• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Själv passar jag oxå på att försiktigt viska
    Det blev ett plus

• tjorven01

Tack ALLA fina för gratulationer
    Vi tar som sagt en dag i taget men det är ett stort steg i rätt riktning för oss som aldrig tidigare ens fått plus
    Hemmaförsök progrsteronkräm som jag beställt via nätet och 10mg prednisolon var receptet men om jag ska vara helt ärlig så tror jag att mycket är min

• tjorven01

Det bröts innan
    Jag skulle säga att mycket är nog min fantastiska akupunkturtjej Lotta hagenmalms behandlingar som äntligen efter 7 månader har fått ordning på min kropp och gravid efter 9 månaders regelbunden beh hos henne

• tjorven01

Underbara skulle precis skriva till dig
    Ja Lotta börjar ju få en otroligt fin statistik nu men som sagt det kan ju ta ett par månader att stabilisera upp en kropp som har fått ta emot så mycket stryk
    Tack fina för att du tipsade om henne
    Och ja det var hemmaförsök månaden innan vi planerade för FET
    Så det kan bli
    Kram

• tjorven01

Tack och bock igen enya

Tuva jag började med 10mg vid ÄL och höjde till 20mg idag
    Ska försöka få tag i Dr G i Lindon och sedan blir det ev till att höja dosen ytterligare samt en mängd andra immunmediciner

Känn inte så inför akupunkturen
    Bättre sent än aldrig
    Ett par månader hit eller dit är inte det som avgör
    Vi väntade ju som sagt på att få starta upp FET så jag chansade ju bara med en låg dios prednisolon så snopet men glädjande det kan bli

• tjorven01
    hemulen skrev 2012-03-31 15:44:42 följande:
    Här kommer ännu ett Plus  *viskar*, för det känns som man måste göra det i den här svängen. Igår hade jag BIM och grymt mycket "mensvärk", testade svagt positivt. Imorse var det ett starkare plus. Känns helt otroligt och lite ångestframkallande. Hoppas pyret vill stanna, som så många känner till så klart man blir orolig efter tidigare MF.
    Men Hemulen
    Stort grattis till dig oxå Skrattande 

Bengalen
    Ja visst är det träligt med så långa cykler jag känner igen det alltför väl.
    Snart är det din tur nu oxå 
    2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Zin
    Såg i en annan tråd att du fått mens nu och att kroppen sköter sig som den ska, duktig kropp Flört 
    Snart är det din tur att plussa nu.

Myran min lilla myra
    Inte blir du kvar. Du ska se att bebis flyttar in i magen snart.
    Det är jag helt säker på.
    Ibland är vägen bara lite krokigare för vissa personer (bla mig)
    Vi blev ju för två veckor sedan tom rådda att gå över till ÄD 
    Tänk så fel de svenska läkarna kan ha........

Jag märker att jag har svårt att hålla tillbaka och tänker automatiskt att det kommer att gå hela vägen även om jag är såååååååååå medveten om att risken för MF tom är lite högre för mig eftersom jag har immunoproblem som inte blev behandlade innan graviditeten men just nu är vi glada.
    Mailade med Peny och vi kom överens om att jag skulle börja med Gestoneinjektionerna istället för vanliga proggisar, eftersom jag ju redan har dem hemma.

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Ja Zin
    Och inte är du långt efter heller
    När börjar du med sprutorna?

Trevlig helg alla Goa tjejjer

• tjorven01

Skytten förlåt för att jag glömde inboxa dig gör det strax

Men brukar du verkligen ha ont i magen så många dagar innan mens?
    Det var så jag anade att det var ngt på G
    Jag brukar nämligen Max ha mensvärk en dag innan mens och ibland kommer mensvärken inte förrän mensen verkligen satt igång

Jag tror faktiskt oxå att du är gravid
    Detta är inte bara pepp och fina ord utan jag tror verkligen det
    För mig blev det den månaden jag minst av allt hade räknat med det med UVI och allt

Jag håller alla tummar och tår för er

Maryhe
    Imorgon gäller det
    Alla tummar och positiva tankar till er oxå
    Klart embryot klarar sig
    Och bra att sonen kommer på besök
    Distraktion är bra tror jag
    Min Aku sa just att det tom kunde vara distraktionen och oron över mannens hälsa som gett mig annat att tänka på
    Och det tror jag oxå
    Lyckokramar hela vägen ner till Italien

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?