• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Sunseed

PS! Jag har gjort FET i naturlig cykel varje gång och fått både Progesteron och Progynon utskrivet.

• underverket 06

Turlid: Lycka till! CvL ger inte progesteron vid FET i naturlig cykel. Jag fick iallafall inte det när jag gjorde FET för typ snart 3 år sedan. Hur många frysta har ni?

Vi har bestämt att göra ett allra sista försök (fyller 43 i juni) o funkar inte det, så tar vi det frysta ägget vi har kvar. Sedan hare vi gjort allt o går inget för vi nöja oss med den underbare son vi har. Någon som har tips på något man kan göra för att förbättre äggkvalitet eller förbättra oddsen? Vi ska göra någon ny variant. Någon variant av både kort o lång metod. Vet inte mera, men den skulle tydligen vara bra för äldre kvinnor.Ska till min samarbetsläkare nästa tis o får höra mera.  

• Sunseed
    susmar72 skrev 2013-01-30 16:11:15 följande:
    ÄP idag, fick ut 3 ägg. Bara vänta på samtal imorgon fm.
    Håller tummarna!!
  • Sunseed
    underverket 06 skrev 2013-01-29 16:10:30 följande:

Turlid: Lycka till! CvL ger inte progesteron vid FET i naturlig cykel. Jag fick iallafall inte det när jag gjorde FET för typ snart 3 år sedan. Hur många frysta har ni?

Vi har bestämt att göra ett allra sista försök (fyller 43 i juni) o funkar inte det, så tar vi det frysta ägget vi har kvar. Sedan hare vi gjort allt o går inget för vi nöja oss med den underbare son vi har. Någon som har tips på något man kan göra för att förbättre äggkvalitet eller förbättra oddsen? Vi ska göra någon ny variant. Någon variant av både kort o lång metod. Vet inte mera, men den skulle tydligen vara bra för äldre kvinnor.Ska till min samarbetsläkare nästa tis o får höra mera.  

Vad roligt med ett till försök! 
    Jag har inga tips för att förbättra oddsen. Det som var skillnaden för mig nu när jag fick plus och blev gravid var att de hade gjort AHA (Assisted Hatching) och att jag käkade kortison i lågdos från några dagar innan återföringen och i tre månader.

Lycka till! 
  • liten12
    turlid70 skrev 2013-01-29 07:28:54 följande:
    Hej vänner. Här är jag igen. Har följt er i bakgrunden och är hyfsat uppdaterad.

Vi har bestämt oss att göra FET denna månad. Tidigare kände jag mig så nöjd med det barnet vi fick, men nu kan jag inte låta bli att tänka på ett underverk till när jag ser den fantastiska underbara skapelse som trampar nu på hemma överallt.

Undrar om någon har progresteron över och vill sälja? Tror inte att kliniken skriver ut det när vi ska göra FET i naturlig cykel.

Hej!

Har aldrig skrivit i tråden, är några år för ung men en kämpande IVF.are är jag med. Vill bara säga till dig Turild70 att jag har två askar progresteron MIC över om du vill ha, inboxa din adress så skickar jag dem till dig.

Lycka till alla tappra! {#emotions_dlg.flower}  

• Prickigchokladmal

Turlid, hur snabbt  behöver du progesteronet? Jag kanske kan hjälpa till och skarva men det beror lite på hur snabbt de måste fram. Jag fick också progesteron (från cvl) i FET men jag har kort lutealfas.

• rudbeckia

Hej, undrade om jag kan koppa in här?
    Jag är 41 och har ett barn som föddes 2009 med IVF och nu har vi har försökt i över ett år med att försöka få ett syskon. Det fanns två ätt kvar i frysen på Sahgrenska men det har varit mycket stul med cystor, sjukommar etc så det sista ägget fick jag tillbaka i december men det blev inget. 

Nu är vi ute på den privata marknaden och ska göra ett sista försök och planen är att det ska bli äggplock i slutet av februari, en eftersom jag har PCO är det just nu en kvalifiserad gissning.

Jag kommer att köra ett kort protokoll den här gången för att försöka undvika överstimulering som jag fick när jag blev med sonen.

• An onym
    susmar72 skrev 2013-01-30 16:11:15 följande:
    ÄP idag, fick ut 3 ägg. Bara vänta på samtal imorgon fm.
    Hej Susmar72
    Funderar hur om jag ska avbryta min IVF pga få folliklar. Så jag undrar hur många folliklar hade du när det bestämdes för äggplock?

Jag fick bara ut två ägg sist. Båda befruktades.

Och hur  resonerar ni andra? När åker ni till äggplock 1 follikel, 2, 3?

Kram till er alla härliga tjejer.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?