• Spears

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej! Skriver in mig på listan. Har gjort 2 IVF:er nu med långa metoden och fått minus. Nu ska jag äntligen få prova korta och hoppas på bättre resultat. Innan jag började med IVFer hade jag regelbunden ägglossning och mens ville bara snabba på det pga åldern.

Och innan jag började med IVFer så hade jag alltid lite utslag på ägglossningstesterna tills dagen innan då blev det ännu starkare! Nu efter så är det vitt vitt alltså inte ens ett svagt sträck, sen dagen innan äl blir det ett svagt streck alltså inte lika starkt som kontroll strecket som det blev förr. Kan sprayen strulat till hormonerna? så att LH blir svagare nu?? nån som vet?  Kram Kram

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Mimmsann72, 39 år, planerad spraystart 21/3
    Mia, 42 år, IVF1 planerad sprutstart 19-20/3
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA
    Hönan 38 år, långa metoden, sprutstart 3/3, planerad IVF1 (ICSI) vecka 11

***ET***

***FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mitten på mars 
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA,  FET 3 april.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF1/FET3 på HS, TD 20/3
    Riita, 40 år Uppsala,  IVF1, FET2, TD 11/3

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• Spears

Är lite nyfiken, ni som lyckats med IVF och fått en bebis, vilken metod körde ni och vilket läkemedel och dos?

Jag har inte lyckats ännu men kört 2 ivfer:  första långa metoden 225IE Gonal f , resulterade i 5 ägg och 3 befruktade. Körde ingen akupunktur!  

2a IVFen:  8 ägg 8 befruktade körde långa metoden igen och 300IE gonal f, med akupunktur denna gång!!

Nu ska jag köra korta med akupunktur. Nån som vet hur många ggr akupunktur man ska försöka få in på korta metoden innan ÄP?

• Spears

Ok har sett på många att korta metoden verkar bäst för oss äldre samt menopur..Förstår inte varför de envisas med långa och gonal f på mig...Men ska nu efter egen påtryckning få korta men de vill ge mig gonal f igen , jag skulle vilja prova Menopur!! :(

• Spears
    Boe skrev 2011-03-07 09:39:13 följande:
    Hej,

Jag tjyvläser tråden ibland och är 38 (fyller snart 39) och har gjort
    2 IVF med Puregon långa metoden. Var 37 år vid båda tillfällena och den andra IVF ledde till våran dotter nu 10 mån.

IVF 1 - 6 ägg varav 4 befruktade, ett guldägg, inget till frysen- minus på stickan
    IVF 2 - 15 ägg varav 6 befruktatde, inget guldägg, inget till frysen - världens finaste dotter

Nu dags för syskonförsök i vår. Hemma försök just nu men eftersom vi inte fått barn på 10 år innan så förmodar jag att det blir ett par IVFer i vår om vi ska lyckas.

Hoppas att vi kan få något till frysen så att det slipper kosta skjortan samt att man slipper gå igenom hela processen igen. Ska testa CvL nu istället för Sophia Hemmet.

Kram & lycka till alla som kämpar!!
    Hej vilka doser fick du av Puregonet, vid dina IVFer?
  • Spears
    pp08 skrev 2011-03-07 11:10:56 följande:
    Sunseed: precis som fjällsippan säger har hormonerna stökat till ordentligt och ibland kan ÄL komma så tidigt att man knappt tror att mensen är avslutat. Så var det i mitt fall, knappast slutat blöda efter tidig MF och då fick jag redan ÄL flytningar och utslag på ÄL test. Kan vara så enligt BM på kliniken när jag frågade henne.

Det är väl därför att de vill helst att man har 1 vanlig mens emellan behandlingarna, så att kroppen hamnar i rätt fas igen.
    fHej! Fick du mens igen 14 dar efter MF blödningarna då?
  • Spears
    Lumix skrev 2011-03-07 18:36:41 följande:
    Jag har alltid kört en blandning av Menopur och Gonal-f. det har resulterat i 2 misslyckade ET och en dotter

Hej Vad har du kört för dos på menopur o gonal f? Gjorde du långa el korta? Kram
  • Spears

Vilken dag fick ni stegring på ägglossningtest efter misslyckat IVF? Jag har inte fått glad gubbe ännu är på dag 16 men det ser ut som det börjar bli starkare streck så det kanske är på G! hoppas det blir glad gubbe , är ju inte helt säkert att det blir nån heller....

• Spears

Denna månad provar vi hemma och jag dricker kaffe , dricker vin och spelar innebandy, har skippat det förr. skulle inte förvåna mig om det blir nåt nu när man varit helt normal, hoppas ,hoppas, men det måste ju komma en ägglossning oxå ingen glad gubbe än som sagt! Fresten har köpt lila trosor oxå :) läste nån stans att många som köpt lila underkläder blev gravida hihi!!

• Spears

Cykeldag 18 och fortfarande ingen glad gubbe. Blir nog ingen äl denna månad, snyft!

• Spears
    Thuleslapper skrev 2011-03-14 21:52:10 följande:
    nästan samma här.... är på dag 19 (förra mensen kom den 24 februari) och har fortfarande inte 2 streck på stickan.
    Men i och för sig är det inte konstigt då jag har fått glad gubbe typ 2-3 gånger i mitt liv.
    Enligt alla blodprov har jag dock ÄL.... blir galen på det här
    Har en temp på 36.0 också så jag tror absolut inte jag haft äl! Och nu är strecket knappast synbart...Jag brukar ha äl i vanliga cykler innan IVF:erna, men nedregleringen har väl tagit för mycket på kroppen så jag inte har äl nu, suck! Ska du köra igång med en ny IVF snart? Jag börjar korta metoden så snart jag får mens...hoppas den inte blir sen...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?