• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack tjejjer
    Kan man styra FET med progynon? Snälla kom gärna med tips och hur gör man då?
    Jo så här är det min samarbetsläkare vill styra med pergo MEN eftersom jag har för låga östrogennivåer så undrade jag om jag inte kunde få progynon och det ville hon inte ge oavsett om jag tar pergo eller inte
    Min andra gyn gav dock progynon men inte pergo utan ville att kliniken skulle ta ställning till det
    Samtidigt sa han att progynon var vår lilla hemlighet
    Min tanke var just att de två skulle krocka
    Anledningen till att vi nog måste styra är att min LH stegring inte vill infinna sig och om den gör det blir det oftast bara under ett par timmar vilket gör att jag kan riskera att missa den trots att jag testar både morgon och kväll och eftersom jag måste ta ett helt immunbatteri med beh innan så vill jag inte riskera att missa ÄL om jag gjort all immunterapi

Alltså kan man då styra ÄL med progynon istället för pergo
    Eftersom jag kan misstänka att jag iaf skulle vara förtjänt av progynon
    Enda anledningen till pergo är att jag inte ska missa ÄL
    Men man kanske kan ta progynon efter ÄL?
    Eller hur har ni fått göra?
    Tackar för att ni bryr er
    Kram

• tjorven01

Tack
    Fjällis och förlåt för att jag inte förklarade mig ordentligt
    Nej jag har inte börjat äta något av dem men funderar på hur jag ska göra och vem av läkarna jag ska tro på
    Min mens är lite oregelbunden och jag verkar inte få någon lh stegring i naturlig cykel heller trots att jag sedan får mens

Om man inte får några äggblåsor och ingen ÄL med progynon hur vet man då när man ska återföra
    Jag kommer givetvis inte att självmedicinera utan vill bara ha på fötterna när jag tar diskussionen med kikaren som verkar tycka att pergo bara är bekvämast för henne men min känsla är att progynon skulle vara bättre med tanke på mina värden

• tjorven01

Tack snälla fjällis för ditt svar
    Jag gör mitt sista FET på cvl det blir totalt den 11e insättningen och hoppet är ganska lika med noll
    Jag tror de föredrar pergo eftersom de då inte behöver göra lika många ultrljud om ens något alls för att kontrollera ÄL
    Och sedan återför de bara tre dagar efter

• tjorven01

Tack sötaste du fjällis
    Ska prata med cvl om inte LG ger med sig
    Stor kram till dig och grattis till tionde gången gillt

• tjorven01

Aha Bengalen
    Tack jag har bara hört att de stimulerar med pergo och aldrig progynon
    Men nu vet jag

• tjorven01

Myran
    Kör ett VUL imorgon för säkerhetsskull tycker jag
    Håller alla mina tummar för att det ser bra ut

Bengalen och fjällis
    Återigen stort TACK!!!! för att ni hjälpte mig att reda ut det här nu känns det mycket bättre inför imorgon så jag vet vad jag ska säga till läkaren när jag får tag i henne

• tjorven01

Myran
    Lycka till på VUL idag
    Vilken tid ska du dit?
    Tänkte själv gå till SO efter lunch

Förlåt att jag ältar det här med progynon men hämmar den alltså ÄL?
    Jag har en vän som fick progynon dag 10 och sedan egen ÄL dag 14
    Det kanske är annorlunda när man börjar så sent som dag 10 men jag tänkte att vid ÄD så nedregleas man ju först så man inte ska få några äggblåsor hmmmm :-/ men det kanske är progynonet som gör att det inte bildas några blåsor?
    Känner mig lätt efterbliven på det här området
    Gyn som skrev ut progynon och sa att det skulle tas från dag 1 sa inget om att det skulle hämma ÄL
    Jag får ta upp det med honom igen

• tjorven01

Myran vännen
    Skulle de andra blåsorna redan ha stuckit då menar han?
    Förstår din oro
    Men det ÄR faktiskt kvalitén som avgör och inte kvantitet
    Hade gyn något att tillägga? Vad sa han?
    Kramar om

Själv kommer jag precis från gyn
    Cystan jag hade för två veckor sedan var borta nu och han menade idag istället att jag inte alls behövde progynon så tack alla fina som hjälpt mig att försöka reda ut mina ???? Isf så blir det efter ÄL i nästa cykel men en fråga till er som vet en slemhinna på 8mm är väl ändå i tunnaste laget?

• tjorven01

Tack Zin
    Slemhinnan mättes idag på cd 17 och jag fick faktiskt glad gubbe igår kväll och imorse så gyn ordinerade mig att gå hem och kramas med mannen ikväll

Bengalen
    Aha då förstår jag
    Är ju inte så insatt i ÄD processen än men kommer väl att bli det så småningom

Boe
    Stackarn det där lät inte kul alls
    Hoppas tiden fram till förlossningen går snabbt

Myran
    Menar du att han gjorde mag UL för att mäta blåsorna? Hmmmm :-/ följ de andras råd spruta ett par dagar till

• tjorven01
    Zinfandel skrev 2012-03-12 20:17:10 följande:
    Tjorven: ha en mysig kväll ;) låt inte oss störa!!

Hahaha I will Skrattande
    2012 ska bli ett bättre år
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?