• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Synders
    Vi håller alla våra tummar för dig

• tjorven01

Myran min myra
    Sååååå ledsen för er skull
    Finns inga ord annat än j-kla skit oxå att det ska vara så kämpigt
    Styrkekramar till dig

• tjorven01

Sunseed jag såg absolut ett svagt streck så vi fortsätter hålla tummarna att det fortsätter och blir starkare och starkare
    Du har ju ett par dagar på dig till TD

• tjorven01

Sunseed
    Så ledsen för er skull Gråter men jag tycker du gör helt rätt som tar diskussionen om efterbeh. till kliniken. De behöver få anstränga sig lite oxå och hitta behandlingar som passar oss och inte bara de som råkar ha tur att passa in i deras behandlingar

Jag har oxå en fråga om fluconazol och svamp.
    Kände redan i lördags att jag hade typ svampkänningar el UVI (kan inte alltid skilja på dem eftersom de båda kan ge en brännande känsla i underlivet för mig) och knaprade i mig en flukonazol 200mg både i lördags och söndags men det känns ff inte riktigt bra. Gyn i måndags var inte alls särskilt förtjust i det eftersom jag fick ÄL på måndagen men men nu är det gjort. Tror ju ändå inte att jag kan bli gravid eftersom jag aldrig varit det så.

Nu till mitt problem, som någon nämnde här tidigare så funkar pevaryl och canesten INTE på mig heller. Så då undrar jag kan man ta Lactal efter ÄL. Nu lär ju iaf inte några spermier kunna befrukta något ägg eftersom det var ett par dagar sedan. Jag har hört att Lactal kan ta död på spermier men hur är det med befruktade ägg (även om chansen är minimal att det skulle ha inträffat så vill man ju inte sabba ngt)? 

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Tack för input
    Har vansinnigt ont i underlivet!!!! 
    Övervägde nästan att ta en tur till gynakuten men antar att de bara skulle säga att de inte ser ngt alls om de ens skulle ta emot mig. Var iväg och köpte lactal iaf och hoppas att det gör underverk. Hade likadant i lördags fattar inte vad som händer med mig???? Skäms 

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Förlåt känner mig så ego men
    Zin
    Det bränner vid slidöppningen och jag har en diffus värk i hela underlivet
    Oroar mig för att det ska vara en infektion men vet inte hur jag skulle ha fått den eftersom jag sköter mig frenetiskt bra där nere
    Pulsen känns oxå extra tydligt på nedre delen av magen och jag oroar mig för att det skulle vara ngn typ av inflammation
    Hade liknande symptom i helgen men det försvann efter två dagars behandling med både flukonazol från Grekland 200mg och ovesterin eftersom jag misstänker torra slemhinnor
    Vilket är anledningen till att jag drar mig för gynakuten

• tjorven01

Tack för support
    Med frenetiskt bra menade jag speciell tvättolja mjölksyrekräm och investering med jämna mellanrum
    Har tagit en Alvedon och Lactal
    Jag avvaktar ikväll och får eventuellt uppsöka gyn i helgen om det inte ger sig men tack för support
    Ni är fantastiska brudar
    Som att ha en egen sjukvårdsrådgivning

• tjorven01

J-kla skit sunseed men jag vet precis vad du menar med att man själv VET
    Tycker du gör rätt som vilar upp dig
    Nu kommer ju våren och vi hoppas på nya friska tag här i vår

Själv kommer jag precis från gynakuten
    UVI
    Hon påpekade oxå att det var andra gången jag var hos gyn denna vecka och dessutom en gång förra veckan
    Vet inte riktigt vad hon ville ha sagt med det? Att jag var hypokondrisk?
    Hon tog iaf smeartest så beskedet kommer väl om två veckor
    Sedan ifrågasatte hon varför vi gjort så många Ivf och varför vi sökte oss utomlands
    HALLÅ!!!!! Vi har ju inte blivit gravida än
    -men vad säger de? Är det någon mening att fortsätta?
    Jag orkade inte ens dra historien om immunutredningen och dold chlamydia och att vi enl de undersökningarna varit chanslösa vid de 7 första försöken
    Hon verkade iaf tycka att jag var lite knäpp
    Men jag försökte att inte bry mig

• tjorven01

Skytten
    Grattis slemhinna på 9 redan idag lät ju toppen
    Hoppas sååååå att det ska gå vägen för er nu

Ang läkaren
    En tjej i min ålder .....undrar om de själva inte kan sätta sig in i hur stor barnlängtan kan vara och hur desperat man kan bli
    Det värsta är att jag faktiskt på riktigt börjar undra om jag är knäpp som fortsätter
    Funderar på hur de eg räknar på ens chanser att chansen att lyckas efter så många försök är minimal
    Undrar hur de mäter
    Det är ju inte alltför vanligt att folk kliver in på sin 10e Ivf eftersom många lyckas långt innan
    Fick i veckan hem papper från IVI i Barcelona och första mötet är inbokat den 11e maj får se hur det känns efter det

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?