändå kommer att ge utdelning och din läkare har rätt.

• MissBoring
    TyckOmMig skrev 2013-01-15 18:07:54 följande:
    MissBoring-testdag imorgon!

Vilken miss att inte märka röret av VC håller tummarna att ÄL sprutan ändå kommer att ge utdelning och din läkare har rätt.

Okej men hur känns det då? *nyfiken

Tack, det hoppas jag med!
  • MissBoring

Tyckommig, nu hoppas jag på bra besked av dig!!

Själv fick jag ett bra besked imorse (sa till VC sköterskan att hon fick fixa en analys själv så igår va jag och lämnade nytt blod, iof försent för att göra nått annat än att isf avbryta men då sparade vi ju iaf 25000 kr) och blodprovet visade sig toppen så det verkar va helt rätt att ta ovitrellen igår Glad Så nu hoppas vi på ett bra äp!!

• mamman0301

Håller tummarna för bra äggplock MissB.

Håller även mina tummar stenhårt för Tyckommig!

• MissBoring
    mamman0301 skrev 2013-01-16 10:26:33 följande:
    Håller tummarna för bra äggplock MissB.

Håller även mina tummar stenhårt för Tyckommig!
    Känns tryggt Drömmer
  • Veronica1

Nu har vi bestämt oss för embryodonation & har skickat mail till 6 kliniker, har fått svar från alla. Vilken respons jämfört med vad vi är van här hemma, vi skickade förfrågan på söndag kväll & måndag eftermiddag hade alla svarat :)! Nu ska vi bara försöka bestämma oss för 1 av dom Obestämd. Känns som att det kommer att ordna sig till slut, hoppet finns kvar.

Lycka till alla kämpare {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?