• Boe

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej,

Jag tjyvläser tråden ibland och är 38 (fyller snart 39) och har gjort
    2 IVF med Puregon långa metoden. Var 37 år vid båda tillfällena och den andra IVF ledde till våran dotter nu 10 mån.

IVF 1 - 6 ägg varav 4 befruktade, ett guldägg, inget till frysen- minus på stickan
    IVF 2 - 15 ägg varav 6 befruktatde, inget guldägg, inget till frysen - världens finaste dotter

Nu dags för syskonförsök i vår. Hemma försök just nu men eftersom vi inte fått barn på 10 år innan så förmodar jag att det blir ett par IVFer i vår om vi ska lyckas.

Hoppas att vi kan få något till frysen så att det slipper kosta skjortan samt att man slipper gå igenom hela processen igen. Ska testa CvL nu istället för Sophia Hemmet.

Kram & lycka till alla som kämpar!!

• Boe

Spears,

IVF 1 125 för att sedan öka till 150 IVF2, eftersom det inte vart så många ägg första gången.
    Jag mådde faktiskt toppen under behandlingen, inga fysiska effekter alls så jag var nöjd.Glad

• Boe

Hej,

Men jösses vilken låg dos jag fick av Puregonet om ni säger att 200 är lite lågt? 125 & sedan 150 IE vid andra IVFen. Jag var ju 37 år vid båda? Vad beror det på om man får så lågt? Jag är inte så påläst inom detta som ni förstårSkäms Ska hämta mina journaler i veckan eftersom vi ska byta klinik.

Kram

• Boe

Innan,
    Aha tack för infon, anade att ni hade koll här inneGlad Jag fick bara veta att de inte hittade något fel och hörde aldrig om värdena var varken bra eller dåliga så de var väl ganska normala gissar jag. Kanske kan man kan läsa ut lite mer ur journalerna.

Kram

• Boe

Turlid & Underverket,
    Jag ska också börja CvL 5 aprilSkrattande Kul att du underverket låter positiv!!! Vi var mycket nöjda med Sophia Hemmet men har valt att byta pga pris. 24 000 mot 34 000 är faktiskt ganska stor skillnad speciellt om det blir flera försök. Hoppas att det räcker med ett försök dock. Är såå spänd över att se mina nuvarande värden.
    Var idag på hälsokontroll via jobbet & värdena där var mer eller mindre identiska som för två år sedan, dvs innan min graviditet. Vikt, BMI, blodtryck, hörsel, syn osv.
    Det enda som ändrats var midjemåttet??? från 70 till 79. Eftersom vikten är exakt den samma måste ju några kilon flyttat sig. Förmodligen från bysten till magenFörvånad Haha... men det får man ju ta & det är definitivt dottern värd.

Toaskräcken minns jag som igår. Fyyyy tusan.
    Jag håller mina tummar hårt för Er som ruvar!

Kram

• Boe

Underverket,
    Men gud vad jobbigt! Magsjuka i vanliga fall är ju tillräckligt jobbigt utan IVF behandling. Enda trösten är ju att det oftast endast håller i sig i drygt 24 timmar (det värsta iallafall). Krya på dig!!!

Inanna,
    Ser ju extremt ljust ut!!! Kul!!!

Var idag på CvL & mina värden var helt ok, vilket gjorde mig glad. AMH tom bättre än sist för 1,5 år sedan.
    De gav oss 25-30% chans vilket vi är oerhört nöjda med iom jag fyller 39 snart! Samma metod (långa) som IVF 2 som gav dottern dock ökat puregon från 150 till 175 IE. Gillade kliniken och fick en bra feeling! Hinner dock bara med ett försök innan sommaren och jag hade hoppats på 2. Ska ju börja jobba 1 aug igen efter mammaledigheten. Hoppas att det bara blir ett försök.

Jag fattar precis hur Ni känner utan barn att man ska vara nöjd med ett. Jag försökte skaffa barn i 10 år innan vi fick dottern och är verkligen super nöjd med det. Var 200% inställd på att förbli barnlös så hon är verkligen över all förväntan.

Ge inte upp alla, har två väninnor som ena fick sitt barn på IVF6 vid 41 års ålder och en IVF 15 vid 45 så visst går det. Hade det inte varit för dem hade jag nog givit upp vid IVF 1.

Kram

• Boe

Vi har betalat ca 75000 för dottern (2IVF med mediciner, extrakontroller etc). Nu är planen att köra tre syskonförsök & sedan ge upp. Vi har fått 20000 av min mamma sedan har jag betalat resten själv (är ganska duktig på att spara vilket inte sambon är) Har sparat till 3 försök till och även om man skulle ha råd med fler så tror jag inte att jag orkar mer än 3 försök till. Men man kanske ändrar sig? Ska ju börja spraya efter nästa mens. Ser både fram emot det samt inte alls. Det är ju spännande men väldigt pykiskt jobbigt att hoppas, vara orolig osv. Ja är det några som vet så är det ju Ni.

Kram

• Boe

Underverket,
    Jag håller med om att sambon inte riktigt förstår hur tufft det är med IVF. Jag mådde ganska bra fysiskt båda mina gånger med det är ju en sådan enorm press psykiskt. Man kan ju inte tänka på något annat (& så denna ständiga toaskräck). Känns ju också som så bortkastade pengar när/om det inte går vägen heller. Positivt är ju iallafall att han gärna vill ha din uppmärksamhet. Hoppas att du mår bättre efter erat samtal.

KramHjärta

• Boe

Halloj,

Snart är det dags för oss så jag skriver in mig i listan!
    Väldigt nöjd med så gott som samma värden som okt 09 vid IVF2. Dock kommer jag öka dosen från 150 till 175IE pga av åldern.(Fyller 39 snart) De gav oss ca 30% chans att lyckas. Hoppas att man prickar in den procentenSkrattande och om inte att det kan bli något till frysen denna gång.
    Glad påsk till alla "tjyvläsare" & aktiva i trådenFlört

Kram

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 någongång i framtiden!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?

Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL spraystart 5/4
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14/4

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3

Kattenizze, 38 år, ET 5/4, korta metoden, TD 26/4
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!

Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.

• Boe

Kattenizze!

Super grattis, det ger ju hopp om att det går Skrattande

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?